شروع فعالیت 2600 موکب ایرانی از 15 مهر ، افزایش 60 درصدی ظرفیت موکب های ایرانی

به گزارش آریا بلاگ، دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور از شروع فعالیت 2600 موکب ایرانی از 15 مهرماه خبرداد و گفت: سال جاری تردد وسایل نقلیه شخصی از 15 تا سی ام مهرماه در تمامی مرزها ممنوع و برای تعدادی از اتوبوس ها، امکان عبور از مرز فراهم شده است.

شروع فعالیت 2600 موکب ایرانی از 15 مهر ، افزایش 60 درصدی ظرفیت موکب های ایرانی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، احمد محمدی فر دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: سال جاری در مجموع 2600 موکب ایرانی در داخل و خاک عراق برپا خواهد شد که از 15 مهرماه به صورت رسمی فعالیت خود را شروع خواهند کرد البته تعدادی از این موکب ها هم اکنون نیز فعالیت خود را شروع کردند.

اطعام روزانه 3 میلیون زائر اربعین

وی اضافه نمود: در این موکب ها ظرفیت اسکان یک میلیون و 800 هزار نفر پیش بینی شده است و روزانه برای 3 میلیون نفر نیز غذا طبخ خواهد شد.

افزایش 60 درصدی ظرفیت موکب های ایرانی

محمدی فر با اشاره به اینکه سال جاری 60 درصد ظرفیت موکب های اسکان و تغذیه ایرانی افزایش یافته است، توضیح داد: معمولاً روز اربعین موکب های عراقی، فعالیت خود را به اتمام می رساند لذا پیش بینی شده است که موکب های ایرانی سه روز پس از اربعین نیز فعالیت خود را ادامه دهند تا بتوانند پذیرای زائران در جهت برگشت باشند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور با اشاره به اینکه در سال های گذشته در جهت برگشت زائران متاسفانه با افزایش نرخ وسایل نقلیه روبرو می شدیم گفت: سال جاری برای حل این موضوع دو راه چاره تعبیه شده است، در گام نخست با طرف های عراقی، مذاکرات اجرا شده است تا حمل ونقل عراق به صورت کنترل شده و تحت نظارت، بتواند به زائران خدمت رسانی کند و در گام دوم نیز تعدادی اتوبوس پیش بینی شده است تا به زائران در جهت برگشت از شهر های زیارتی کربلا و نجف خدمت رسانی کنند.

ممنوعیت تردد خودرو های شخصی در پایانه های مرزی

وی با اشاره به موضوع کاپوتاژ خودرو های شخصی در اربعین سال جاری توضیح داد: به دلیل فراهم نبودن بستر های مناسب جهت حضور خودرو های شخصی در جاده ها و همچنین امکانات پارکینگی در کشور عراق و با توجه به تراکم جمعیت بالا در این ایام، سال جاری تردد وسایل نقلیه شخصی از 15 تا سی ام مهرماه در تمامی مرز ها ممنوع شده است و برای تعدادی از اتوبوس ها، امکان عبور از مرز را فراهم کردیم.

فراهم سازی امکانات پارکینگی در مرز ها

محمدی فر گفت: در داخل کشور و در حوالی مرز ها امکانات پارکینگی فراهم شده است تا زائرین که علاقه مند باشند بتوانند با خودرو های شخصی خود تا نقاط مرزی سفر کنند، سپس ماشین خود را پارک کنند و ادامه جهت خود را با وسایل عمومی طی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 830

به "شروع فعالیت 2600 موکب ایرانی از 15 مهر ، افزایش 60 درصدی ظرفیت موکب های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت 2600 موکب ایرانی از 15 مهر ، افزایش 60 درصدی ظرفیت موکب های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید