کدام اپلیکیشن برای برقراری تماس های تصویری گروهی مناسب تر است؟

به گزارش آریا بلاگ، اوایل تیرماه بود که اپلیکیشن تلگرام به روز شد و در آخرین به روزرسانی، قابلیتی را که پیش از این قولش را داده بود به پلتفرم خود اضافه نمود. امکان تماس تصویری گروهی، مهم ترین ویژگی ای بود که در آخرین آپدیت تلگرام می توان مشاهده کرد البته علاه بر این، ویژگی هایی نظیر اشتراک گذاری صفحه نمایش، حذف نویز صوتی، پس زمینه متحرک هم در اختیار کاربران نهاده شد.

کدام اپلیکیشن برای برقراری تماس های تصویری گروهی مناسب تر است؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیدگاه بیشتر بدانید.

البته مدیران تلگرام پیشتر گفته بودند در حال آزمایش قابلیت کاربردی تماس تصویری گروهی هستند و انتظار می رفت اواخر سال 2020 ویژگی مورد نظر به اپلیکیشن تلگرام افزوده گردد اما مدیران تلگرام تصمیم گرفتند اضافه شدن چت تصویری گروهی تا سال 2021 به تأخیر بیفتد.

در این گزارش قصد داریم به آنالیز ویژگی تماس تصویری تلگرام و مقایسه این ویژگی با سایر اپلیکیشن های مشابه بپردازیم.

اسکایپ

شاید به جرات بتوان گفت میان تمامی اپلیکیشن های مشابه، مناسب ترین اپلیکیشن ویدئوکال برای حرفه ای ها و برای کسانی که قصد برقراری ارتباط در محل کار را دارند، اسکایپ است.

اسکایپ نه تنها مناسب برای برقراری تماس تصویری با تعداد بالاست، بلکه امکان به اشتراک گذاری این تماس تصویری همراه ترجمه کردن به بعضی زبان های روز دنیا را دارد. تنها کافی است این برنامه را نصب کنید و با ساخت یه اکانت وارد آن شوید.

سیستم عامل: اندروید، آی اُ اس(ios)، ویندوز

بیشترین تعداد کاربر در یک تماس تصویری: 50 نفر

واتس اپ

واتس اپ یک پیغام رسان محبوب در سراسر دنیا است که در کنار امکان چت کردن با مخاطبان و فعالیت در گروه ها، امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را فراهم نموده است.

شاید بتوان گفت بیشتر ایرانی ها با واتس اپ متوجه شدند ویدئوکال چیست و اغلب در دو سال اخیر و با شیوع ویروس کرونا در دنیا، این قابلیت را در واتس اپ بیش از گذشته دیدند.

سیستم عامل: اندروید، آی اُ اس(ios)، ویندوز

بیشترین تعداد کاربر در یک تماس تصویری: 8 نفر

زوم

اپلیکیشن زوم از پرمخاطب ترین اپلیکیشن های ویدئوکال برای برگزاری کنفرانس ها، کلاس های مدارس، جلسات مختلف کاری و زندگی، برترین انتخاب برای کاربران در سراسر دنیا است.

اپلیکیشن زوم، تمام قابلیت های Adobe Connect و واتس اپ را به شما ارائه می نماید و بیشتر هم برای رویدادهای آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد.

فقط یک ضعف جدی دارد که برای تعداد بیشتر از چهار کاربر، محدودیت برقراری تماس 40 دقیقه ای را دارد.

سیستم عامل: اندروید، آی اُ اس(ios)، ویندوز

بیشترین تعداد کاربر در یک تماس تصویری: 100 نفر

فیس تایم

اگر آیفون باز هستید، می توانیم این نوید را به شما بدهیم که مناسب ترین اپ آیفونی ویدئوکال همان فیس تایم است که به صورت پیش فرض روی گوشی های آیفون، آیپد، سیستم های عامل مک نصب شده و مخصوص این سیستم عامل است.

فیس تایم یک نرم افزار کاربردی با فضایی ساده برای برقراری تماس در گروه هاست و می توانید با مخاطبان خود به صورت تصویری و صوتی صحبت کنید.

شاید بتوان تنها ضعف این اپلیکیشن را اختصاصی بودن آن برای دارندگان سیستم عامل آیفون و مک دانست؛ چرا که دیگر کاربران سیستم های عامل اندروید و ویندوز نمی توانند از این اپلیکیشن بهره ببرند. با این حال، این اپ به صورت کاملا رایگان امکان برقراری تماس تصویری همزمان با ده ها نفر را دارد که به نوبه خود، بسیار کاربردی و جالب است.

سیستم عامل: آی اُ اس(ios)و مک(mac)

بیشترین تعداد کاربر در یک تماس تصویری: 32 نفر

تلگرام

طبق آخرین به روزرسانی، این پیغام رسان برای اندروید، آی اُواس و دسکتاپ، ویژگی چت تصویری گروهی را افزوده و کاربران می توانند چت صوتی خود را به چت تصویری تبدیل نمایند.

چت تصویری گروهی، امکان تبدیل شدن به کنفرانس را هم دارد به طوری که مدیر برگزارنماینده چت می تواند تصویر کاربری را در مرکز قرار بدهد تا تصویر وی از سایر شرکت نمایندگان عظیم تر نشان داده گردد.

بعلاوه امکان ارائه محتوا یا پرزنت داده ها به وسیله استفاده از حالت اشتراک گذاری صفحه نمایش وجود دارد تا کاربر بتواند برای مثال محتوای پی دی اف(PDF)را با شرکت نمایندگان در چت تصویری گروهی مرور کند.

با این حال این چت گروهی محدودیت هایی دارد؛ به طور مثال تنها 30 نفر اولی که در چت صوتی شرکت نموده اند به چت تصویری گروهی اضافه می شوند البته تلگرام وعده داده است تعداد افراد مشارکت نماینده در چت تصویری گروهی را افزایش می دهد تا امکان برگزاری کنفرانس تصویری با بیشتر از 30 نفر وجود داشته باشد.

در حال حاضر محدودیتی از نظر دستگاه مورد استفاده وجود ندارد و کاربران می توانند در گوشی هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا رایانه شخصی به چت تصویری گروهی بپردازند.

سیستم عامل: اندروید، آی اُ اس(ios)، ویندوز

بیشترین تعداد کاربر در یک تماس تصویری: 30 نفر

هاوس پارتی

احتمالا این نام برای شما ناشناخته باشد و تعجب کنید چرا در لیست برترین اپلیکیشن های ویدئوکال قرار گرفته است. علت آن ویژگی منحصر به فرد اپلیکیشن هاوس پارتی(HouseParty) است.

این اپ به شما امکان می دهد وارد فضای ویدئوکال شوید، دوستان خود را به این تماس تصویری دعوت و سپس خودتان، این تماس را ترک کنید.

معمولا از این ویژگی برای بازی های خاصی مانند خواندن ادامه متن آهنگ یا بازی های گروهی مثل مافیا و... در تماس های تصویری استفاده می گردد که به صورت اختصاصی امکاناتی را برای این بازی ها در اپ مشاهده خواهید کرد.

سیستم عامل: اندروید، آی اُ اس(ios)، ویندوز

بیشترین تعداد کاربر در یک تماس تصویری: 8 نفر

عارف چراغی - روزنامه نگار فناوری / ضممیه کلیک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7427

به "کدام اپلیکیشن برای برقراری تماس های تصویری گروهی مناسب تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام اپلیکیشن برای برقراری تماس های تصویری گروهی مناسب تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید