استخدام نیروی توانبخشی از سوی آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش آریا بلاگ، تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در استان یزد، نشست هم اندیشی مدیران مدارس استثنایی این استان برگزار گردید.

استخدام نیروی توانبخشی از سوی آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از دغدغه های اصلی نظام تعلیم و تربیت اجرایی کردن سند تحول بنیادین است اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در سال 1399 سه بسته تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و توسعه مشارکت ها و اجتماعی شدن در آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است.

وی گفت: بسته تحولی مدرسه انطباقی به دنبال تحقق جامعه عادلانه، برابر، در دسترس و بدون محدودیت برای دانش آموزان استثنایی است و این بسته تحولی به دنبال مناسب سازی فضا، تجهیزات، معلمان، اولیا و جامعه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

وی اضافه کرد: برای تحقق این امر در امسال در هر استان یک مدرسه عادی و یک مدرسه اتیسم در تمامی جوانب به صورت الگویی مناسب سازی خواهند شد.

وی گفت: تا به امروز بیش از هزار عنوان کتاب برای گروه های مختلف دانش آموزان استثنایی تالیف و مناسب سازی شده است و بیش از 2 هزار و 500 محتوای مناسب این دانش آموزان نیز در شبکه شاد بارگذاری شده است.

حسینی با اشاره به بسته مداخلات بهنگام طلایی گفت: بسته مداخلات بهنگام طلایی به دنبال شناسایی به موقع تمامی نوآموزان و بچه ها لازم التوجه و انجام مداخلات بهنگام استاندارد است.

وی اضافه کرد : در آموزش و پرورش استثنایی مداخلات از بدو تولد است و در حال حاضر نیز 2 هزار کودک زیر 3 سال تحت پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.

معاون وزیر یکی از گام های اصلی مداخلات بهنگام را برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان دانست و اظهار کرد: در امسال 22 هزار و 400 پایگاه سنجش در امسال با بیش از 20 هزار نیروی متخصص کار سنجش 99 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان را انجام دادند و یکی از سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کاهش سن برنامه سنجش است.

معاون وزیر در ادامه گفت: بسته تحولی توسعه مشارکت ها نیز در پی توسعه مشارکت همه ارکان و اجزای جامعه در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

حسینی با بیان اینکه بیش از 23 هزار دانش آموز تلفیقی و 50 هزار دانش آموز با مسائل یادگیری در 21 هزار مدرسه پذیرا در حال تحصیل هستند اظهار کرد: 834 مدرسه به عنوان مدارس پشتیبان و 723 معلم پشتیبان وظیفه حمایت و پشتیبانی از این دانش آموزان را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این مدارس 754 مرکز مسائل ویژه یادگیری نیز در کشور خدمات ویژه به دانش آموزان دارای مسائل یادگیری ارائه می دهند و یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی گسترش این مراکز است.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان وظیفه توانبخشی را نیز بر عهده دارد گفت: یکی از نیازهای دانش آموزان استثنایی توانبخشی است و آموزش و پرورش استثنایی از کمبود نیروی توانبخشی در رنج است که با پیگیری به عمل آمده در امسال 500 نیروی توانبخشی استخدام خواهند شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5746

به "استخدام نیروی توانبخشی از سوی آموزش و پرورش استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام نیروی توانبخشی از سوی آموزش و پرورش استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید