کره شمالی و جنوبی پس از جدایی چه تغییراتی نموده اند؟

به گزارش آریا بلاگ، در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، هنگامی که تعیین شد ژاپن تسلیم قدرت های متفقین گشته است، این پرسش که چه اتفاقی برای کره خواهد افتاد، بیش از هر زمان دیگری مطرح شد. ژاپن پس از دهه ها اشغال شبه جزیره کره، عقب نشینی نموده بود. ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی توافق کردند کره را به شکلی برابر در آگوست 1945 به دو قسمت تقسیم نمایند، در حالی که ایالات متحده قسمت جنوبی و اتحاد جماهیر شوروی شمال را به دست می گیرد.

کره شمالی و جنوبی پس از جدایی چه تغییراتی نموده اند؟

این طرح برای بازگرداندن کنترل به کره ای ها و عقب نشینی بود و در سال 1948 کوشش های زیادی برای جلب رای ملت ها به این اتحادیه صورت گرفت. اما بی اعتمادی ناشی از چندین سال ایدئولوژی مختلف بیش از حد عمیق شده بود. آنچه به عنوان تقسیم تقریباً تصادفی شروع شد، یکی از خصمانه ترین و به شدت نظامی شده ترین مرزهای جهان را به وجود آورد و یک ملت را به دو قسمت تقسیم کرد.

برای سفر به کره جنوبی، سرزمین شگفتی ها، تور کره جنوبی خبرنگاران را با بهترین قیمت خریداری کنید و سفر خود را آنلاین برنامه ریزی کنید.

حقوق بشر، آزادی شخصی و درگیری با غرب

امروزه کره شمالی کشوری استالینی است و بین 80000 تا 120000 زندانی ایالتی را نگهداری می نماید، که بیشتر آن ها به جرایم سیاسی و نه کیفری زندانی هستند. وزارت خارجه ایالات متحده در گزارشی در سال 2011 گفت نقض سیستماتیک و شدید حقوق بشر در زندان های کره شمالی اتفاق افتاده است. کره شمالی کم ترین امتیاز آزادی مطبوعات را در شاخص آزادی مطبوعات سال 2013 دریافت نموده و بر اساس شاخص فساد سازمان بین المللی در سال 2014، یکی از فاسدترین کشورها در جهان است. برنامه هسته ای این کشور همچنین برای کشورهای غربی به خصوص کره جنوبی به شدت نگران نماینده است.

زندگی در کره جنوبی با یک سبک کاملا بلند پروازانه و غرورآمیز سرمایه داری اداره می گردد. این کشور همچنین به صورت رسمی دارای یک دموکراسی مشروطه است. با این وجود زندانیان سیاسی خاص خود را دارد. قانون جنجالی امنیت ملی کره جنوبی ابراز همدردی با کره شمالی را جرم می داند. دولت حتی یک شهفرایند خارجی را به اتهام یاری به کره شمالی از کشور دیپورت کرد. اما کره جنوبی در مقایسه با همسایه شمالی خود دارای فساد کمتری است و یک متحد اصلی برای قدرت های غربی است، به ویژه ایالات متحده، که هنوز تمرین های نظامی خود را در این کشور انجام می دهد.

مقایسه پیونگ یانگ با سئول

بر فراز ابرها به نظر می رسد هر دو پایتخت از وسیع ترین عظیم شهر ها هستند. ساختمان های بلند مرتبه در پیونگ یانگ تقریباً مشابه بلوک های آپارتمانی در سئول یا بوسان هستند. با وجود اندازه جغرافیایی مشابه، جمعیت کره جنوبی (49 میلیون نفر) تقریباً دو برابر کره شمالی (25 میلیون نفر) است.

چشم انداز مشترک

2 شهر از چشم انداز مشترک رودخانه هان برخورددار هستند و چشم اندازهای ساحل رودخانه نیز تقریباً یکسان است. اگرچه میزان خودکشی در کره جنوبی بسیار زیاد است و پرش روی پل غیر معمول نیست. مسئله این است که بعضی از مردم نمی توانند با سطح بالای رقابت بین فردی در کره جنوبی کنار بیایند. ایده ریتم سنجیده شده زندگی در اینجا وجود ندارد. هدف اصلی همگی پیروزیت و تحقق فردی است.

مناطق مسکونی

جالب است بدانید که مردم کره شمالی اجباری در پرداخت قبض های مسکن و خدمات اجتماعی ندارند، دولت کره شمالی در صورت ازدواج زوج ها، به طور رایگان آپارتمانی را در اختیار آن ها قرار می دهد. از طرف دیگر، به دلیل سطح زندگی بالا در کره جنوبی، اجاره یک آپارتمان کوچک در کره جنوبی می تواند تا 180 هزار دلار هزینه داشته باشد.

ظاهر و مسائل فردی

به دلیل رژیم غذایی نامناسب در کره شمالی، از نظر قدی مردم کوچک تر از کره جنوبی هستند. این امر بیشتر در بین بچه ها مدرسه­ای دیده می گردد. دانیل شوکندیک از دانشگاه سانگکیون کوان در سئول اختلاف قد را تقریباً 4 سانتی متر (1.6 اینچ) در پسران پیش دبستانی و 3 سانتی متر (1.2 اینچ) در میان دختران پیش دبستانی ارزیابی نموده است. تفاوت در طول زندگی نیز به همین ترتیب در میان مردم کره جنوبی بیشتر به چشم می خورد، در حالی که کره جنوبی به طور متوسط تا سن پیری 79 سال زندگی می نماید، اما در کره شمالی با اختلاف ده سال، طول عمر مردم به 69 سال می رسد.

این ممکن است برای بعضی تعجب آور باشد که هر دو کشور به شدت با مسئله خودکشی روبرو هستند. کره جنوبی با 14160 مورد خودکشی در سال 2012 بیشترین خودکشی را در جهان صنعتی در هشت سال پیاپی به ثبت رسانده است. یکی از پناهندگان کره شمالی، شین دونگ هیوک، بهت و حیرت خود را نسبت به این موارد ابراز داشته است. در مستند کمپ 14″، دونگ هیوک گفته است که او هرگز در خصوص خودکشی در آن اردوگاه بدنام چیزی نشنیده است، در حالی که به طور متوسط 39 نفر هر روز در کره جنوبی مرگ را انتخاب می نمایند. او هم چنین اذعان کرد که آن ها همه چیز دارند. آن ها غذا، لباس، خانه دارند و هنوز هم خود را می کشند! .

خبرنگاران با ارائه لیست کامل از بهترین هتل های کره جنوبی، امکان رزرو آنلاین ارزان ترین هتل کره جنوبی یرا برای شما فراهم نموده است. با رزرو هتل از خبرنگاران می توانید سفر خود را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت برنامه ریزی کنید.

صنعت مد

همه چیز در جبهه مد به طور مشابه قطبی به نظر می رسد. کره شمالی از نظر مد هم به پای کره جنوبی نمی رسد، شاید پیشرفت هایی داشته اما همچنان دولت شلوار جین تنگ، دامن کوتاه و حتی مدل موهای خاص را به شدت ممنوع می نماید، در حالی که همسایگان جنوبی آن ها در آزادی کامل هستند و هر لباسی را که به آن علاقه دارد می پوشند. عروسی ها نیز به طور قاطع در این روز ها در دو طرف مرز متفاوت به نظر می رسد. زوج ها در کره جنوبی ممکن است لباس های عروسی سفید زیبایی بپوشند، یک مراسم پر زرق و برق و یک ماه عسل تماشایی تدارک ببینند، در حالی در کره شمالی فرایند سنتی همچنان پابرجا است و مردم تمایل دارند رویکرد ساده تری را در پیش بگیرند، معمولاً در یک رستوران یا در خانه جشن را برگزار می نمایند.

.

صنعت سرگرمی

گفته می گردد کره جنوبی به هالیوود شرق تبدیل شده است، این کشورسرگرمی هایی را که مورد علاقه میلیون ها هوادار از ژاپن تا اندونزی هستند را فراوری می نماید. حدود 400 استودیوی مستقل با فراوری محتوا برای بازار سرگرمی وجود دارد که به کره جنوبی یاری می نماید تا برند ویژه موسیقی پاپ خود یعنی K-pop، نمایش های تلویزیونی و بازی های ویدیویی خود را به کشورهای آسیایی و حتی اروپا و آمریکا صادر کند. در خصوص سوابق پیروز کره شمالی … خوب شما فقط باید نگاهی به نمودارها بیاندازید.

دین در کره شمالی و جنوبی

کره شمالی به دلیل جهان بینی کمونیستی، رسماً خداناباور است. با این حال در سال های اخیر، جنبش های جدیدی مانند کندوئیسم (Cheondoism) محبوبیت بیشتری پیدا نموده است. در جنوب، پروتستان و کاتولیک در دهه های گذشته پیروان جدید زیادی را به دست آورده است، مسیحیان کره شمالی نیز که از آزار و اذیت گریخته اند به آن ها پیوسته اند.

فرهنگ غذایی کره ­ای ها

مردم کره شمالی و جنوبی از بسیاری از انواع غذایی یکسان لذت می برند، زیرا دستورالعمل ها مدت ها قبل از ایجاد اختلاف از نسلی به نسل دیگر منتقل می شد. به عنوان مثال، دوک (Dduk) و یوت (Yeot)، نوعی کیک برنجی، قبل از امتحانات توسط همه دانش آموزان خورده می شوند و گفته می گردد که این غذا برای آن ها شانس به ارمغان می آورد. جشن های فرهنگی به همین ترتیب در جامعه کره در دو طرف مرز ریشه دوانیده است. بعضی از مهم ترین تاریخ ها در این دو کشور سال نو، روز شکرگذاری و دبروم می باشد. روز سال نو به طور سنتی با یک کاسه دوکگوک (سوپ کیک برنج) جشن گرفته می گردد. بدون در نظر دریافت مرزها، فرزندان کره­ای از همان کودکی احترام به والدین را یاد می گیرند و با عناوین مودبانه والدین خود را خطاب می نمایند.

با مشاهده لیست کامل پروازهای موجود و رزرو آنلاین ارزان ترین بلیط هواپیما کره جنوبی خبرنگاران، سفر خود را همین حالا برنامه ریزی کنید.

اینترنت

در جهانی امروزی نفوذ اینترنت نامحدود است، دسترسی کاربران در کره جنوبی، جایی که 81 از 100 نفر در سال 2012 آنلاین بودند، بدون هیچ فلتر و مانعی است. در کره شمالی، فقط اعضای خدمات عمومی و سیستم های آموزشی مجاز به استفاده از شبکه جهانی وب، تحت کنترل شدید، هستند. یک پدیده جدیدی که در نتیجه توریسم وای فای اتفاق افتاده است، کره شمالی در کوشش برای دسترسی به وای فای، املاک نزدیک به سفارتخانه های خارجی را خریداری نموده است، در نتیجه قیمت مسکن در پیونگ یانگ افزایش یافته است. کره شمالی اینترنت خود را دارد که کوانگمیونگ نام دارد. به سایر نقاط جهان متصل نیست و اساساً برای مرور صفحات هواداران خاندان برجسته کیم، حزب حاکم کره شمالی ساخته شده است.

کره جنوبی

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6045

به "کره شمالی و جنوبی پس از جدایی چه تغییراتی نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی و جنوبی پس از جدایی چه تغییراتی نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید