14 نکته و ترفند حرفه ای برای سری گلکسی S21

به گزارش آریا بلاگ، اگر در حال حاضر از گوشی های سری گلکسی S21 سامسونگ استفاده می کنید یا در نظر دارید یکی از آن ها را خریداری کنید، احتمالا می دانید که این گوشی ها با نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ راهی بازار شده اند. علاوه بر این ها یک سری قابلیت جدید هم به این گوشی ها اضافه شده که ممکن است نحوه فعال کردن و یا استفاده از آن ها را ندانید. بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب به معرفی نکات و ترفندهای گوشی های سری گلکسی S21 بپردازیم.

14 نکته و ترفند حرفه ای برای سری گلکسی S21

سامسونگ دی ماه امسال از گوشی های سری گلکسی S21 رونمایی کرد. محصولاتی که شامل سه گوشی گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا می شوند و از خیلی جهات به نسبت قبل تغییراتی داشته اند. البته جز مدل اولترا، تغییرات اجرا شده در دو مدل استاندارد و پلاس لزوما به نسبت قبل مثبت نیست.

برای مثال گلکسی S21 از بدنه پلاستیکی و نمایشگر تخت با وضوح +FHD بهره می برد. مدل پلاس هم اگرچه بدنه ای از جنس شیشه و آلومینیوم دارد اما همچنان از نمایشگری تخت بهره برده که وضوح آن به +FHD محدود می شود. این در حالی است که در نسل قبل نه تنها بدنه مدل های پلاس و استاندارد از شیشه و آلومینیوم ساخته شده بود بلکه نمایشگر آن ها منحنی با وضوح +QHD بود.

با این حال از لحاظ قدرت سخت افزاری و شکل ظاهری، گوشی های جدید عملکرد بهتری دارند. به خصوص در بخش سخت افزار که این بار شاهد به کارگیری پردازنده های 5 نانومتری اسنپدراگون 888/اگزینوس 2100 هستیم که هم قدرت بسیار بالایی دارند و هم از لحاظ مصرف انرژی عملکرد بهینه تری دارند.

اما گوشی های جدید علاوه بر سخت افزار، از قابلیت های نرم افزاری متعددی هم برخوردارند. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مطلب به آموزش این موارد بپردازیم. لازم به ذکر است قابلیت هایی که با رابط کاربری جدید به پرچم دارهای جدید شرکت کره ای اضافه شده ممکن است منحصرا مربوط به آن ها نباشند ولی این احتمال وجود دارد که دسترسی به آن ها کمی به نسبت قبل متفاوت باشد. همچنین این مطلب برای آن دسته از افرادی که به تازگی به گوشی های سامسونگ کوچ کرده اند می تواند بسیار مفید باشد.

نکته 1 - چگونه گوشی را به راحتی خاموش کنیم؟

نکته اول، ساده ترین چیزی است که در هر گوشی وجود دارد اما گوشی های جدید سامسونگ بر خلاف گوشی های سایر شرکت ها به راحتی با کلید پاور خاموش نمی شوند. این کار به صورت پیش فرض با لمس آیکون پاور در بخش نوار اعلانات انجام می شود و کلید پاور هم برای بیکسبی یا باز کردن دوربین و سایر اپلییکشن ها استفاده می شود.

اما اگر قصد دارید گوشی را با کلید پاور خاموش یا روشن کنید کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش Advanced Features، گزینه Side Key را انتخاب کنید. در این بخش می توانید انتخاب کنید با یک بار فشردن کلید پاور یا نگه داشتن آن، گوشی چه واکنشی نشان دهد که خوشبختانه خاموش کردن گوشی هم بخشی از گزینه هاست. می توانید نحوه انجام این کار را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

نکته 2 - شارژ سایر محصولات به صورت بی سیم از طریق گوشی

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که از گلکسی بادز استفاده می کنید یا در نظر دارید آن را خریداری کنید، باید بدانید این امکان وجود دارد که از طریق گوشی خود، این هدفون بی سیم را شارژ کنید. این گزینه در بخش گزینه های مربوط به باتری وجود دارد که می توانید مطابق تصویر زیر آن را فعال کنید. بعد از این، تنها کافی است کیس هدفون را مطابق تصویر زیر روی پشت دستگاه قرار داده تا محصول شارژ شود.

نکته 3 - تنظیمات مربوط به امنیت و حریم خصوصی

نکته شماره 3 مربوط به امنیت و حریم خصوصی است. مثلا زمانی که قصد دارید رمز عبور گوشی را وارد بخش مربوطه کنید، حروف یا اعداد به نمایش گذاشته نمی شوند. البته این قابلیت در تمام گوشی های دیگر هم وجود دارد ولی اگر قصد فعال کردن آن را در گوشی های جدید سامسونگ دارید، باید جهت زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد تنظیمات شده و در بخش Biometrics and Security، گزینه Other Security Settings را انتخاب کنید. در این مرحله وارد صفحه ای خواهید شد که اولین گزینه آن، عبارت Make passwords visible به معنای نمایش رمز عبور است. اگر این گزینه را فعال کنید، رمز عبور حین نوشتن به نمایش در می آید و اگر هم غیرفعال باشد، به شکل دایره مشکی رنگ خواهند بود.

همچنین یک سری داده در گوشی وجود دارد که اگر تنظیمات مربوط به آن فعال باشد، این داده ها برای توسعه دهندگان نرم افزار ارسال می شوند تا اشکالات موجود در آن ها پیگیری و رفع شوند. اما اگر به هر دلیلی تمایل ندارید به گوشی اجازه ارسال داده های مربوطه را بدهید می توانید مطابق تصویر زیر آن را غیرفعال کنید. علاوه بر این ها، امکان غیرفعال کردن نمایش تبلیغات های شخصی سازی شده هم در این بخش وجود دارد.

نکته 4 - اندروید اتو (Android Auto)

نکته شماره 4 کمی غافلگیر کننده بود. چرا که بعد از اندروید 11، در صورتی که ماشین شما از آن پشتیبانی کند، در حالت بی سیم هم در دسترس واقع شده است. برای فعال سازی این قابلیت تنها کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش Advanced Features، گزینه Android Auto و در نهایت هم Wireless Android Auto را انتخاب کنید. با فعال کردن این گزینه دیگر نیازی به اتصال گوشی به ماشین از طریق کابل نخواهید داشت و می توانید به صورت بی سیم از آن استفاده کنید.

نکته 5 - بهبود کیفیت صدا

کیفیت پرچم داران سامسونگ در پخش موسیقی فوق العاده بالاست. اما اگر این حجم از صدا شما را راضی نگه نمی دارد یا به هر دلیلی از صدای پخش شده رضایت ندارید می توانید در تنظیمات گوشی، قابلیت Adapt Sound را فعال کنید تا مطابق با سنی که دارید، گوشی صدا را شخصی سازی کند.

برای انجام این کار باید ابتدا وارد تنظیمات شده و در بخش Accessibility، گزینه Hearing enhancements را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، گزینه Adapt sound را انتخاب کنید. در صفحه جدید وارد بخشی می شوید که از شما می خواهد محدوده سنی خود را انتخاب کنید. در نهایت به صفحه تست هدایت می شوید که با لمس گزینه Start، تست آغاز می شود. در این بخش در صورت شنیدن صدای بوق، بله و در صورتی که صدا را نمی شنوید، گزینه خیر را لمس کنید.

وقتی تست به سرانجام رسید، از شما پرسیده می شود که گوشی را هنگام تماس روی کدام گوش قرار می دهید که بین گزینه های راست و چپ می توانید یک کدام را انتخاب کنید تا پروفایل صدای دلخواه ذخیره شود.

نکته 6 - بهبود جلوه های بصری

همان طور که می دانید، گوشی های سری گلکسی S21 از نمایشگر 120 هرتزی بهره می برند. در نتیجه تجربه کار کردن با آن ها بسیار لذت بخش است. به همین خاطر پیشنهاد می شود این قابلیت را مادامی که قصد انجام بازی های سنگین را نداشته یا به شارژ باتری نیازی ندارید، آن را فعال کنید.

برای فعال یا غیرفعال کردن این قابلیت کافی است به تنظیمات رفته و در بخش Display، گزینه Motion smoothness را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود، می توانید صفحه را روی رفرش ریت 60 یا 120 هرتز قرار دهید.

همچنین می توانید در تنظیمات مربوط به صفحه نمایشگر، ژست های ناوبری را هم تغییر داده و به جای کلید های روی صفحه، تنها با سوایپ به بالا، تمام سه حالت بازگشت به عقب، کلید وسط و منوی برنامه های اخیر را انجام دهید. بعد از فعال کردن این گزینه شاید کار کردن با گوشی کمی برایتان سخت باشد اما بعد از مدت کوتاه به آن عادت خواهید کرد و می توانید یک تجربه لذت بخش از کار با یک گوشی تمام صفحه داشته باشید.

همچنین پیشنهاد می شود در صفحه مربوط به تنظیمات، حالت دارک مود را هم مطابق زمان روز تنظیم کنید (در بخش Display و Dark mode settings) تا بدین ترتیب هنگام کار کردن با گوشی در نور شب، چشمانتان کمتر آسیب ببیند. از طرفی فعال کردن این گزینه می تواند مصرف باتری را هم تا حد چشمگیری کاهش دهد.

نکته 7 - چرخش اتوماتیک صفحه در یوتیوب

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که استفاده زیادی از یوتیوب دارید و هر بار تماشای ویدیو از طریق این اپلیکیشن شما را مجبور می کند چرخش صفحه را فعال کنید، باید بگوییم می توانید این کار را از طریق Bixby Routines انجام دهید.

برای انجام این کار تنها کافی است وارد تنظیمات گوشی شده و از بخش Advanced features، گزینه Bixby Routines و در نهایت هم Get the best media experience را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، می توانید تعیین کنید اگر اپلیکیشنی مربوط به رسانه نظیر یوتیوب اجرا شود، صفحه به صورت اتوماتیک به صورت افقی درآید تا بدین ترتیب بدون اینکه نیازی به فعال کردن این حالت به صورت دستی باشد، هربار که وارد یوتیوب می شوید گوشی به صورت اتوماتیک صفحه را افقی کند.

نکته 8 - ثبت اسکرین شات به صورت تمام صفحه

اگر قصد دارید از صفحه گوشی اسکرین شات بگیرید یا به ضبط فیلم بپردازید اما نوار شرایط در بالای صفحه (شامل اطلاعات باتری، ساعت، آنتن و …) و یا سه کلید ناوبری در پایین صفحه بخشی از فایل شما را اشغال کرده اند، می توانید به راحتی آن ها را در اسکرین شات ها و ویدیو هایی که از صفحه تهیه می کنید پنهان کنید.

برای انجام این کار کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش Advanced features، گزینه Screenshots and screen recorder و سپس Hide status and navigation bars را انتخاب کنید. فعال کردن این گزینه باعث می شود از این پس اسکرین شات ها و ویدیو هایی که از صفحه تهیه می کنید کاملا تمام صفحه باشند و هیچ بخشی از آن توسط نوار اعلانات بالا و سیستم ناوبری پایین اشغال نخواهد شد.

نکته 9 - بهبود کیفیت ویدیو

یکی دیگر از قابلیت هایی که در گوشی های سری گلکسی S21 (و البته سایر گوشی های جدید سامسونگ) وجود دارد، امکان افزایش کیفیت ویدیو است. البته فعال کردن آن تأثیر اندکی روی بهبود رنگ بندی و کیفیت کلی یک ویدیو دارد و شاید در حالت عادی اصلا متوجه تغییری نشوید.

این قابلیت در همان بخش Advanced features وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید به اپلیکیشن های موجود دسترسی داشته و انتخاب کنید کدام یک از آن ها به قابلیت یاد شده دسترسی داشته باشند. اگر می خواهید Video enhancer برای همه اپلیکیشن ها فعال باشد، نیازی نیست وارد آن شوید. تنها در همان بخش روی آیکون فعال/غیرفعال کلیک کنید تا به صورت پیش فرض این قابلیت برای همه اپلیکیشن های مربوطه فعال شود.

نکته 10 - استفاده هم زمان از دو حساب کاربری

این قابلیت در بسکمک از گوشی های سامسونگ، حتی از زمان اندروید 8 وجود دارد. اگر از اپلیکیشن شبکه اجتماعی استفاده می کنید که محدودیت اضافه کردن بیش از یک حساب کاربری در آن وجود دارد، می توانید به کمک این قابلیت گوشی های سامسونگ، یک نسخه کپی از آن اپلیکیشن روی گوشی داشته باشید و حساب کاربری دوم را در آن ثبت نام کنید.

برای انجام این کار کافی است وارد تنظیمات شده و در بخش Advanced features، گزینه Dual messenger را انتخاب کنید. به همین سادگی می توانید از هر برنامه ای که نسخه اصلی آن را در گوشی نصب دارید و از این قابلیت پشتیبانی می کند، یک نسخه کپی شده هم روی گوشی داشته باشید. لازم به ذکر است در کنار اپلیکیشن مربوطه یک دایره کوچک نارنجی رنگ هم ظاهر می شود. بسکمک از اپلیکیشن های اجتماعی از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

نکته 11 - بهبود تجربه گیمینگ

در تمام گوشی های هوشمند، حالتی مخصوص گیمرها وجود دارد که با فعال کردن آن، گوشی برای انجام بازی بهینه می شود. سامسونگ این قابلیت را در یک اپلیکیشن تحت عنوان Game Launcher تعبیه کرده که تمام بازی ها هم به صورت پیش فرض در آن قرار دارند. سامسونگ از زمان معرفی این اپلیکیشن تا به امروز، به آن قابلیت های زیادی اضافه کرده و اکنون در سری گوشی های گلکسی S21، نسخه بسیار قدرتمند آن را شاهد هستیم.

مهم ترین گزینه های موجود در این برنامه شامل کاهش رفرش ریت نمایشگر و مسدود کردن اعلانات می شوند که برای بسکمک از گیمرها ضروری هستند. خصوصا رفرش ریت پایین که برای ذخیره انرژی، نرخ تازه سازی صفحه را حتی تا 48 هرتز هم کاهش می دهد. دسترسی به این قابلیت از دو طریق امکان پذیر است؛ هم خود اپلیکیشن و هم تنظیمات گوشی که می توانید در تصاویر بالا، جهت دسترسی به این قابلیت را مشاهده کنید.

نکته 12 - قابلیت های دوربین

برای آن دسته از کاربرانی که استفاده زیادی از شبکه های اجتماعی دارند، یک سری قابلیت در اپلیکیشن دوربین وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به ذخیره تنظیمات قبلی اشاره کرد. برای مثال اگر از گوشی بیشتر برای فیلم برداری استفاده می کنید، می توانید تنظیمات دوربین را طوری تعریف کنید که بعد از اجرای اپلیکیشن، دوربین در حالت ویدیو قرار داشته باشد.

همچنین اگر خبرهای مربوط به گوشی های سری گلکسی S21 را دنبال کرده باشید، احتمالا حالت Directors View به گوشتان رسیده. قابلیت بسیار جالب و کاربردی که به شما این اجازه را می دهد در حالی که با یک دوربین در حال فیلم برداری هستید، پیش نمایشی از حالت فیلم برداری تمام دوربین های دیگر را در پایین صفحه مشاهده کنید تا در صورت تمایل به آن دوربین سوییچ کرده و ادامه فیلم را ضبط کنید.

این قابلیت به خصوص زمانی که نمی خواهید حین فیلم برداری بابت اینکه کدام دوربین زاویه بهتری دارد، وقت خود را صرف امتحان آن ها کنید بسیار مفید خواهد بود. در تصویر زیر، می توانید نحوه فعال کردن حالت Directors View را مشاهده کنید.

پرچم دارها در کنترل لرزش دست حین فیلم برداری عملکرد فوق العاده خوبی دارند و گوشی های سری گلکسی S21 هم از این قاعده مستثنی نیستند. با این حال اگر حس می کنید ویدیو های ضبط شده باز هم لرزش دارند می توانید در منوی اصلی دوربین، در بالای صفحه گزینه ای با آیکون کف دست را فعال کنید تا حالت Super Stable فعال شود.

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که می خواهید از سوژه دلخواه هم فیلم و هم تصویر تهیه کنید اما نمی خواهید این کار را حین فیلم برداری و با فشردن کلید شاتر انجام دهید می توانید Single Take را امتحان کنید. قابلیتی که چندین عکس به همراه یک ویدیوی کوتاه را با یک بار فشردن کلید شاتر ثبت و ضبط می کند تا چیزی را از دست ندهید.

برای فعال کردن این قابلیت تنها کافی است گزینه های بالای شاتر را به سمت راست سوایپ کرده تا Single Take نمایش داده شود. اگر هم در منوهای سریع چنین گزینه ای وجود نداشت می توانید گزینه های بالای شاتر را به سمت چپ سوایپ کرده و با لمس عبارت More، گزینه Single Take را انتخاب و یا آن را به منوی سریع دوربین اضافه کنید.

نکته 13 - پنل اج (گوشه های نمایشگر)

یکی از تنظیمات دیگری که می توانید باز هم در بخش نمایشگر (Display) به آن دسترسی داشته باشید، پنل اج یا همان گوشه های نمایشگر است. با فعال کردن این گزینه کاربر می تواند با سوایپ از گوشه نمایشگر به سمت داخل، به لیستی از اپلیکیشن ها، مخاطبین و بسکمک از چیزهای دیگر دسترسی داشته باشد تا به صورت میان بر از آن ها استفاده کند.

برای فعال کردن این قابلیت کافی است به تنظیمات گوشی رفته و در بخش Display، گزینه Edge Panels را انتخاب کنید. لازم به ذکر است یا می توانید آیکون فعال/غیرفعال را لمس کرده و قابلیت را با حالت پیش فرض استفاده کنید یا با کلیک روی آن، وارد تنظیمات مربوطه شده و تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.

یکی از قابلیت های بسیار خوبی که پنل اج دارد این است که اجازه می دهد دو برنامه ای که معمولا به صورت اسپلیت اسکرین در کنار هم استفاده می کنید را در یک بخش قرار دهید. بدین ترتیب کافی است روی آن بخش ضربه بزنید تا هر دو برنامه به صورت هم زمان و به صورت اسپلیت اسکرین در کنار هم اجرا شوند.

نکته 14 - امنیت رمز عبور

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که سعی می کنید برای افزایش امنیت حساب کاربری یا گوشی خود رمز های عبور سخت و پیچیده ای انتخاب کنید اما در نهایت تمام آ ن ها را فراموش می کنید، با سامسونگ پس (Samsung Pass) خیالتان آسوده خواهد بود. می توانید هر رمز عبوری که می خواهید با هر میزان از پیچیدگی در این بخش وارد کنید بدون اینکه نگران لو رفتن یا فراموش کردن آن باشید چون این رمز عبور با حسگر اثرانگشت شما محافظت می شود.

برای بهره مندی از این قابلیت کافی است وارد تنظیمات شده و از بخش Biometrics and security، عبارت Samsung Pass را انتخاب کنید. برای دستیابی به این رمز عبور هم کافی است در بخشی که باید آن را تایپ کنید، بعد از نمایش صفحه کلید، سه نقطه سمت راست را لمس کرده و در بین گزینه ها، Samsung Pass را انتخاب کنید.

متأسفانه نمی توانیم از منوی مربوط به Samsung Pass اسکرین شات تهیه کنیم تا بتوانیم آموزش های مربوطه را از طریق تصویر به نمایش بگذاریم چون سامسونگ امنیت این بخش را بسیار جدی گرفته. به همین خاطر ادامه تنظیمات را که ساده هم هستند باید شخصا انجام دهید.

مسلما قابلیت های بسیار بیشتری هم در گوشی های گلکسی S21 و البته بسکمک از گوشی های دیگر سامسونگ وجود دارند که می توانند تجربه کاربری شما را لذت بخش تر کنند. با این حال به نظر می رسد این 14 نمونه در دسته مهم ترین ها قرار می گیرند. لازم به ذکر است این قابلیت ها منحصر به گوشی های سری S21 و یا حتی گوشی های سامسونگ نیستند و هدف از نوشتن این مطلب هم فقط روش دسترسی به یک سری از آن ها در رابط کاربری جدید سامسونگ بوده.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6726

به "14 نکته و ترفند حرفه ای برای سری گلکسی S21" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 نکته و ترفند حرفه ای برای سری گلکسی S21"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید