استاندار سیستان و بلوچستان: حلقه های مفقوده در مسائل فرهنگی شناسایی گردد

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حلقه های مفقوده در مسائل فرهنگی برای اثرگذاری بیشتر در جامعه باید توسط کارشناسان شورای انقلاب فرهنگی کشور شناسایی گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان: حلقه های مفقوده در مسائل فرهنگی شناسایی گردد

احمدعلی موهبتی در ملاقات با هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در استانداری، اظهارداشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مسائل و مسائل حوزه فرهنگی را توسط کارشناسان خبره و متناسب با شرایط جغرافیایی و فرهنگی هر منطقه شناسایی کند.

وی بیان نمود: در حوزه فرهنگ یک سری ویژگی هایی وجود دارد که توجه و رعایت کردن آنها بسیار حائز اهمیت است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق مسائل فرهنگی الزاماتی ضروری است که به وسیله تریبون ها، صدا و سیما و رسانه ها، ساخت فیلم و نخبگان جامعه انجام می گردد.

وی اظهارداشت: مسائل فرهنگی را باید متناسب با افراد جامعه تدوین کرد تا از اثرگذاری بیشتری برخوردار باشد و بتوان به اهداف مدنظر رسید.

موهبتی توضیح داد: اگر در سند فرهنگی کشور آحاد جامعه دیده نشوند این سند از اثرگذاری مطلوبی برخوردار نخواهد بود.

وی بیان نمود: توسعه فرهنگی باید در تمام بخش ها رخ دهد و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به دنبال این مسائل باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ یک مفهوم ظاهری نیست بلکه معنایی، رفتاری و کرداری است و باید به این مسائل توجه کرد.

وی اضافه نمود: برای نوشتن اسناد فرهنگی باید با بطن جامعه ارتباط برقرار کنیم تا بتوان به یک سند قوی و قابل اتکا دست یافت.

موهبتی توضیح داد: در مباحث فرهنگی باید به بطن یک مساله پی برد و از روی ظاهر نمی توان عمق یک مساله را فهمید.

وی تاکید نمود: اسنادی که در حوزه فرهنگی کشور نوشته می گردد باید از روی تحقیق و پژوهش باشد که اگر غیر از این باشد، نمی تواند در جامعه تاثیر چشمگیری داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه بعضی از افراد در تدوین اسناد بویژه اسناد فرهنگی، بجای تحقیق و آنالیز میدانی از مناطق، صرفاً از روی شنیده هاعمل می نمایند که نتایج اجرای این سندها گاهاً با آثار منفی روبرو می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3722

به "استاندار سیستان و بلوچستان: حلقه های مفقوده در مسائل فرهنگی شناسایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار سیستان و بلوچستان: حلقه های مفقوده در مسائل فرهنگی شناسایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید