کانسپتی از گوشی گلکسی نوت 20 سامسونگ منتشر شد

به گزارش آریا بلاگ، Jermaine Smit که در یوتیوب به عنوان طراح کانسپت (Concept Creator) فعالیت می نماید، روز گذشته با توجه به تمام شواهدی که در رابطه با گلکسی نوت 20 منتشر شده بود، ویدئویی را از طراحی کانسپت این گوشی به نمایش گذاشت.

کانسپتی از گوشی گلکسی نوت 20 سامسونگ منتشر شد

گلکسی نوت 20 یکی از گوشی های مورد انتظار سال جاری است که اگر مسئله ای پیش نیاید، تابستان شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. اما به نظر می رسد این گوشی حداقل از نظر سخت افزار و ظاهر، چیز جدید و خاصی برای عرضه ندارد! چرا که گفته می شود سامسونگ قصد ندارد طراحی دوربین سلفی و پنل پشتی را به صورت کامل تغییر دهد و همچنین از پردازنده اسنپدراگون 865 و نهایتا 16 گیگابایت رم در آن استفاده می شود و این یعنی در بهترین حالت، گلکسی اس 20 اولترا را با گوشه های تیزتر و تحت برند نوت خواهیم دید!

در رابطه با این گوشی فعلا شایعات متنوعی منتشر شده. مثلا وب سایت 91Mobiles که در رابطه با گوشی های سامسونگ معمولا خبرهای موثقی را منتشر می نماید، جزئیات زیادی را با کاربران به اشتراک گذاشت. از جمله اینکه مدل عظیم تر سری نوت 20 به 16 گیگابایت رم LPDDR5، تا 512 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 5.000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد! تا اینجای کار تقریبا همان چیزی را شنیدید که اکنون در گلکسی اس 20 اولترا وجود دارد.

گلکسی نوت 20 و گلکسی فولد 2 به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز می شوند!

اما نکته ای که وجود دارد این است که آیا سامسونگ در گلکسی نوت 20 هم از دوربین 108 مگاپیکسلی با قابلیت عظیم نمایی 100 برابری استفاده می نماید یا خیر! گلکسی نوت 10 در زمانی که سری اس 10 در سه مدل رونمایی شد، با دو مدل استاندارد و پلاس در دسترس نهاده شد و بعید نیست سال جاری هم همین داستان تکرار شود!

در رابطه با این قضیه چند فرضیه وجود دارد؛ اول اینکه سامسونگ با دوربین 108 مگاپیکسلی در اس 20 اولترا، به آنچه که انتظار داشت دست پیدا نکرده و این کار را شاید در سری نوت 20 تکرار نکند. از طرفی هواوی با دوربین های 50 مگاپیکسلی یا 40 مگاپیکسلی، هر سال در صدر قرار می گیرد! بنابراین شاید سامسونگ هم تصمیم بگیرد تمرکز خود را روی افزایش مگاپیکسل نگذاشته و در ازا روی بهبود کیفیت تصاویر ثبت شده کار کند تا بتواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد! درست زمانی که نوت 10 معرفی گردید، دوربین های 12 مگاپیکسلی آن واقعا در ثبت تصاویر عالی بودند و امتیاز خوبی نیز کسب کردند.

صد البته سنسور 108 مگاپیکسلی مزیت خاص خود را دارد اما اگر سامسونگ بخواهد چنین سنسوری را در گلکسی نوت 20 استفاده کند یا باید این سری را در سه مدل عرضه کند و یا دوربین مدل معمولی را تا حد زیادی ارتقا دهد تا فاصله زیادی بین دو مدل ایجاد نشود!

از طرفی دیگر فروش سری اس 20 تحت تاثیر کرونا نهاده شد. همچنین به نظر می رسد مردم هم تمایل چندانی به خرید این گوشی ها ندارند و اگر بخواهند آن ها را خریداری نمایند ترجیح می دهند انتخابشان مدل اولترا باشد تا بتوانند از مزیت های خاص و منحصر بفرد آن استفاده نمایند. چون سری استاندارد و پلاس در این گوشی ها با توجه به قیمت بالا، واقعا چیز جدید و کاربردی برای ارائه نداشتند و این نکته در فروش کم آن ها به خوبی قابل مشاهده است!

تست سرعت گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس؛ کدام یک سریع تر است؟

دو روز پیش، موسسه Ice Universe که یکی از معروف ترین افشاگران گوشی های سامسونگ است اطلاع داد سری نوت 20 دقیقا از همان دوربین هایی بهره می برند که در سری اس 20 مورد استفاده نهاده شده شد. این نکته خیلی از کاربران این گوشی ها را به انتظار وا داشت تا ببینند واقعا سامسونگ چه چیزی برای عرضه در سر دارد. اما همچنان یک سوال عظیم وجود دارد و آن هم این است که در گفته این موسسه، آیا گوشی های اس 20، اس 20 اولترا را هم شامل می شود؟

با خرید مدل 16 گیگابایتی اس 20 اولترا کاربران شاید از نظر سرعت، پیشرفت قابل توجهی را حس نمایند اما تجربه کاربری نشان داده تفاوت بین سه مدل زیاد به چشم نمی آید. یعنی بسیاری از کاربران با خرید گوشی هایی با 8 گیگابایت رم هم توان استفاده صد درصدی از آن را ندارد و در واقع 16 گیگابایت بیشتر برای جذب مخاطب است تا اینکه واقعا کاربردی باشد! در هر سه مدل نیز اسنپدراگون 865 به عنوان پردازنده اصلی بکار رفته (یا اگزینوس 990) و تفاوت در اینجا فقط به دوربین بر می شود که آنالیز ها نشان داده به جز قابلیت عظیم نمایی 4 برابری اپتیکال و 100 برابری دیجیتال (که در عمل دیدیم بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد)، مدل اولترا واقعا رجحان خاصی به دو مدل کوچک تر خود ندارد و بنابراین اگر در سری نوت 20 از مدل اولترا خبری نباشد، جای تعجبی نخواهد بود! این در حالی است که شرکت فروش خوبی را هم تا کنون از سری اس 20 شاهد نبوده.

معروف ترین قابلیت های گلکسی اس 20 برای نوت 10 و اس 10 نیز عرضه می شوند!

با توجه به ویدئویی که منتشر شده، اگر این کانسپت تقریبا همان چیزی باشد که سامسونگ در تابستان رونمایی می نماید، بنابراین از نظر ظاهر فقط گوشه های محصول هستند که همواره در سری نوت به نسبت اس تیزتر بودند. در پنل پشتی هم احتمالا شاهد بهره مندی از دوربین های بهبود یافته به نسبت اس 20 و اس 20 پلاس خواهیم بود. تا کنون که اسمی از گلکسی نوت 20 اولترا برده نشده و در این طرح هم آن را مشاهده نمی کنیم. پس شاید واقعا نوت 20 اولترایی در کار نباشد!

در خصوص قلم اما که باعث شده نام رمز Project Canvas برای نوت 20 در نظر گرفته شود، حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. سامسونگ اگرچه ویژگی های بسیاری را به قلم گوشی های نوت افزوده اما هنوز میزان کاربردی بودن آن ها پایین است. هرچند یکی از مهم ترین دلایل وجود قلم یاد داشت برداری است که همان کار هم به بهترین نحو ممکن صورت می گیرد اما انتظار می رود سامسونگ قابلیت های کاربردی بیشتری برای آن در نظر بگیرد. طبق ویدئوی بالا، قلم هر گوشی متناسب با رنگ آن است که فوق العاده ایده جالبی است اما خب باید دید سامسونگ تا چه اندازه آن را عملی می نماید.

در خصوص نقاط ضعف این محصول هنوز زود است اگر بخواهیم صحبت کنیم اما به بعضی ها می توان اشاره نمود. مثلا بعید به نظر می رسد شاهد بازگشت جک هدفون باشیم! حفره درون نمایشگر هم به این زودی ها از گوشی های سامسونگ نمی رود و این یعنی دوربین زیر نمایشگر را حداقل سال جاری در گوشی های سامسونگ نخواهیم دید.

و اما در نهایت می رسیم به حسگر اثر انگشت؛ بیشترین نقد در یکی دو سال گذشته به گوشی های سامسونگ از این بخش بوده و عجیب بود چرا این شرکت در پرچم دارهای سری اس 20 آن ها را تغییر نداد! اما خوشبختانه گفته می شود در سری جدید نمایشگرهای این شرکت، از حسگرهای سه بعدی سونیک مکس شرکت کوالکام استفاده می شود که فوق العاده سرعت بیشتری دارد و 17 برابر محیط عظیم تری را پوشش می دهد! حتی یک زمانی گفته می شد اپل در آیفون 12 از این سنسورها استفاده می نماید!

با این حال حرف های زیادی در خصوص نوت 20 زده شده و مسلما حرف های زیادی برای گفتن نیز باقی مانده. هنوز خیلی از شرکت ها قرار است از گوشی های خود رونمایی نمایند که یکی از عظیم ترین آن ها اپل است. اما به نظر می رسد در سال 2020، گوشی اندرویدی که بتواند در مقابل آیفون 12 از همه نظر حرفی برای گفتن داشته باشد، گلکسی نوت 20 باشد!

مقایسه اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865؛ کدام نسخه از گلکسی اس 20 بهتر است؟

منبع: forbes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2698

به "کانسپتی از گوشی گلکسی نوت 20 سامسونگ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانسپتی از گوشی گلکسی نوت 20 سامسونگ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید