8 قدرت قدرت و مهارت زندگی که با آن منحصر به فرد و متمایز می شوید

به گزارش آریا بلاگ، 1- شما نیازی ندارید که یک ابرقهرمان باشید تا خاص باشید

برخی افراد دارای یک قدرت فوق العاده هستند که آنها را از افراد عادی متمایز می نماید. این قدرت چیست؟ خویشتن داری. خویشتن داری از یک عمل می تواند به عنوان سکوی پرتاب به سوی عملی مفیدتر مانند گوش دادن به جای صحبت کردن عمل کند.

8 قدرت قدرت و مهارت زندگی که با آن منحصر به فرد و متمایز می شوید

ما در دنیایی بدون محدودیتنمحدودیت زندگی می کنیم.مردم در این دنیا روز به روز پرسروصداتر، عصبانی تر، آشفته تر و متظاهرتر می گردد. به همین علت است که اکنون رجحانن زمان برای رفتار به شکل کاملاً متمایز و استفاده از این قدرت های روان شناختی به نفع خودتان است.

در اینجا 7 قدرت روان شناختی که افراد منحصر به فرد را از بقیه متمایز می نماید معرفی می کنیم.

2. آنها متظاهرانه رفتار نمی نمایند

اگر فردی باهوش هستید، ممکن است تمایل داشته باشید که این هوش را به نمایش بگذارید. می خواهید مردم بدانند که شما باهوش هستید.

نمایش دادن هوش خود اشکالی ندارد، اما هزینه های زیادی دارد. مردم دوست ندارند کسی کارها و گفتارشان را تصحیح کند و نمی خواهند بی کفایتی خود را ببینند.

در محیط کاری، نشان دادن رجحان خود به رئیس، حتی به صورت جزئی، می تواند رابطه را متشنج کند.

نمایش دادن رجحان، به طور کلی، نشان دهنده عدم داشتن یک نوع هوش مهم است - هوش اجتماعی. اگر هوش اجتماعی داشتید، می دانستید که اجازه دادن به دیگران برای درخشش باعث می گردد آنها احساس مهم بودن نمایند و این احساس را به همراه شما پیوند دهند.

به نقل از نویسنده رابرت گرین و کتاب 48 قانون قدرت، مقاومت در برابر نمایش هوش خود (عمل در سکوت؛ اجازه دهید مردم فکر نمایند کمتر از آنچه هستید باهوش هستید) بسیار هوشمندانه تر است. اغلب بهتر است هوش خود را کمتر از آنچه هستید نشان دهید.

3. آنها از بحث گروهی پرهیز می نمایندِ مدتی نظاره می نمایند و جمع بندی می نمایند

اگر از ابتدا در یک بحث گروهی شرکت کنید، فقط احترام و اعتبار خود را می سوزانیدو مدتی گوش کنید و نظرات دیگران را پیگیری کنید. سطح دانش و ابتکار آنها را ارزیابی کنید. بعد با جمع بندی نکات مثبت آنها و نیز حرف های خودتان در موقع مناسب به عنوان خردمندترین آدم جمع به نظر برسید. البته این به معنی یک سکوت طولانی و دیر پیوستن به مکالمه گروهی هم نباید باشد.

4. آنها نگران نظر دیگران درباره خود نیستند

می خواهید یک ترفند عالی برای رها شدن از نظرات دیگران بدانید؟ یک کتاب درباره فضا بخوانید یا یک ویدیو در یوتیوب در این باره ببینید. برای مثال، کتاب تاریخ مختصر زمان اثر استیون هاوکینگ را بخوانید.

یک بخش از آن می گوید: خورشید ما فقط یکی از صد هزار میلیون ستاره ای است که کهکشان راه شیری را تشکیل می دهد. راه شیری تنها یکی از بسیاری از کهکشان های گروه محلی است. گروه محلی کهکشانی نیز تنها یکی از هزاران گروه و خوشه کهکشانی است که بزرگترین ساختارهای شناخته شده در دنیا ما را تشکیل می دهند.

حالا به جایگاه خود در آن دنیا فکر کنید. چرا شما اینقدر مشغول به چه خواهد شد یا دیگران چه فکر خواهند کرد هستید وقتی که در واقعیت هیچ هستید؟ انسان ها تنها گونه ای هستند که به مقدار کافی مغرور هستند که خود را در مرکز دنیا قرار دهند.

البته همه نگران نظر دیگران نسبت به خود هستند، اما هرچه کمتر این کار را بکنید، آزادتر خواهید بود.

5. آنها دیگران را سرزنش نمی نمایند و در درجه نخست خودشان را ارتقا می دهد

سرزنش کردن دیگران و ایجاد یک حس بد در دیگران آسان است. حتی اصلاح جزئی سیستم هم در موارد اندکی ممکن است. اما ارتقای خودمان، چون همه چیز دست خودمان است، راحت تر است.

6. آنها منتظر صحبت نمی مانند

اگر بگذارید دیگران صحبت نمایند، به آنها گوش دهید و احتیاج خود برای ورود فوری به تبادل نظر را رها کنید، همه شما را دوست خواهند داشت. مردم عاشق صحبت کردن هستند. بگذارید صحبت نمایند.

در حالی که آنها صحبت می نمایند، گوش دهید. اگر واقعاً گوش کنید، تمام اطلاعاتی که می خواهید بدانید - امیدها، ترس ها، خواسته ها، احتیاجها، علاقه ها و نفرت ها - را به شما خواهند گفت. فقط بنشینید و بگذارید خودشان را خالی نمایند.

سپس می توانید کارهای کوچکی انجام دهید که باعث می گردد احساس نمایند شما یک گفت وگونماینده عالی و فردی قابل اعتماد هستید. از آنها سوالی بپرسید که باعث گردد به صحبت ادامه دهند.

7. آنها نمی گذارند خواسته هایشان آنها را به هر سمتی بکشد

جاه طلبی می تواند خوب و ضروری باشد. اما می تواند سمی نیز باشد.

با تمرکز زیاد بر نتایج، کارها کمتر لذت بخش می شوند. آغاز به احساس کار می نماید.

هر بار که کاری را که زورکی انجام می دهیم، احساس بدی، ناهماهنگی و نارضایتی می کنید.

بعد فکر کنید که مزیت و رتبه ای که با این کار پیدا می کنید، واقعا ارزشش را دارد یا خیر. آیا نمی توانی با آنچه که هم اینک دارید راضی باشید یا از راهی که دوست دارید به چیزهایی مانند پول برسید؟

8. آنها همه چیز را جدی نمی گیرند

محتاط باشید، صرفه جویی کنید، بودجه بندی کنید، اما نگران نباشید. با دوستان و خانواده خود وقت بگذرانید بدون اینکه نگران چیزی فراتر از آنها باشید.

همه دوست داریم مطلع باشیم و در بحث های سیاسی بین دوستان، دست بالا داشته باشیم. اما وقت گذاشتن روی سیاست و آینده کلان اقتصاد یا سرنوشت دنیا، آیا واقعا چیزی را تغییر می دهید.

به مقدار ای که معقول است شهروند خوب و کنشگر باشید، اما دنیای خصوصی زیبای خود و اندیشه خارج از ظرف زمان و مکان را هم حفظ کنید. سلامتی و معنویات و روان و خانواده خود را از دست ندهید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 8 مرداد 1403 بروزرسانی: 8 مرداد 1403 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13609

به "8 قدرت قدرت و مهارت زندگی که با آن منحصر به فرد و متمایز می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 قدرت قدرت و مهارت زندگی که با آن منحصر به فرد و متمایز می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید