اولین ماشین مسابقه ای پرنده جهان!، عکس

به گزارش آریا بلاگ، دیجیاتو نوشت: ایر اسپیدر MK4 اولین خودروی پرنده مسابقه ای دنیاست که به یک پیشرانه هیدروژنی 1341 اسب بخاری مجهز بوده و بردی برابر با 300 کیلومتر دارد.

اولین ماشین مسابقه ای پرنده جهان!، عکس

ایده خودروهای پرنده با سرعت درحال پیشرفت است و شرکت های کوچک و بزرگ زیادی در پی تحقق آن هستند. در این بین، یک استارتاپ با نام Alauda Aeronautics پا را فراتر گذاشته و ایده مسابقه خودروهای پرنده سرنشین دار را مطرح نموده است. این شرکت استرالیایی رؤیای جاه طلبانه ای دارد و می خواهد از سال آینده سری مسابقات اِیر اسپیدر (Airspeeder) را شروع کند. برای استقبال از این سری مسابقات نوین، این شرکت نسخه اولیه از یک خودروی پرنده مسابقه ای را با پیشرانه هیدروژنی رونمایی نموده است.

خودروی پرنده و مسابقه ای Alauda Aeronautics ایر اسپیدر MK4 نام دارد و مراحل طراحی و فراوری را در آدلاید استرالیا گذرانده است. این استارتاپ ادعا می نماید MK4 سریع ترین خودروی برقی عمودپرواز دنیا خواهد بود؛ چرا که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 225 مایل یا 365 کیلومتر در ساعت را دارد. نکته جالب اینکه دستیابی به این سرعت احتیاجمند تنها 30 ثانیه زمان است؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که MK4 از نظر شتاب فوق العاده سریع خواهد بود.

خودروی پرنده ایر اسپیدر MK4 و بهره مندی از هوش مصنوعی

خودروی پرنده ایر اسپیدر MK4 به گیمبال مجهز است و از هوش مصنوعی برای انجام حرکات و افزایش قدرت مانورپذیری استفاده می نماید. Alauda Aeronautics مدعی است به لطف این ویژگی ها، هندلینگ این خودروی پرنده در سطح خودروهای فرمول یک و یا یک جت جنگنده خواهد بود.

پیشران خودروی پرنده MK4 متشکل از چهار روتور مستقل است. این روتورها روی گیمبال هایی که با فناوری سه بعدی ساخته شده اند، قرار دارند. نیروی مورداحتیاج این روتورها را یک پیشرانه هیدروژنی با 1341 اسب بخار قدرت تأمین می نماید. بدون احتیاج به سوخت گیری مجدد، این خودروی پرنده مسابقه ای قادر است تا 188 مایل یا 300 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. از لحاظ وزن نیز باید گفت خودروی پرنده MK4 تنها 950 کیلوگرم است.

هرچند تصاویر موجود از ایر اسپیدر MK4 طرح های کامپیوتری هستند، ولی Alauda Aeronautics می گوید پروتوتایپ های این خودروی پرنده تست های واقعی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. البته این پروتوتایپ ها در همه تست ها فاقد سرنشین بوده و مهندسان آن ها را از راه دور کنترل نموده اند.

براساس برنامه ریزی ها، خودروی پرنده ایر اسپیدر MK4 در هفتم ماه مارس در فستیوال نوآوری ساوت استارت رونمایی خواهد شد. این فستیوال در انگلستان برگزار می گردد. استارتاپ استرالیایی اولین تست پروتوتایپ سرنشین دار را در فصل اول سال جاری انجام خواهد داد. همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، قرار است اولین فصل از سری مسابقات ایر اسپیدر فصل آینده افتتاح گردد؛ امری که البته خیلی خوشبینانه به نظر می رسد. برگزارنمایندگان این سری مسابقات از حضور تیم های علاقه مند و شرکت های سازنده تجهیزات مختلف استقبال می نمایند.

مت پیرسون، مدیرعامل Alauda Aeronautics، معتقد است این استارتاپ و در کل دنیا آمادگی پذیرش مسابقات خودروهای پرنده را دارد. او در اظهار نظری جالب از فراهم سازی همه زیرساخت های لازم صحبت نموده و برای تحقق ایده مسابقات خودروهای پرنده، توپ را به نوعی به زمین شرکت ها و تیم های موتور اسپرت انداخته است!

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11997

به "اولین ماشین مسابقه ای پرنده جهان!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین ماشین مسابقه ای پرنده جهان!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید