اجرای طرح ساماندهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/کرمان مدیر کل دفتر امور پایگاه های جهانی کشور گفت: به زودی طرح ساماندهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم اجرا می گردد.

اجرای طرح ساماندهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم

فرهاد عزیزی در حاشیه بازدید از ارگ تاریخی شهرستان بم با اشاره به اینکه به زودی طرح ساماندهی محوطه پیرامون این بنای تاریخی با همکاری شهرداری، شورای شهر و بخش خصوصی اجرا می گردد، گفت: این طرح نیازمند اخذ مجوزهای لازم از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری کرمان است که رایزنی ها در حال اجرا است.

وی از تخصیص اعتبار 24 میلیارد ریالی برای نورپردازی ارگ بم از محل اعتبارات استانی و ملی اطلاع داد و اظهار کرد: این اعتبار توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استانداری کرمان تامین می گردد.

عزیزی فعالیت های مدیریتی، بازسازیی و حفاظتی پایگاه جهانی ارگ تاریخی بم و منظر فرهنگی آن را قابل تقدیر دانست و گفت: خوشبختانه در یکسال اخیر فعالیت های خوبی در این بنای تاریخی صورت گرفته است.

وی به عملیات بازسازی و بازسازی اصطبل، برج دیده بانی، دروازه دوم، یخدان و همچنین خانه سیستانی به عنوان محل جدید پایگاه پژوهشی این اثر تاریخی اشاره نمود و اضافه کرد: طرح پایش تصویری و حفاظت الکترونیک این بنای ارزشمند نیز به اتمام رسیده و امنیت و حفاظت از آن به طور کامل انجام می گردد.

مدیر کل دفتر امور پایگاه های ثبت جهانی کشور اظهار داشت: با توجه به ظرفیت مدیریتی استانی کرمان و همکاری آنها در بخش های مختلف صنعت گردشگری امیدواریم برای ایجاد و تکمیل زیرساخت های گردشگری و بازسازی و حفاظت از بناهای تاریخی استان بیش از گذشته با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان همکاری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5677

به "اجرای طرح ساماندهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح ساماندهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید