اپل توسعه مودم موبایل اختصاصی خود را شروع نموده است

به گزارش آریا بلاگ، طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل فرایند ساخت مودم موبایل خود را شروع نموده که قرار است در نسل های جدید گجت های این شرکت استفاده گردد و در نهایت جایگزین مودم های کوالکام خواهد شد.

اپل توسعه مودم موبایل اختصاصی خود را شروع نموده است

معاون ارشد فناوری های سخت افزاری اپل، جانی سروجی، در سالن اجتماعات اپل این خبر را به کارکنان اپل اعلام نموده است. در اوایل سال 2019، شایعاه هایی مبنی بر شروع کوشش اپل برای ساخت مودم مطرح شد و در اواسط 2019 این شرکت بخش مودم موبایل اینتل را با پرداخت حدود 1 میلیارد دلار خریداری کرد. در ازای این قرارداد، پتنت های مربوط به مودم موبایل اینتل به اپل منتقل شد و حدود 2200 کارمند اینتل هم راهی اپل شدند.

در آن موقع، جانی سروجی گفت که تیم اینتل به گروه توسعه مودم موبایل اپل ملحق می شوند و این مالکیت سرعت توسعه محصولات جدید را بیشتر می نماید. در حال حاضر اپل از مودم های شرکت کوالکام استفاده می نماید و هدف نهایی این شرکت، قطع وابستگی به کوالکام است.

اپل به مدت چند سال درگیر اختلافات حقوقی با کوالکام بود اما وقتی معین شد که آیفون ها به مودم های 5G احتیاج دارند و اینتل نمی تواند به موقع این مودم ها را تأمین کند، این دو شرکت یک توافق نامه چندساله امضا کردند. باید خاطرنشان کنیم اپل به تازگی ساخت تراشه های اختصاصی کامپیوترهای مک را شروع نموده و تا حدود دو سال آینده، تمام کامپیوترهای اپل مبتنی بر تراشه های ساخت این شرکت خواهند بود.

هنوز معلوم نیست نخستین مودم ساخت اپل چه زمانی آماده می گردد ولی توافقنامه بین اپل و کوالکام که در سال 2019 امضا شده، 6 سال اعتبار دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، حدود 11 درصد از درآمد کوالکام به وسیله اپل به دست می آید و به همین دلیل توسعه مودم اختصاصی این شرکت خبر بسیار بدی برای کوالکام به حساب می آید.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5423

به "اپل توسعه مودم موبایل اختصاصی خود را شروع نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل توسعه مودم موبایل اختصاصی خود را شروع نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید