تور ترکیه: کشف شهر بزرگ زیرزمینی در ترکیه

به گزارش آریا بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، کشف شهر بزرگ زیرزمینی در ترکیه صورت گرفت.

تور ترکیه: کشف شهر بزرگ زیرزمینی در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

باستان شناسان در ترکیه از کشف یک شهر زیرزمینی بزرگ خبر داده اند. این گروه از باستان شناسان تا به امروز فقط 3 درصد از این شهر را کشف نموده اند، اما تا به امروز تعدادی اتاق، راهرو، گذرگاه های مخفی و آثار تاریخی کشف شده است. باستان شناسان معتقدند ممکن است این شهر بزرگ ترین شهر زیرزمینی دنیا باشد.

با توجه به گزارش دیلی صباح، این اکتشاف در منطقه مدیات استان ماردین انجام شده که منطقه ای غنی از تاریخ و فرهنگ است.

این شهر زیرزمینی که به آن شهر غارها می گویند، بطور اتفاقی در جریان پاکسازی و بازسازی خانه ها و خیابان های تاریخی در مدیات کشف شد. کارگران مشغول پاکسازی غاری بودند که به یک گذرگاه برخوردند. ادامه کاوش در این مکان درنهایت به کشف تعدادی اتاق و راهروهای متصل به اتاق ها و نقاشی های دیواری منجر شد.

باستان شناسان تا به امروز 49 اتاق از جمله فضاهایی برای عبادت، چاه آب، انبار غله و چندین گذرگاه و راهرو کشف نموده اند.

به گفته یکی از باستان شناسان، این شهر زیرزمینی بدون وقفه به مدت 1900 سال مورد استفاده قرار میگرفته است و به عنوان یک مکان مخفی یا مکانی برای پنهان شدن در صورت ضرورت ساخته شده است، چرا که مسیحیت در قرن دوم دین رسمی نبود و گروه ها و خانواده هایی که این دین را می پذیرفتند، اغلب به شهرهای زیرزمینی پناه می بردند. احتمالا شهر زیرزمینی مدیات یکی از شهرهایی باشد که با این هدف ساخته شده است.

باستان شناسان تخمین می زنند دست کم 60 الی 70 هزار نفر در این شهر زیرزمینی زندگی می کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10024

به "تور ترکیه: کشف شهر بزرگ زیرزمینی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه: کشف شهر بزرگ زیرزمینی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید