آمادگی برای تحصیل حضوری در دانشگاه های مهاجرپذیر کاهش یافت

به گزارش آریا بلاگ، بیشتر دانشگاه های ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید هستند و در این راستا چالش های زیادی را تجربه می نمایند.

آمادگی برای تحصیل حضوری در دانشگاه های مهاجرپذیر کاهش یافت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گزارش های تحلیلی اداره مهاجرت آمریکا، تأثیر همه گیری در ثبت نام دانشجویان بین المللی و تحصیل در ایالات متحده را مورد آنالیز قرار داده است.

یافته های کلیدی این گزارش نشان داد 43 درصد از موسسات آموزشی، افزایش درخواست دانشجویان بین المللی خود را برای سال تحصیلی 2021 و 2022 پیش بینی می نمایند که اگر چه تقریبا 2 برابر افزایش داشته، اما همچنان با زمان پیش از شیوع ویروس کرونا تفاوت چشمگیری دارد.

کوشش شده است تا آمادگی لازم برای بهبودی در ثبت نام بین المللی ایجاد گردد و این کار را در قالب فاز های مختلف پیاده سازی می نماید. این موضوع به فرایند واکسیناسیون و نحوه پذیرش دانشگاه ها بستگی دارد. همچنین هنوز آمادگی های لازم در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ایالات متحده برای بازگشایی دانشگاه ها و تشویق همه دانشجویان، از جمله دانشجویان بین المللی ایجاد نشده است.

کاهش درخواست های تحصیلی

از 414 مؤسسه آموزش بین المللی و دانشگاهی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 44 درصد از کل دانشجویان بین المللی، دانشگاه ها ومؤسسات بین المللی ایالات متحده را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کردند.

همچنین درباره موارد مورد انتظار دانشگاه ها و ضرورت هایی که برای ادامه تخصیل بین المللی احتیاج دارند پرسیده شد و بسیاری از دانشجویان شرایط معیشتی و رفاهی را مهم ترین دغدغه خود عنوان کردند. 86 درصد برنامه ریزی های خود را برای پذیرش محدود دانشجویان بین المللی در پاییز 2021 شروع نموده اند.

بیش از نیمی از آن ها یک برنامه مرکب از آموزش مجازی و حضوری را برنامه ریزی نموده اند و تنها 24 درصد از پاسخ دهندگان برای آموزش صرفاً حضوری آمادگی دارند. دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی که قصد دارند آموزش های حضوری را از سر بگیرند، احتیاجمند پیشبرد برنامه واکسیناسیون هستند و تنها 14 درصد از آنان ظرفیت لازم برای این موضوع برخوردارند.

در این گزارش آمده است که این یافته ها مطابق با نظرسنجی اخیر شورای آمریکایی آموزش و پرورش از روسای دانشگاه ها و دانشگاه ها است که نشان می دهد تقریباً 12 درصد از دانشگاه ها به واکسن و 44 درصد از دانشجویان واکسن احتیاج ندارند.

از ماه مه سال 2020، بیش 52 درصد از دانشگاه ها و مؤسسه های آموزشی ظرفیتشان برای پذیرش دانشجویان بین المللی را اعلام کردند در حالی که این میزان نسبت به دوره مشابه 38 درصد کاهش یافته است. بیش از نیمی از دانشگاه های دکتری افزایش پذیرش را اعلام کردند در حالی که بیشتر دانشکده های مقاطع پایین تر اعلام کردند که درخواست ها کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7300

به "آمادگی برای تحصیل حضوری در دانشگاه های مهاجرپذیر کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی برای تحصیل حضوری در دانشگاه های مهاجرپذیر کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید