آغاز به کار اولین خانه محیط زیست منطقه 19

به گزارش آریا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- اولین خانه محیط زیست منطقه 19 همزمان با هفته ملی کودک در سرای محله شکوفه جنوبی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار اولین خانه محیط زیست منطقه 19

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علی توکلی شهردار منطقه نهادینه سازی فرهنگ حفظ محیط زیست را یکی از رویکردهای اصلی برنامه های زیست محیطی این منطقه دانست و اظهار کرد: به همین علت نخستین خانه محیط زیست منطقه با موضوع زمینه سازی بستری برای تعامل مشترک مدیریت شهری و شهروندان در اطلاع رسانی و پایش شرایط محیط زیست منطقه در سرای محله شکوفه جنوبی آغاز به کار کرد.

او شناسایی معضلات محیط زیستی محله با مشارکت شهروندان و اجرای اقدامات لازم به منظور بهبود شرایط محله را از اهداف مهم افتتاح این خانه بیان نمود و افزود: خانه محیط زیست همچنین اهمیت زیادی در ارتقاء دانش های کاربردی و مهارتی شهروندان درخصوص موضوعات زیست محیطی و بهره گیری از دانش متخصصان این حوزه دارد.

به گفته توکلی شناسایی داوطلبان، فعالان و متخصصان و صاحب نظران حوزه محیط زیست که علاقه مند به فعالیت در خانه محیط زیست هستند، تشکیل بانک اطلاعاتی در سامانه جامع محلات اعم از جمعیت ساکن منطقه، افراد فعال، سازمان های مردم نهاد، مدارس، مساجد و ...، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های محله ای و منطقه ای محیط زیستی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ... از جمله فعالیت های خانه محیط زیست این منطقه محسوب می شوند.

براساس این گزارش اولین خانه محیط زیست منطقه طی مراسمی با حضور عادل خزایی معاون راهبری و هماهنگی و پیام پوررنگ مدیر اداره توانمند سازی و مشارکت های شهروندی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و مسئولین شهرداری منطقه 19 افتتاح شد.

تنفیذ حکم مسئول خانه محیط زیست محله شکوفه جنوبی، برپایی نمایشگاه بهترین ها از دور ریختنی ها با تقدیر از آثار منتخب این نمایشگاه، برگزاری مسابقه نقاشی و اهدای هدیه به بچه ها از برنامه های جانبی این مراسم بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8281

به "آغاز به کار اولین خانه محیط زیست منطقه 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار اولین خانه محیط زیست منطقه 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید