60 درصد مردم ایران مبتلا به چاقی هستند

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان با اشاره به اینکه 60 درصد مردم ایران مبتلا به چاقی هستند، گفت: مردم ایران 2 برابر مورد احتیاج خود کالری دریافت می نمایند و همچنین بیشتر از جمعیت چین آنتی بیوتیک و قند مصرف می نمایند.

60 درصد مردم ایران مبتلا به چاقی هستند

به گزارش خبرنگاران از همدان، سعید نظری امروز در کارگروه آموزش و پژوهش پدافند غیرعامل نیروی انتظامی استان همدان در جمع کارکنان این نهاد، درباره تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تغذیه مردم کشور اظهار کرد: در دهه های اخیر فرهنگ تغذیه در بین مردم کشور ما تغییر پیدا نموده که ناشی از تهاجمات دشمنان است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان با بیان اینکه ایرانی 2 برابر مورد احتیاج بدن خود کالری دریافت می نمایند، توضیح داد: 60 درصد ایرانیان چاق هستند و 30 درصد ایرانی ها کبد چرب دارند، از طرفی بیشتر از جمعیت چین آنتی بیوتیک و قند مصرف می نمایند.

وی گفت: در کشور ما بین 7 تا 10 میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند به گونه ای که دیابت غیر وابسته به انسولین در بین جوانان رواج پیدا نموده در حالی که این بیماری مادام العمر و خاموش است و سیستم بدن را مختل می نماید.

نظری اضافه کرد: بیماری دیابت 40 عارضه را به دنبال دارد و متأسفانه هر ماه برای هر بیمار دیابتی 100 دلار هزینه به دولت تحمیل می گردد و هر ماه یک هزار نفر در ایران به جمع بیماران دیابت می پیوندند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همدان با اشاره به اینکه 300 هزار نفر در کشور ما مبتلا به آلزایمر هستند، گفت: روزانه 300 هزار نفر به سبب سکته قلبی و بیماری های قلبی و عروقی فوت می نمایند.

وی اضافه کرد: متأسفانه 7 میلیون ایرانی مبتلا به آسم هستند که البته به سبب آلودگی هوا نیست بلکه ناشی از تغییر غلط سبک زندگی است که عموما مصرف غذاهای سرخ کردنی عامل اصلی مبتلا به بیماری های تنفسی، آسم و آلرژی است.

نظری با بیان اینکه 20 نوع ماده سرطانی در نوشابه وجود دارد، توضیح داد: کبد چرب محرک فراوری سنگ کیسه صفرا و ابتلا به سرطان است بر این اساس برای کاهش چربی بدن و جلوگیری از چاق شدن باید وعده ناهار حذف گردد و صبحانه کامل و شام اول وقت در وعده غذایی مورد توجه قرار گیرد.

آ

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1795

به "60 درصد مردم ایران مبتلا به چاقی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد مردم ایران مبتلا به چاقی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید