پیامدهای فاصله گذاری اجتماعی سهل گیرانه ، تجربه اندونزی

به گزارش آریا بلاگ، کشورهای دنیا در مورد رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا سیاست های مختلفی را اعمال می نمایند در این گزارش به تاثیر سیاست سهل گیرانه فاصله گذاری اجتماعی بر شرایط مالی اندونزی به عنوان یک الگو، اشاره شده است.

پیامدهای فاصله گذاری اجتماعی سهل گیرانه ، تجربه اندونزی

به گزارش خبرنگاران، آنچه در ذیل می آید از سلسه گزارش های مربوط به تجارب جهانی مقابله با کرونا است که توسط دکتر نیما فاتح و دامون افضلی ترجمه و در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است. این گزارش با عنوان اندونزی و کوویدـ19، فاصله گیری اجتماعی سهل گیرانه موجب کُندیِ بهبود اقتصادی می گردد مطلب مذکور 23 آوریل برابر با 4 اردیبهشت توسط بلومبرگ منتشر شده است.

پانزده گزارش پیشین این مترجمان را که در خبرنگاران منتشر شده می توانید به وسیله لینک اتنهای این گزارش بخوانید.

اندونزی، در قیاس با همسایگانش، برای متوقف کردن گسترش کروناویروس فاصله گذاری اجتماعیِ سهل گیرانه تری اختیار نموده است. تحلیلگران حالا هشدار می دهند بازسازی و بهبود اقتصاد این کشور از باقی کشورهای آسیای جنوب شرقی بیشتر طول خواهد کشید.

پیش بینی می شد اوج پاندمی در اواخر ماه مه رخ دهد؛ رییس جمهور جوکو ویدودو حالا استراتژی اش درباره قوانین عمومی فاصله گیری اجتماعی را از نو تنظیم می نماید و بر افزایش میزان تست گیری برای مهار تأثیر این ویروس بر اندونزی، که در آسیا و پس از چین و هند از بیشترین مرگ ومیر رنج می بَرَد، مصرانه تأکید دارد. درحالی که شهرهای بیشتری به منع محدود تردد روی می آورند، در بیش از دوـ سومِ این کشورِ 270 میلیون نفری صرفاً قرنطینه اختیاری برقرار است و ویروس در بیش از 260 شهر این مجمع الجزایر گسترش یافته است.

مأمور پلیس و مأموران امنیتی در یک ایست بازرسی، جاکارتا، 22 آوریل. عکس: دیماس آردیان/ بلومبرگ

رویکرد رییس جمهور در تقابل کامل با منع تردد سراسری در کشورهایی نظیر هند و مالزی واقع شده است، کشورهایی که پس از گسترش تعطیلی ها در مراحل شروعین، حالا قرار است شروع به کاستن از بعضی محدودیت ها نمایند. طبق برآوردهای مقامات اندونزی این بیماری، پیش از آن که فروکش کند، حدود 95 هزار نفر را مبتلا خواهد نمود. جوکووی (ویدودو در اندونزی به این اسم معروف است) شاید مجبور گردد 28 میلیارد دلار به مشوق های اقتصادی یی که دولت وعده داده، بیفزاید.

[آژانس رتبه سنجی اعتباریِ] Fitch Solutions در گزارشی می گوید: واکنش دولت اندونزی به کوویدـ 19 کُند، مبهم و مخدوش بوده است. با توجه به آخرین اقدامات کنترلیِ دولت اندونزی، ما عقیده داریم که شیوع کوویدـ 19 در این کشور، در قیاس با سایر کشورهای این منطقه، احتمالاً بیشتر طول خواهد کشید. ازین رو، تمهیدات کنترلی و بستن مرزها تا مدت ها برقرار خواهد بود‘.

افزایش خطر گسترش کرونا به دلیل آسان گیری فاصله اجتماعی

جوکووی به تقاضاها برای برقراری منع کامل تردد تن نداده است و به تأثیر آن بر مشاغل و کسب وکارها استناد می نماید. او اما بر نوعی فاصله گیری اجتماعیِ سختگیرانه تر تأکید دارد و در هفته جاری آیین سالانه میلیون ها تن از مسلمانان (مسافرت به شهرها و روستاهای محل زندگی، پیش از جشن عید فطر) را ممنوع نمود. او برای این که دولت بتواند بابت برنامه های یاری های غذایی و اجتماعی، برای نجات زندگی میلیون ها تن از کسانی که بیکار شده اند، میلیاردها دلار هزینه کند، از ممنوعیت کامل تردد پا پس کشید.

جوکووی اتهام واکنش کُند دولت به این پاندمی را رد نموده است. به گفته او دولت از همان اوایل ماه ژانویه فرایند آماده سازی را شروع کرد ولی رقابت بی رحمانه‘ی بین دولت ها برای تهیه کیت آزمایش و سایر تجهیزات پزشکی، همه این آماده سازی ها را به بن بست کشانْد.

تجمع برای لغو بلیط های پرواز 23 آوریل

عکس: Jefta Images/Barcroft Media via Getty Images

  • ناکامی در تست گیری جمعی

به زعم پندو ریونو، اپیدمی شناس دانشگاه اندونزی، ناکامی در انجام تست های جمعی کافی در مراحل اولیه، به این معنی است که ممکن است تا خاتمه ماه مه 60 هزار نفر به درمان احتیاج داشته باشند. روز آدینه 436 مورد ابتلای جدید شناسایی شد بیشترین میزان ابتلا در یک روز، به رغم یک ماه فاصله گیری اجتماعی؛ با این حساب حالا سرجمع مبتلایان کوویدـ 19 در این کشور به 8200 نفر رسیده و 689 نفر از این بیماری مُرده اند.

ریونو می گوید: در حال حاضر برآورد ما این است که 86 درصد از مبتلایانی که در بیرون از اینجا هستند، هیچ علائمی ندارند‘. دولت با اتخاذ نوعی فاصله گیری اجتماعیِ سختگیرانه تر در سراسر کشور می تواند شمار افرادی را که در اوج شیوع به مراقبت پزشکی احتیاج پیدا می نمایند را به چیزی حدود 12 هزار نفر کاهش دهد.

داده های 23 آوریل | 4 اردبهشت

نگرانی ها درباره هزینه حمایت از اقتصاد در حال افزایش است. درحالی که کشورهایی نظیر کره جنوبی و تایوان، در عین به حداقل رساندن اختلال در تردد مردم، توانسته اند این پاندمی را مهار نمایند، کشورهایی نظیر ژاپن و سنگاپور، که در شروع از وضع قوانین سختگیرانه فاصله گیری اجتماعی پرهیز می کردند، مجبور شدند که بر شدت این تمهیدات بیفزایند.

نمونه سنگاپور، کشوری که قبلاً هم تجربه پاندمی داشته است، نشان داد که این ویروس می تواند هر کشوری را غافلگیر کند. این کشور حالا صاحب رکورد شیوع در آسیای جنوب شرقی است و برای مهارکردن آن سخت تقلا می نماید؛ بیشترین موارد جدید ابتلا در این کشور در خوابگاه های پرجمعیتی متمرکز شده که بیش از 200 هزار کارگر خارجی را خود جای داده اند. مقامات دولتی منع محدود تردد در جاکارتا را برای یک ماه دیگر تمدید کردند، آنها می گویند این تدابیر تا به امروز تأثیر مطلوب و دلخواه شان را نداشته است. انیس بسودن، استاندار جاکارتا، روز چهارشنبه، پس از آن که مقامات دولتی بابت عدم رعایت دستورات دورکاری علیه بیش از 30 کارخانه و شرکت پفراینده قضایی گگرددند، تهدید کرد مجازات های سنگینی برای نقض نمایندگان [قوانین فاصله گیری اجتماعی] صادر می نماید.

صف دریافت برنج و ماسک. جاکارتا

عکس: Jefta Images/Barcroft Media via Getty Images

دولت اندونزی پرواز تمام ایرلاین ها، هواپیماهای چارتر یا هواپیماهای خصوصی را از روز آدینه در سرتاسر کشور ممنوع می نماید و حمل ونقل زمینی و هواییِ مسافر به مناطق آلوده را از شروع ماه رمضان، وقتی معمولاً میلیون ها مسلمان برای جشن عید فطر به مسافرت می فرایند، محدود می نماید.

به زعم جفرسون برگ تان، رییس استراتژی سرمایه گذاری در PT Sinarmas Sekuritas در جاکارتا، اجرای سهل گیرانه قوانین مربوط به محدودیت های ترددی، قوانینی که گردهمایی بیش از پنج نفر را ممنوع می نماید ولی به مردم اجازه مسافرت می دهد، ممکن است به معنی طولانی تربودنِ راستا بهبودی اندونزی باشد. تان می گوید: اگر نگاه کنیم که کار تحت تدابیر سختگیرانه تر فاصله گیری اجتماعی، چطور پیش می رود، ممکن است به این نتیجه برسیم که این خطر هست که اندونزی تا ماه مه به اوج شیوع نرسد. اوج این بیماری شاید بعد از ماه ژوئن [10 خرداد تا 10 تیر] باشد. این اتفاق، بالقوه، می تواند موجب طولانی ترشدنِ منع تردد گردد و این برای اقتصاد و اوضاع تجاری کشور بسیار مخرب خواهد بود‘.

  • کوویدـ19 آینده اقتصاد آسیای جنوب شرقی را تضعیف می نماید

شیوع کوویدـ 19 به همین زودی آینده اقتصادِ یک تریلیون دلاریِ آسیای جنوب شرقی را تضعیف نموده است. به زعم عالی ترین گروه لابی گر تجاری کشور چه بسا لازم باشد دولت اندونزی برای دریافتِ ضربِ این شوک اقتصادی، مشوق های اقتصادی را تا 1600 تریلیون روپیه (104 میلیارد دلار)، چیزی حدود 10 درصد از فراوری ناخالص داخلی (GDP)، افزایش دهد.

وزیر امور اقتصادی، سری مولیانی، هشدار داده که در بدترین حالت ممکن است 0.4 درصد اقتصاد این کشور آب برود. دولت برای این که بتواند بیشتر هزینه کند، وضع محدودیت اقتصادی برای کاهش کسری بودجه را معلق نموده است. خطراتی که متوجه بودجه این کشور است باعث شدS&P Global Ratings هفته گذشته اعلام کند که چشم انداز این کشور را از باثبات‘ به منفی‘ تنزل داده است.

Fitch Solutions می گوید: درحالی که دولت و بانک مرکزی به حرکاتی تهاجمی برای تحریک اقتصاد کشور دست زده اند، به عقیده ما این اقدامات برای تعدیل کردن اثراتی که پاندمی کوویدـ 19 بر اشتغال و سلامت همگانی در اندونزی خواهد داشت، کفایت نخواهد نمود.‘

  • این یادداشت ترجمه یی است از:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-23/loose-social-distancing-rules-point-to-slow-indonesian-recover

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3204

به "پیامدهای فاصله گذاری اجتماعی سهل گیرانه ، تجربه اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامدهای فاصله گذاری اجتماعی سهل گیرانه ، تجربه اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید