10 خودروی پرطرفداری که در سال 2020 نونوار می شوند

به گزارش آریا بلاگ، روزنامه جام جم: همیشه در نخستین روز های آغاز سال میلادی، مجلات و وبگاه های مرتبط با جهانی خودرو پر می شود از معرفی تازه ترین محصولاتی که خودروسازان بزرگ جهان می خواهند آن سال روانه بازار کنند. انتظار می رود جهانی خودرو در سال 2020 با ورود مدل های فوق العاده و جذاب، سال پر هیجانی باشد. آینده جهانی خودرو ها به واسطه پیشرفت لحظه به لحظه فناوری های جدید، عمومی شدن خودرو های الکتریکی، توسعه زبان طراحی و بسیاری دیگر از عوامل وابسته به خلق یک خودرو باید روشن تر از سال های قبل باشد.

10 خودروی پرطرفداری که در سال 2020 نونوار می شوند

فعلا شرایط نشستن پشت رل چنین خودرو هایی را در خیابان های کشورمان بعید است داشته باشیم. با این حال به جهت اطلاع از آنچه در دنیای روز خودرو ها می گذرد در ادامه با 10 خودرو که از سابقه حضور درخشانی در سال های اخیر برخوردار بوده و برای سال جدید نیز لباس نو بر تن کرده اند بیشتر آشنا شده و از به روزرسانی های تازه آن ها خواهیم گفت. برگرفته از:

میتسوبیشی میراژ فیس لیفت

شرکت ژاپنی میتسوبیشی نسخه به روزشده هاچبک میراژ و نمونه سدان آن را که اتراگ (Attrage) نام گذاری شده است، در نمایشگاه موتور اکسپو تایلند امسال رونمایی کرد. هردوی این خودرو ها از طراحی جدید محصولات میتسوبیشی استفاده کرده اند که نمای لوکس و جدیدی را برای آن ها به ارمغان آورده است.

به جز تغییر در طراحی بیرونی این خودرو در داخل کابین اتفاقات جدید زیادی را شاهد نیستیم و همه تغییرات در جزئیات بسیار ریز خلاصه شده است. صندلی ها نیز در این محصولات تغییر کرده و ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

در عین حال که هردو خودروی کوچک میتسوبیشی در دسته ارزان قیمت ها قرار می گیرد، اما به جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی - سرگرمی میتسوبیشی مجهز شده است و صفحه نمایشگر هفت اینچی موجود در این مدل ها از اپل کارپلی پشتیبانی می کند. از مشخصات فنی و پیشرانه نسخه فیس لیفت شده میراژ و اتراگ اطلاعات کاملی در دسترس نیست، اما احتمالا انتظار می رود با همان پیشرانه 2/1 لیتری سه سیلندر قبلی به بازار عرضه گردد.

فولکس واگن گلف ام کی 8

گلف اولین بار در سال 1353/ 1974 میلادی معرفی گشت و تا امروز بیش از 35 میلیون دستگاه از آن فروش رفته و بی شک تاریخی ترین هاچبک صنعت خودروسازی به حساب می آید. فولکس واگن گلف نسل هشتم را به مناسبت سال نوی میلادی تنها در مدل پنج در با قابلیت انتخاب قوای محرکه نیمه هیبریدی پیشرفته خود به فروش خواهد رساند.

نسل جدید گلف به یک موتور 0/1 لیتری سه سیلندر با نام تی اس آی (TSI) با دو خروجی متفاوت یعنی 89 و 109 اسب بخاری نیرو مجهز شده است. موتور 5/1 لیتری چهارسیلندر تی اف اس آی (TFSI) نیز با دو خروجی متفاوت 129 و 148 اسب بخاری برای علاقه مندان قابل عرضه است. مدل های نیمه هیبریدی نیز که با نام اختصاری ای تی اس آی (eTSI) خوانده می شوند با سه قدرت خروجی 109، 129 و 148 اسب بخاری عرضه می گردد و طبق ادعای سازندگان 10 درصد در زمینه مصرف سوخت و تولید گاز های گلخانه ای بهینه تر شده است.

در گلف جدید دو صفحه نمایش ده اینچی به صورت استاندارد کنار هم قرار گرفته اند تا تمام اطلاعات مورد نیاز را به راننده انتقال بدهند. تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و اطلاعات و سرگرمی به طور کامل با یک صفحه نمایش لمسی انجام می گردد. سیستم اطلاعات و سرگرمی موجود در این خودرو نیز به آخرین نسخه نرم افزار فولکس واگن مجهز شده که قابلیت کنترل لمسی و صدا و تصویر را دارد. همچنین در این نمونه قابلیت اتصال به سیستم آمازون الکسا نیز در نظر گرفته شده است.

مرسدس جی ال ای کوپه

نمونه اولیه مرسدس جی ال ای کوپه در سال 1394/ 2015 عرضه شد و حالا برای سال جدید شاهد معرفی نسل دوم آن خواهیم بود. در نسل جدید جی ال ای کوپه که به زودی شاهد عرضه عمومی آن خواهیم بود، فاصله محور ها به میزان 39 میلی متر کمتر شده و به میزان 7 میلی متر نیز عرض آن بیشتر شده است.

مرسدس جی ال ای با پیشرانه 4 سیلندر عرضه خواهد شد. پیشرانه ای که در 7/5 ثانیه می تواند سرعت خودرو را به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

هیوندای توسان ان

یکی از محصولات پرفروش شرکت هیوندای در بازار های جهانی مدل توسان است. نمونه 2020 این کراس اوور پرطرفدار قرار است اولین بار در بازار آمریکا عرضه گردد. نسخه توسان 2020 با رنگ های جذاب تر و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر به فروش خواهد رسید. در نمونه جدید موتور 6/1 لیتری و توربوی 175 اسب بخاری با نمونه 4/2 لیتری تنفس طبیعی که 181 اسب بخار قدرت دارد جایگزین شده است و همین مساله سبب شده تا مهم ترین به روزرسانی های فیس لیفت هیوندای توسان 2020 در بخش فنی باشد.

هیوندای توسان 2020 به صورت استاندارد با انبوهی از تجهیزات ایمنی راهی خیابان ها خواهد شد. از جمله این تجهیزات می توان به مواردی مثل سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط و اخطار تمرکز راننده اشاره کرد. علاوه بر موارد یاد شده نمایشگر هفت اینچی لمسی به عنوان سیستم اینفوتینمنت هیوندای توسان 2020 به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است. این سیستم به صورت پیش فرض از اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند.

هیوندای آی 10 ان لاین

به فاصله کمی از معرفی نسل جدید هیوندای آی 10، از نسخه اسپرت آی 10 ان لاین در نمایشگاه فرانکفورت 2019 رونمایی شد و به علاقه مندان این خودرو وعده داده شد که برای سال آینده شاهد عرضه عمومی آن خواهند بود.

آی 10 ان لاین به موتور انحصاری 3 سیلندر 0/1 لیتری توربوی T GDi مجهز است که 98 اسب بخار قدرت و 171 نیوتن متر گشتاور دارد و با یک گیربکس 5 سرعته دستی هماهنگ شده است. یک موتور 4 سیلندر 2/1 لیتری با خروجی 82 اسب بخار و 118 نیوتن متر نیز برای نمونه دیگر این خودرو نیز در نظر گرفته شده است که می تواند با گیربکس 5 سرعته دستی و همچنین اتوماتیک به مصرف کنندگان عرضه گردد.

طراحی دی لایت های جدید در جلوی این خودرو در کنار جلوی پنجره قرمزرنگ که سعی در ارائه یک خودروی اس پرت به بیننده را دارد نیز از جمله اجزایی است که در آخرین نسل آی 10 ان لاین به چشم می خورد.

فیات 500 ای وی

به مناسبت سال نو میلادی شرکت فیات اعلام کرده است نمونه 500 ایکس را که همزمان با 120 سالگی خود در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرده بود، روانه بازار خواهد کرد. به اعلام این شرکت اولین بازار هدف برای فیات 500 بازار آمریکا خواهد بود و پس از آن سایر مصرف کنندگان در کشور های دیگر نیز می توانند شانس رانندگی با این کوچولوی محبوب را داشته باشند.

فیات 500 که با رنگ های جذاب و جوان پسندانه ای به بازار عرضه خواهد شد، نسبت به نمونه قبل تغییرات زیادی را در کابین تجربه نکرده و فقط پنل پشت آمپر مشکی رنگ که به صورت سفارشی تهیه شده محصول 2020 را از نسل قبل خود متمایز می کند. سیستم تهویه مطبوع، شیشه های برقی، قفل مرکزی و صفحه نمایش هفت اینچی که با سیستم عامل اندروید اتو و اپل کارپلی سازگار است از تجهیزات رفاهی این خودرو به شمار می رود.

قابل ذکر است که فیات 500 به موتور 4 سیلندر 3/1 لیتری توربو با قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن متری مجهز شده و نیروی تولیدشده با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ متحرک به چرخ ها منتقل می گردد.

پژو 2008

پس از عرضه موفقیت آمیز اولین نسل 2008، پژو دومین نسل کراس اوور را معرفی کرد. طبق اعلام شرکت پژو، این خودرو در آینده با موتور تمام الکتریکی هم عرضه خواهد شد. همچنین 2008 جدید نمای جلوی جذاب تر، چراغ های شبیه مدل 208 و ال ای دی های منحصر به فرد شرکت پژو را دارد.

با افزایش حجم اتاق 2008 فضای داخل کابین به خصوص در قسمت عقب بیشتر شده و در این محصول افراد قدبلند نیز راحتی بیشتری را تجربه خواهند کرد. قرار است 2008 از پیشرانه های متنوعی بهره ببرد. پیشرانه سه سیلندر 2/1 لیتری پیورتک با قدرت های صد، 130 و 155 اسب بخاری و موتور چهار سیلندر 5/1 لیتری دیزلی با خروجی های صد یا 130 اسب بخار از جمله پیشرانه هایی است که برای این خودروی محبوب در نظر گرفته شده است.

تویوتا کمکس

تویوتا کمکس خودرویی است که بیشتر قابلیت ها و نوآوری های موجود در خودرو های بزرگ و گران قیمت را با خود همراه دارد و با تکیه بر سطح قیمتی مناسب توانسته اعتبار بسیار خوبی برای خود به دست بیاورد. فناوری پیشرفته کمک راننده و صندلی های چرخان، سیستم تمام چرخ متحرک و سیستم محرکه هیبریدی از جمله این موارد هستند که در این هاچ بک پنج در کوچک عرضه می گردد.

کمکس جدید از پلتفرم جدیدی بهره می برد که نسبت به نمونه قبلی 50 کیلوگرم سبک تر و تا 30 درصد نیز مستحکم تر شده است. همچنین ارتفاع این خودرو نیز 15 میلی متر کمتر شده که تعادل آن در جاده ها و پیچ ها افزایش چشم گیری

خواهد داد.

هاچبک تویوتا کمکس 2020 به پیشرانه 5/1 لیتری سه سیلندر همراه با جعبه دنده سی وی تی مجهز شده که البته طبق اعلام سازندگانش با جعبه دنده دستی شش سرعته نیز قابل عرضه است.

ب ام و آی ایکس 3

پس از معرفی خودروی مفهومی آی ایکس 3 در فروردین 1397/ آوریل 2018، ب ام و تلاش های زیادی برای توسعه نسخه تولیدی این کراس اوور تمام الکتریکی داشته است. نسخه تولیدی این خودرو برای سال 2020 به باتری 74 کیلووات ساعتی مجهز شده که می تواند محدوده حرکتی بیش از 440 کیلومتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

قدرت این خودرو 286 اسب بخار و گشتاور لحظه ای آن نیز 400 نیوتن متر است که برای یک موتور الکتریکی آمار بسیار قابل ملاحظه ای خواهد بود. با عرضه آی ایکس 3 تمام الکتریکی، ایکس 3 اولین خودروی ب ام و خواهد بود که در نسخه های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی نیز عرضه خواهد شد.

نیسان قشقایی

نیسان در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2019 از مدل فیس لیفت شده قشقایی2020 یا همان روگ اسپرت رونمایی کرد. در این خودرو می توان رد پای محصولات مدرن فعلی نیسان را در زبان طراحی اش به وضوح دید. نیسان قشقایی 2020 طراحی جدیدی برای بخش جلویی خود دارد که البته چراغ های جلو، عقب و آینه های آن شباهت زیادی به نمونه های موجود در بازار اروپا دارد. این تغییرات سبب شده تا ظاهر قشقایی 2020 بسیار بهتر از قبل شده باشد.

همچنین نیسان قشقایی 2020 به پکیج تجهیزات ایمنی با نام Safety Shield 360 مجهز شده که شامل امکاناتی همچون ترمز اتوماتیک جلو و دنده عقب، سیستم هشدار بین خطوط، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار عبور خودرو از پشت و چراغ های هوشمند اتوماتیک است. این پکیج ایمنی در تمام مدل های قشقایی 2020 که در تیپ های اس، اس وی و اس ال عرضه خواهد شد به صورت استاندارد در نظر گرفته شده و مصرف کنندگان برای استفاده از آن ها دیگر به پرداخت هزینه های جانبی نیازی نخواهند داشت. متاسفانه از نظر فنی همچنان قشقایی از موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی. /2 لیتری بهره می برد که توانایی تولید 141 اسب بخار قدرت دارد.

منبع: carbuyer.co.uk

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: برترین ها
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3593

به "10 خودروی پرطرفداری که در سال 2020 نونوار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خودروی پرطرفداری که در سال 2020 نونوار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید