کتابخانه طهوری دیگر جانی برای جنگیدن ندارد

به گزارش آریا بلاگ، کتابخانه طهوری، مقصد سال های طولانی اهالی فرهنگ که از رویدادهای مختلف تاریخی از جمله کودتا و جنگ تحمیلی جان سالم به دربرده استِ در نبرد با گرانی کاغذ، کتاب قاچاق و دیگر مسائل جانی برای جنگیدن ندارد.

کتابخانه طهوری دیگر جانی برای جنگیدن ندارد

جهت دریافت خدمات اجرای انواع روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، وقتی نشر طهوری از خیابان های اطراف بازار به خیابان انقلاب آمد و روبه روی دانشگاه تهران جای گرفت، آقای عبدالغفار طهوری، موسس اولیه اسم کتاب فروشی اش را کتابخانه طهوری گذاشت.

کتابخانه طهوری را که بین خیابان های 12 فروردین و فخررازی در خیابان انقلاب واقع شده است با ویترین شیشه ای دو طرفه و بزرگش، با نمایی که هنوز و همچنان کلاسیک است، اکنون سید احمدرضا طهوری وارث عبدالغفار طهوری اداره می نماید.

نشر طهوری ناشر کتاب های مهمی از فارسی باستان نوشته رولاند جی کنت گرفته تا تاریخ مختصر زبان فارسی از محسن ابوالقاسمی بوده است.

از تاریخچه قدیم و شروع خیابان انقلاب، تنها کتاب فروشی گوتنبرگ و کتابخانه طهوری به جامانده است؛ اما این روزها آقای طهوری می گوید کتابخانه ای که از جنگ جان سالم به در برده، در جنگ کتاب و کاغذ با همه چیزفروش ها به فروش گذاشته است. چندان که خود می گوید دیگر نمی تواند ادامه بدهد و بهمن 1398را خاتمه راه کتابخانه خود می داند.

طهوری می گوید دیگر جانی برای جنگیدن ندارم و می خواهم انتشارات را حفظ کنم ولی چرخ های کتابخانه این گونه نمی گردد. آقای طهوری مسرور است که نفر بعدی و خریدار این ارث فرهنگی، خود اهل کتاب خواهد بود و این کتابفروشی را به رستوران تبدیل نخواهد کرد.

سید احمدرضا طهوری گفت: منتظر است تا خاتمه بهمن ماه تصمیم نهایی را اعلام کند.

کتابخانه طهوری، یکی از قدیمی ترین کتاب فروشی های ایران شناخته می گردد که سال 1332 به همت سیدعبدالغفار طهوری تاسیس شد. کتابفروشی 66 ساله طهوری به عنوان چهارمین کتاب فروشی راسته انقلاب محسوب می گردد. این کتاب فروشی محل عرضه کتاب های حوزه ادبیات فارسی، ایران پژوهی، تاریخ و حقوق است.

سیدعبدالغفار طهوری سال 1374 درگذشت و سید احمدرضا طهوری مدیریت این کتاب فروشی و انتشارات را برعهده گرفت. زمزمه تعطیلی این کتابفروشی پیش از این نیز در سال 1394 به گوش رسیده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2041

به "کتابخانه طهوری دیگر جانی برای جنگیدن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه طهوری دیگر جانی برای جنگیدن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید