فعالیت های آموزش و پرورش باید تنها در حوزه تعلیم و تربیت باشد

به گزارش آریا بلاگ، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش وپرورش در همه جهان تنها کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارد.

فعالیت های آموزش و پرورش باید تنها در حوزه تعلیم و تربیت باشد

یوسف نوری در ملاقات با رئیس و نمایندگان شورای عالی استان ها گفت: قانون شورا های آموزش وپرورش فصل الخطاب همه ما در نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: در جهان، مدرسه سازی و تجهیز آن به وسیله شهرداری ها انجام می گردد و ساخت وساز و تجهیز مدارس بر عهده آموزش وپرورش نیست، آموزش وپرورش در همه جهان تنها کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارد، اما در ایران حتی مسئولیت سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان را نیز بر عهده دارد.

نوری تاکید نمود: آموزش وپرورش فعالیت هایش فقط باید در حوزه تعلیم و تربیت باشد و در هر حوزه های دیگر که تخصص نداشته ایم؛ از جمله حوزه های مالی، شرکت داری و ... که ورود پیدانموده ایم، نتوانسته ایم موفقیتی کسب کنیم، لذا نباید در این حوزه ها ورود پیدا نموده و اگر می توانیم از آن ها خارج شویم.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی اظهارکرد: در حوزه خدمات شهری، آموزش وپرورش با توجه به تعداد دانش آموزان، خانواده ها و معلمان حدود50 میلیون نفر جمعیت دارد و با این گستره جمعیتی، فضا و امکاناتی که در شهرداریم، بسیار کم و اندک است و این کمبود در شرایطی اتفاق می افتد که آموزش وپرورش مهم ترین بخش ارتقاء فرهنگ جامعه را بر عهده دارد.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به نقش مهم آموزش وپرورش در معماری و فرهنگ شهرها، گفت: علی رغم نقش پررنگ آموزش وپرورش در جامعه شهری، مطابق قانون شورا ها مقرر بود تا 5 درصد عوارض شهری به آموزش وپرورش اختصاص یابد، اما در سال های اخیر این مبلغ به 3 درصد رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی در خاتمه توضیح داد: وظیفه آموزش وپرورش، رسیدگی به نظام تعلیم و تربیت است، اما مسئولیت سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان بر عهده ما گذاشته شده است، لذا باید فعالیت های که در راستای تخصص، اهداف و توانایی های آموزش وپرورش نیست، از مسئولیت های این دستگاه برداشته گردد.

خبرنگاران علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11142

به "فعالیت های آموزش و پرورش باید تنها در حوزه تعلیم و تربیت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های آموزش و پرورش باید تنها در حوزه تعلیم و تربیت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید