کولوسئوم کجاست؟

به گزارش آریا بلاگ، برخی از آثار تاریخی به جامانده، در عین داشتن ظرافتی ظاهری داستان های خشن و خونین پشت خود دارند. کولوسئوم یا آمفی تئاتر فلاوین در شهر رم ایتالیا از این دست آثار است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کولوسئوم کجاست؟

معرفی

آمفی تئاتر بیضی شکل کولوسئوم بزرگ ترین بنای ساخته شده دنیا در نوع خود محسوب می شود که در ساخت آن از مصالحی همچون بتن و ماسه شن استفاده شده است. این بنای باشکوه تحت نظر امپراطور تیتوس فلاویوس وسپاسیانوس در سال 72 پس از میلاد درست در سمت شرقی فروم رومی ساخته و حدود 8 سال بعد و در زمان فرمانروایی جانشین و پسر بزرگش تیتوس فلاویوس سابینوس وسپاسیانوس تکمیل شد. بیشتر تغییرات ایجاد شده در کولوسئوم در زمان حکومت پسر کوچک تر یعنی تیتوس فلاویوس دومیتیانوس انجام گرفت. این سه نفر در مجموع سلسله فلاوی را تشکیل می دادند. نام لاتین آمفی تئاتر فلاوین از این دودمان ریشه می گیرد. کولوسئوم به جای نمایش تئاتر، بیشتر محلی بود برای نبرد خونین گلادیاتورهایی که اغلب برده بودند. طی این نبردها گلادیاتورها مجبور بودند به شکلی وحشیانه تا سرحد مرگ با هم بجنگند و تنها یک پیروز وجود داشت. البته گاهی مراسم اعدام از طریق آزاد کردن جانوران وحشی مانند خرس یا ببر هم در این مکان انجام می شد. تخمین زده شده است که کولوسئوم در زمان شکوه خود می توانست به طور همزمان میزبان 50,000 تا 80,000 تماشاگر باشد. استفاده کردن از این بنا برای سرگرمی در اوایل قرون وسطی متوقف شد. بعدها اما به منظور برگزاری کارگاه های آموزشی، محلی برای اجرای احکام شرعی و یک زیارتگاه مسیحی مورد استفاده قرار گرفت. این مجموعه حالتی بیضی شکل دارد. قطرهای آن 188 و 156 متر و زیر بنای آن حدود 24,281 متر مربع است. ارتفاع بلندترین دیوار به 48 متر می رسد. محیط اصلی کولوسئوم حدود 545 متر اندازه گیری شده است. میدان مسابقات 87 متر طول و 55 متر پهنا دارد و توسط دیوارهایی به ارتفاع 5 متر از سکوی تماشاگران جدا شده است. در حال حاضر این بنا یکی از عجایب هفتگانه ی جدید دنیا به شمار می رود.

آدرس

ایتالیا، رم

دسترسی

کولوسئوم دقیقا در مرکز شهر رم و چند ده متری Piazza Venezia (میدان ونیزی) و نزدیک فروم رومی واقع شده است. روزهای یکشنبه عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری ممنوع است و تنها می توان از طریق دوچرخه در اطراف آن جابجا شد. درست بیرون از ایستگاه مترو می توانید ایستگاه اجاره دوچرخه را پیدا کنید. می توانید خودتان را در هرکجای شهر از طریق خط B ایستگاه متروی کولوسئوم، خط A ایستگاه متروی Manzoni، خط های اتوبوس 60، 75، 85، 87، 271، 571، 175، 186، 810، 850، C3 و مینی بوس های برقی 117 و همچنین تراموای خط شماره 3 به این نقطه برسانید.

پربازدیدترین جاذبه های توریستی شهر رم در کنار کولوسئوم، فروم رومی و همچنین تپه پالاتین هستند که در نزدیکی همدیگر قرار دارند، بنابراین جمعیت زیادی را در آنجا مشاهده خواهید کرد. اگر از جمعیت زیاد بیزارید بهتر است صبح زود به این منطقه سفر کنید. با تهیه بلیت 12 یورویی می توانید از هر سه جاذبه دیدنی ذکر شده بازدید کنید. این بلیت به مدت 2 روز اعتبار دارد و اجازه یک بار ورود به هرکدام را برایتان فراهم می کند. اگر نمی خواهید در صف های طولانی خرید بلیت منتظر بمانید، می توانید آن را از خیابان سن گرگوری (Via di San Gregorio)، میدان سانتا ماریا نووا (Piazza Santa Maria Nova) یا به صورت آنلاین تهیه کنید. البته یک راه مقرون به صرفه تر هم تهیه یک کارت عبور شهر رم است که امکان بازدید از تعداد زیادی جاذبه توریستی با قیمتی به مراتب پایین تر را برایتان فراهم می کند.

نکات:

  • راس ساعت 8:30 صبح درهای کولوسئوم به روی عموم باز می شود. بنابراین حدود 10 دقیقه قبل خودتان را به آنجا برسانید.
  • بهترین زمان برای دریافت عکس و تماشای زیبایی حقیقی این بنا هنگام شب است.
  • مراقب پول هایتان باشید، چرا که تعداد زیادی فروشنده در این ناحیه وجود دارد که سعی در فریفتن شما برای فروختن اجناسشان دارند. اغلب آن ها خیلی اصرار می ورزند، اگر تمایلی ندارید کافی است کلمه NO را به زبان بیاورید. البته ممکن است باز هم دست از سر شما بر ندارند، بنابراین فقط بدون توقف به راهتان ادامه دهید.
  • حتما کفش مناسب بپوشید، چرا که بیشتر این ناحیه به همان حالت باستانی خود مانده است.
  • مقدار کافی آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.
  • کلاه آفتاب گیر و کرم ضد آفتاب فراموش نشود.
  • کولوسئوم تا حدودی برای افراد معلول حرکتی قابل دسترس است. یک آسانسور برای رفتن به طبقه اول در سمت شمالی وجود دارد.
منبع: کجارو / the-colosseum.net / en.wikipedia.org
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1657

به "کولوسئوم کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کولوسئوم کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید