کدام صندلی های هواپیما برای یک پرواز راحت مناسب است؟

به گزارش آریا بلاگ، افرادی که زیاد سفرهای هوایی را تجربه می نمایند از اهمیت انتخاب صندلی های راحت هواپیما مطلع هستند. زیرا در صورت راحت بودن صندلی، استرس فرد هم در طول پرواز کم می گردد. اما صندلی راحت با توجه به سلیقه، خصوصیات اخلاقی و بودجه هر شخص فرق دارد. مثلاً خواب بودن در طول پرواز، عادت به بلند شدن از روی صندلی و راه رفتن، قد کوتاه یا بلند بودن و موارد این چنینی، صندلی مناسب برای هر فرد را تعیین می نمایند. اگر قصد دارید در آینده ای نزدیک با هواپیما سفر کنید با خبرنگاران همراه باشید تا با نکات مهم درباره انتخاب صندلی های راحت هواپیما آشنا شویم.

کدام صندلی های هواپیما برای یک پرواز راحت مناسب است؟

صندلی های کنار پنجره، در صدر صندلی های راحت هواپیما

صندلی های کنار پنجره، در صدر صندلی های راحت هواپیما قرار دارند. این صندلی ها برای افرادی مناسب هستند که در طول پرواز از جایشان بلند نمی شوند و ترجیح می دهند چشم انداز بیرون را از ارتفاع 35000 پایی دیدن نمایند. بعلاوه این صندلی ها تکیه گاه خوبی را برای خوابیدن فراهم می نمایند و مسافران هنگام تردد با شما برخورد نمی نمایند. اما اگر در طول پرواز زیاد از جایتان بلند می شوید توصیه می کنیم صندلی های کنار راهرور را انتخاب کنید. زیرا با انتخاب این صندلی ها دیگر هنگام بلند شدن، فرد کناری شما اذیت نمی گردد.

صندلی های راحت هواپیما در بخش جلو یا عقب هواپیما

انتخاب صندلی های راحت هواپیما در بخش جلو یا عقب هواپیما باز هم به اولویت های هر فرد بستگی دارد. صندلی های جلو معمولاً ساکت تر هستند و می توانید سریع تر سوار یا پیاده شوید. در عوض صندلی های عقب هواپیما در صورت بروز حادثه، امن تر هستند. بعلاوه صندلی های کنار بال های هواپیما علاوه بر ساکت تر بودن، دید بهتری را هم ارائه می دهند.

صندلی های راحت هواپیما برای بچه ها

صندلی های راحت هواپیما برای بچه ها، صندلی های کنار پنجره هستند. این صندلی ها فضای کافی برای شیطنت بچه ها دارند و کودک شما پس از نشستن بر روی صندلی خود، دیگر برخوردی با دیگران پیدا نمی کند. بعلاوه اگر کودک شما بر روی صندلی کنار پنجره بنشیند مزاحمتی برای صندلی جلویی ایجاد نخواهد کرد.

صندلی های مجهز به شارژ، از راحت ترین صندلی های هواپیما

صندلی های مجهز به شارژ، از راحت ترین صندلی های هواپیما برای افرادی هستند که با گوشی یا لپ تاپ خود زیاد کار می نمایند و در طول پرواز به پریز برق احتیاج دارند. در برخی از هواپیماها تمام صندلی ها مجهز به شارژر هستند؛ اما در برخی دیگر، فقط صندلی های وسط شارژر دارند؛ بنابراین اگر این مسئله برایتان اهمیت دارد حتماً در طول پرواز صندلی خود را متناسب با احتیاجتان انتخاب کنید.

صندلی های راحت هواپیما برای افراد چاق

صندلی های کنار راهرو صندلی های راحت هواپیما برای افراد چاق محسوب می شوند. در صورت داشتن اضافه وزن می توانید دسته های این صندلی ها را بالا بزنید و فضای بیشتری را برای نشستن و فعالیت فراهم کنید. معمولاً این کار به وسیله یک دکمه یا دسته در زیر صندلی انجام می گردد.

صندلی های نزدیک به درهای خروج اضطراری

صندلی های نزدیک به درهای خروج اضطراری در صورت لزوم، برای تخلیه سریع تر مناسب هستند. اما برای نشستن بر روی این صندلی ها باید برخی الزامات مانند توانایی و یاری به تخلیه مسافران را رعایت کرد. توصیه می کنیم حین پرواز به دستورالعمل های ایمنی توجه کنید و نزدیک ترین خروجی به صندلی خود را شناسایی کنید. بعلاوه بستن کمربند ایمنی و دنبال کردن موارد ایمنی که خدمه توصیه نموده اند از مواردی هستند که باید حتماً حین پرواز آن ها را مدنظر قرار دهید.

راحت ترین صندلی ها در هواپیما

اگر دغدغه اصلی شما در طول پرواز، راحتی است به سراغ صندلی های بیزینس کلاس که راحت ترین صندلی ها در هواپیما هستند، بروید. این صندلی ها در جلوی هواپیما قرار دارند و با رعایت فاصله استاندارد از یکدیگر قرار گرفته اند. به همین دلیل در این بخش سکوت و حریم خصوصی بیشتری برای مسافران فراهم شده است. بعلاوه صندلی های بیزینس کلاس فضای بیشتری برای دراز کردن پا و دسترسی مستقیم به راهرو دارند؛ بنابراین شما بدون ایجاد مزاحمت برای مسافر کناری، می توانید از جای خود بلند شوید.

کم سروصداترین صندلی ها در هواپیما

کم سروصداترین صندلی ها در هواپیما، صندلی های وسط هواپیما هستند. معمولاً در زمان استراحت روی این صندلی ها، صدای ثابت و کمی را می شنوید و اذیت نخواهید شد. بعلاوه این صندلی ها از منطقه ها خدمات هواپیما دور هستند و همین مسئله باعث می گردد حین پرواز صدای کمتری به گوشتان برسد. اگر به صدا حساس هستید توصیه می کنیم به هیچ وجه صندلی های نزدیک به سرویس بهداشتی را به خصوص در پروازهای طولانی انتخاب نکنید؛ زیرا این صندلی ها همواره سروصدای بیشتری دارند و بعلاوه ممکن است بابت بوی بد هم اذیت شوید.

امن ترین صندلی ها در هواپیما

اگر از آن دسته افرادی هستید که امن ترین صندلی ها را صندلی های راحت هواپیما می دانید و به اتفاقات بد فکر می کنید باید به سراغ قسمت پشتی هواپیما بروید. از نظر آماری این بخش در صورت بروز حادثه بالاترین شانس زنده ماندن را ارائه می دهد.

آنالیز فضای داخلی هواپیما برای انتخاب صندلی های راحت هواپیما

حال نوبت به آنالیز فضای داخلی هواپیما برای انتخاب صندلی های راحت هواپیما می رسد. با شناسایی بخش های مختلف این وسیله می توانید تصمیم گیری آگاهانه تری درباره انتخاب صندلی داشته باشید. بخش های مختلف فضای داخلی هواپیما شامل موارد زیر هستند:

  • کابین مسافر (Passenger cabin): کابین مسافر جایی است که صندلی های سرنشینان در آن قرار دارند. کابین ها در کلاس های مختلف توزیع شده و دارای صندلی های متفاوت با امکانات رفاهی خاص خود هستند.
  • توالت (Toilets): توالت ها معمولاً در بخش عقب و در برخی موارد در وسط فضای داخلی هواپیما قرار دارند. اگر در طول پرواز زیاد از توالت استفاده می کنید بهتر است جای آن را به طور دقیق بدانید و برترین صندلی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.
  • گالی ها (Galleys): گالی ها در هواپیما به بخش های خدماتی گفته می گردد که در آن ها خدمه نوشیدنی ها و غذاها را آماده می نمایند. این منطقه ها سروصدای زیادی دارند و اگر در طول پرواز در پی مکان بی سروصدایی باشید باید هنگام انتخاب صندلی موقعیت گالی ها را مدنظر قرار دهید.
  • خروجی های اضطراری (Emergency exits): این خروجی ها از نظر استراتژیک در امتداد هواپیما قرار دارند و در صورت بروز حادثه بسیار مهم هستند. صندلی های نزدیک خروجی های اضطراری فضای پای بیشتری را ارائه می دهند، اما هر کسی نمی تواند بر روی این صندلی ها بنشیند. مسافران این صندلی ها در مواقع اضطراری مسئولیت یاری به بقیه مسافران را بر عهده دارند.

چند نکته مهم درباره صندلی های هواپیما

در این بخش به سراغ چند نکته مهم درباره صندلی های هواپیما می رویم. بهتر است قبل از انتخاب صندلی به موارد زیر توجه کنید:

  • صندلی های کنار سرویس بهداشتی سر و صدای زیادی دارند و اگر قرار نیست در طول پرواز از توالت بهره ببرید بر روی این صندلی ها نشینید.
  • در صورت نشستن در صندلی های کنار آشپزخانه باید سر و صدای زیادی را تحمل کنید.
  • در قسمت certain rows امکان بازی الکترونیکی وجود دارد.
  • صندلی هایی که پیش از راهرو خروج قرار دارند، فاقد قابلیت خم شدن هستند و در طول پرواز نمی توانید بر روی این صندلی ها راحت استراحت کنید.

سخن پایانی درباره معرفی صندلی های راحت هواپیما

در این مقاله توضیحاتی درباره صندلی های راحت هواپیما ارائه دادیم. همان طور که گفته شد صندلی راحت برای هر شخص با توجه به احتیاجها و اولویت های او فرق دارد. برای انتخاب صندلی راحت، فرد باید ابتدا اولویت خود مانند خوابیدن، قدم زدن در طول پرواز، احتیاج به جای شارژر، خروج سریع، دیدنی چشم انداز بیرون و موارد مشابه را معین کند، سپس به سراغ انتخاب صندلی برود.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13624

به "کدام صندلی های هواپیما برای یک پرواز راحت مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام صندلی های هواپیما برای یک پرواز راحت مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید