درون زندگی خصوصی یک قطری ، در عمارت های لوکس قطری ها چه جریان دارد؟ (تور قطر)

به گزارش آریا بلاگ، هر روز بعد از ظهر محمد المسند دفتر خود را در دوحه، مرکز قطر ترک می نماید و به لند کروز سفید رنگ خود پناه برده و به خانه دوم اش در بیابان می رود. آنجا پشت نمای قلعه مانند پناهگاه او قرار گرفته است با سه استخر، دو زمین فوتبال، یک سالن بولینگ، یک اصطبل، یک زمین والیبال و یک پلکان پر پیچ و خم در میان امکانات لوکس دیگر.

درون زندگی خصوصی یک قطری ، در عمارت های لوکس قطری ها چه جریان دارد؟ (تور قطر)

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز، او به خبرنگار نیویورک تایمز می گوید که بازدید روزانه از ملک اش در الخور در شمال قطر از زمانی که برگزاری مسابقات جام دنیای قطر را به یک کارناوال طاقت فرسا و شبانه روزی تبدیل کرده به او فرصت استراحت را داده است. پس از مسابقات جام دنیای او میخواهد به لندن برود جایی که یک مربی شخصی استخدام خواهد نمود تا تمرینات ورزشی انجام داده و هر وعده غذایی را همراه با او بخورد تا مبادا کالری زیادی دریافت کند. با این وجود، مسند می گوید ماند خانه بیابانی او همه چیز کاملا عادی است.

او می گوید: من فرد ثروتمندی نیستم. اگر از یک نسل پیش از او در قطر می پرسیدید قطعا این حجم از بی توجهی نسبت به نماد های آشکار ثروت غیر قابل تصور بود. در بخش اعظم قرن بیستم میلادی قطر چیزی بیش از یک بیابان بی ثمر نبود جایی برای ماهیگیران و غواصان مروارید که از آب شور خلیج فارس امرار معاش می کردند.

با این وجود، کشف میادین گازی در سواحل شمالی آن کشور در دهه 1970 میلادی و رونق انرژی ناشی از آن سرنوشت قطر را معکوس ساخت. قطری ها هم اکنون از بالاترین میانگین عایدی در دنیا همراه با مراقبت های بهداشتی رایگان، آموزش عالی رایگان، حمایت از مسکن، مشاغل دولتی مناسب، حمایت مالی از تازه عروس ها و یارانه های سخاوتمندانه برخوردار هستند.

بخش عمده ای از این ثروت شخصی در حریم خصوصی خانه های قطری پنهان شده که در های آن به ندرت به روی افراد خارجی باز می گردد و به طور مساوی تقسیم نمی گردد. قطر کشوری به شدت طبقه بندی شده است و تقریبا دو میلیون کارگر مهاجر برای تسهیل یک سبک زندگی مجلل برای حدود 380 هزار شهروند قطری استخدام شده اند.

اگرچه مساحت قطر به میزان استان کنتیکت امریکاست، اما مهاجران و قطری های ساکن قطر فاصله ای بزرگ با یکدیگر دارند: حداقل دستمزد کارگران مهاجر 275 دلار در ماه و میانگین عایدی سالانه قطری ها حدود 115 هزار دلار است.

همان طور که یکی از کارگران ساختمانی ترک در قطر می گوید پدیده ای به نام قطری فقیر وجود ندارد. او می گوید در اینجا تنها تفاوت میان ثروتمند، ثروتمندتر و ثروتمندترین وجود دارد.

مسند در الخور بزرگ شد جایی که پدرش در کار ساخت و ساز بود و بچه ها اش را در خانه ای با آجر گِلی بزرگ کرد. زمانی که مسند نوجوان بود پول فروش گاز عاید دولت قطر شده بود. در نتیجه، دولت پرداخت هزینه برای دانش آموزان باهوش قطری به منظور ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را شروع کرده بود سیاستی که برای پرورش طبقه ای از قطری های انگلیسی زبان طراحی شده بود که بتوانند بدون زحمت با سرمایه گذاران غربی تعامل نمایند.

مسند در دانشگاه کلرادو تحصیل کرد و اکنون مالک شرکت مشاوره سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی در سراسر قطر، بریتانیا و ایالات متحده است. از خانه بیابانی او تا دوحه حدود یک ساعت با خودرو فاصله است. این مسافت به دروازه ای ختم می گردد که نگهبانی در آنجا حضور دارد. او دروازه را باز می نماید تا چشم انداز ای سرسبز و جاده ای باریک و پر از درختان نخل نمایان گردد. مسند از خبرنگار و عکاس نیویورک تایمز استقبال می نماید و آنان را برای گشت و گذار در ملک اش و هم چنین نشان دادن سالن قلیان و باشگاه ورزشی با خود می برد.

در سراسر این ملک هزار گوسفند، هشت غزال، چهار اسب، دو شتر و یک شاهین نیز وجود دارند و مسند از آن تحت عنوان مزرعه کاری اش یاد می نماید که در یک دهه گذشته حیوانات آن را جمع آوری کرده است. مسند در حالی که پرنده شکاری اش روی بازویش نشسته بود شرح داد که در ابتدا چندان اهل شاهین نبود و دوست اش این شاهین را اوایل سال جاری به او هدیه داد. او می گوید: یک بار با خود گفتم اگر پول در بیاورم می خواهم مزرعه داشته باشم و قصد دارم برای خود هتل بسازم تا در آن زندگی کنم. بنابراین، اگر به دوحه بروید خانه ام در واقع مانند یک هتل کوچک است.

در نقطه ای بین اصطبل و ورزشگاه مسند از جاده منحرف شد و از یک چمنزار بکر عبور کرد تا یکی از چندین مهمانخانه اش را به ما نشان دهد. او با چندین متصدی محافظت و نگهداری از محوطه که اهل جنوب آسیا و شرق آفریقا بودند سلام و احوالپرسی کرد. او می گوید: زمانی که به آنان می گویید سلام علیکم چیز بزرگی را به آنان داده اید. در آن موقع احساس می نمایند به آنان احترام گذاشته شده است.

این ملک مجلل بازتابی مناسب از هم نسلی های مسند است نسلی که بسیاری از آنان بدون برق بزرگ شدند، اما اکنون با خودروی لوکس رانندگی می نمایند. به نظر می رسد این تغییر ناگهانی بخت و اقبال ترس از زودگذر بودن را ایجاد می نماید گویی ثروت می تواند به همان سرعتی که ظاهر شده است از بین برود. بنابراین، آنان باید پول خرج نمایند و تا زمانی که ماندگار باشد آن را سخاوتمندانه خرج نمایند.

بعد از ظهر همان روز، همسر مسند دختران شان و اقوام زن در خانه برای تماشای بازی فوتبال قطر و سنگال جمع شدند. طبق عادتی قطری در آن موقع مردان محل را ترک کردند. زنان روی مبل ها جلوی تلویزیون بزرگ نشسته و دختران تی شرت تیم قطر به رنگ بنفش تیره همراه با شلوار جین تنگ پوشیده بودند. هنگامی که مهاجمان قطری خط دفاع سنگال را در هم می پیچیدند زنان با فریاد تشویق می کردند و می گفتند: ما گل می خواهیم! ما گل می خواهیم! و بر طبل های سنتی می کوبیدند و می خندیدند. هر چند دقیقه یک بار کارکنان با لباس های بنفش و دستکش های نخی سفید سینی هایی پر از کاسه های شیرینی و کاپوچینو را در فنجان هایی با لبه های طلا و یک قوری قهوه عربی به جمعیت تعارف می کردند.

یکی از دختران می گوید در بازی افتتاحیه جام دنیای زمانی که قطر در مقابل اکوادور قرار گرفته بود در ورزشگاه شرکت کرد، اما در نیمه دوم ناامید از شکست قطر ورزشگاه را ترک کرده بود. او می گوید مردان قطری در ورزشگاه ها به جای تی شرت های فوتبال لباس های سنتی بر تن می نمایند و صدای جیغ و دست زدن در میان جمعیت شنیده نمی گردد. او می گوید: آنجا همه همدیگر را می شناختند در نتیجه نمی خواستند شرمسار شوند.

یکی از زنان در پاسخ به این که آیا از بازار دوحه که اکنون مملو از انبوه مسافران خارجی است یا از فستیوال ها و کارناوال های موسیقی که قطر برای مسابقات جام دنیای برگزار کرده بازدید کرده یا خیر می گوید این کار را نکرده، زیرا فیلمبرداران شبکه های تلویزیونی آنجا بودند و او نگران بود از او عکسبرداری یا فیلمبرداری گردد. او می گوید دوست دارد حریم خصوصی اش حفظ گردد.

این موضوع در خصوص قطری ها مشهور است آنان خصلتی محافظه کار دارند و میل هستند حریم خصوصی شان محفوظ باقی بماند. زمانی که بازی با سنگال به سرانجام رسید و قطر بار دیگر باخت زنان برای صرف یک وعده غذایی زیر سایبانی از چراغ های چشمک زن و همراهی یک خواننده زنده نشستند. حوالی ساعت 9 شب مهمانان عبایی را روی شلوار جین و بلوز های ابریشمی خود انداختند، کیف های برند هرمس شان را به هم بستند و به سمت دروازه حرکت کردند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11467

به "درون زندگی خصوصی یک قطری ، در عمارت های لوکس قطری ها چه جریان دارد؟ (تور قطر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درون زندگی خصوصی یک قطری ، در عمارت های لوکس قطری ها چه جریان دارد؟ (تور قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید