480دستگاه مینی بوس به سیستم حمل ونقل شهری اهواز اضافه می گردد

به گزارش آریا بلاگ، رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر اهواز از تقویت سیستم حمل ونقل عمومی شهری با به کارگیری مینی بوس ها اطلاع داد.

480دستگاه مینی بوس به سیستم حمل ونقل شهری اهواز اضافه می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رحیم کعب عمیر، رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر اهواز، ظهر امروز در تشریح شرایط حمل ونقل عمومی پس از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: یک هزار و 900 دستگاه تاکسی در سطح شهر اهواز فعال هستند که 600 دستگاه از این تعداد فرسوده است و با توجه به جمعیت یک میلیون و 200هزار نفری و احتیاج 12هزارتایی به تاکسی در شهر اهواز، در حال حاضر تنها یک دهم احتیاج شهری تامین شده است.

وی اضافه نمود: در بخش اتوبوسرانی نیز علی رغم احتیاج به یک هزار و 200 دستگاه، تنهاحدود 150 تا 180 اتوبوس تامین و در سیستم حمل ونقل عمومی در جریان است همچنین علاوه بر این موارد، عدم تکمیل پروژه مترو سبب شده تا با کمبود وسایل حمل ونقل در سطح شهر اهواز روبرو باشیم.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر اهواز در راه چاره برون رفت از این بحران اعلام کرد: برای جبران کمبود وسایل حمل و نقل و نبود مترو، از مسافربرهای شخصی ساماندهی شده و ساماندهی نشده، استفاده می گردد و طی سال های گذشته یک هزار و 680 مسافربر شخصی ساماندهی شده اند که در افزایش نرخ بنزین سهمیه ای به آن ها تعلق نگرفته است.

وی اضافه نمود: حدود 2500 مسافربر شخصی غیرساماندهی شده در سطح شهر مشغول به فعالیت هستند که به دلیل اینکه تحت کنترل شهرداری نیستند و سهمیه ای به آن ها تعلق نگرفته کرایه های آن ها افزایش پیدا نموده است که در راستای کنترل این مسئله پیشنهاد تعلق سهمیه ارائه داده شده است.

کعب عمیر در رابطه با کیفیت افزایش قیمت در سیستم حمل ونقل عمومی شهر اهواز اعلام کرد: نرخ کرایه اتوبوس، مینی بوس و تاکسی ها طبق مصوبه قبلی شورای شهر است و شاهد هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم بود، نظارت ها نیز به صورت مستمر در حال اجرا است.

وی اضافه نمود: همچنین برای تقویت سیستم حمل ونقل عمومی شهری با توجه به شرایطی که پیش آمد در حال وارد کردن 480 دستگاه مینی بوس به چرخه حمل ونقل عمومی هستیم که تا به این لحظه 300 دستگاه مینی بوس که با هزینه شخصی رانندگان تامین شده با نرخ دولتی در حال جابه جایی مسافران در سطح شهر هستند و پیشنهاد بسته های حمایتی برای مینی بوس ها، تاکسی ها و مسافربرهای شخصی سامان دهی شده ارائه و مقدمات اجرایی شدن آن در حال پیگیری است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1548

به "480دستگاه مینی بوس به سیستم حمل ونقل شهری اهواز اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "480دستگاه مینی بوس به سیستم حمل ونقل شهری اهواز اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید