گیاهی که چربی خون را کاهش می دهد و تب بر است

به گزارش آریا بلاگ، کارشناس گیاهان دارویی گفت: مصرف کنگر برای افراد دارای چربی خون و دیابتی مفید و موثر است.

گیاهی که چربی خون را کاهش می دهد و تب بر است

به گزارش خبرنگاران، اعظم میری اظهار کرد: محتوای ویتامین c موجود در کنگر بالا است به گونه ای که با مصرف 100 گرم کنگر 30 درصد ویتامین مورد نیاز فرد تامین می شود. وی افزود: کنگر معمولی گیاهی است خودرو با برگ های خاردار و ساقه های ضخیم شبیه به کرفس که از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به صورت خام در سالاد استفاده می کنند.

این پژوهشگر با بیان اینکه کنگر منبع غنی پتاسیم است، ادامه داد: کنگر طبیعتی گرم و خشک دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می خورند و در ضمنً برای آن دسته از افرادی که گرم مزاج هستند، خوردن آن توصیه می شود.

میری اذعان کرد: خوردن برگ های این سبزی افزایش دهنده ادرار و محرک کلی ها و کبد است و به ترشح صفرا کمک می کند و سرشار از ویتامین های A، B، E و املاح معدنی است.

این کارشناس با اشاره به اینکه کنگر ضدعفونی کننده، اشتهاآور، تب بر و هضم کننده غذاست، تشریح کرد: در ضمنً، مصرف آن باعث تقویت دستگاه گوارش می شود؛ این سبزی خواص دارویی نظیر خاصیت آنتی اکسیدانی و کاهندگی کلسترول دارد. بنابراین احتمال بروز سرطان را کاهش می دهد.

وی با اشاره به تاثیر این گیاه در درمان بی خوابی و کیفیت خواب، خاطرنشان کرد: از مهم ترین خواصش مدر بودن آن است؛ کنگر برای کسانی که سنگ کلیه دارند، مفید است زیرا منجر به شست وشوی سیستم کلیوی و ادراری می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 12506

به "گیاهی که چربی خون را کاهش می دهد و تب بر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهی که چربی خون را کاهش می دهد و تب بر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید