آمریکا: کره جنوبی باید بیشتر پول بدهد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از یونهاپ، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی اعلام نمود که کره جنوبی می تواند و باید هزینه بیشتری بابت استقرار نظامیان آمریکایی پرداخت کند.

آمریکا: کره جنوبی باید بیشتر پول بدهد

این سخنان را وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری خود اعلام نموده، اما به سوالی که از او درباره پیشنهاد کره جنوبی برای افزایش 13 درصدی سهم پرداختی اش عنوان شده، پاسخ نداد.

اسپر همچنین به گفتگوی خود با همتای کره جنوبی اش اشاره نمود و گفت که از او خواسته است تا سهم بیشتری را به آمریکا پرداخت کند.

پیش از این نیز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشته بود: کره جنوبی با پرداخت پول بیشتر به ایالات متحده به منظور دفاع از آن مقابل کره شمالی موافقت نموده است. در دهه های گذشته کره جنوبی هزینه بسیار کمی به آمریکا پرداخت می کرد اما سال گذشته به درخواست ترامپ کره جنوبی 990 میلیون دلار پرداخت کرد.

از 1991 سئول بخشی از هزینه های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی را مانند استخدام شهروندان کره جنوبی توسط نیروهای آمریکایی و یا ساخت تأسیسات نظامی را متحمل شده است.

در سال 2018، سئول حدود 88.2 میلیارد ین را برای حضور نظامیان آمریکایی اختصاص داد. این رقم برای سال 2019، به حدود 95.4 میلیارد ین افزایش یافت و حال آمریکا بازهم برای سال 2020 این رقم را افزایش داده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2984

به "آمریکا: کره جنوبی باید بیشتر پول بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: کره جنوبی باید بیشتر پول بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید