ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه شدگان تأمین اجتماعی
به گزارش آریا بلاگ، معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می کنیم به وسیله درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان درخواست خود را ثبت و پی گیری نمایند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، معاون بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می کنیم به وسیله درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان درخواست خود را ثبت و پی گیری نمایند.
مهرداد قریب گفت: مهمترین خدمتی که بیمه شدگان برای استفاده از آن به واحد های اجرایی سازمان تأمین اجتماعی مراجعه می نمایند، مربوط به دفترچه های درمانی است.
وی اضافه کرد: توصیه ما به افرادی که قصد دریافت دفترچه جدید دارند، این است که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های سازمان تأمین اجتماعی ابتدا به وسیله سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی https://eservices.tamin.ir/ درخواست خود را ثبت نمایند تا در زمان حضور در واحد های مربوطه؛ تحویل دفترچه آنان در کمترین زمان ممکن انجام گردد.
قریب ادامه داد: ثبت و پیگیری درخواست های برخورداری از تعهدات کوتاه مدت سازمان تأمین اجتماعی از دیگر موضوعات مراجعه بیمه شدگان و بازنشستگان به واحد های اجرایی برشمرد و گفت: درحال حاضر بسیاری از خدمات کوتاه مدت از قبیل: یاری هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و ایام بارداری، یاری هزینه اروتز و پروتز و یاری هزینه کفن و دفن و بسیاری دیگر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی به وسیله درگاه خدمات غیرحضوری قابل انجام است.
معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی دریافت لیست و حق بیمه را نیز مهمترین موضوع مربوط به کارفرمایان برشمرد و گفت: درحال حاضر نیز حدود 98 درصد از لیست و حق بیمه کارگاه های تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام می گردد و نیازی به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های تأمین اجتماعی نیست.
قریب در سرانجام اضافه کرد: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری های سازمان تأمین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا به بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می کنیم حتی الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده نمایند.
منبع: خبرگزاری دانشجو