چگونه با وای فای، گوشی آیفون و دستگاه مک را همگام سازی کنیم؟

به گزارش آریا بلاگ، همگام سازی آیفون با مک، یکی از روش هایی است که اجازه می دهد موسیقی یا هر محتوای خریداری شده دیگر را روی چندین دستگاه به روز کنید. به هر حال، همه کاربران برای اشتراک iCloud هزینه نمی نمایند تا بتوانند از همه محتوای مالتی مدیای خود در سرویس ابری یک پشتیبان داشته باشند.

چگونه با وای فای، گوشی آیفون و دستگاه مک را همگام سازی کنیم؟

بیشتر مردم از همگام سازی گوشی آیفون خود با کامپیوتر متنفر هستند؛ چون تصور می نمایند باید از کابل استفاده نمایند. اما اپل به شما اجازه می دهد گوشی آیفون را به وسیله وای فای هم همگام سازی و پشتیبان گیری کنید.

این قابلیت به طور پیش فرض فعال نیست اما در این مقاله کوتاه آموزش می دهیم چگونه این قابلیت را روشن کنید و به سادگی گوشی آیفون خود را با دستگاه مک سینک کنید.

وای فای سینک چیست؟

همگام سازی وای فای ویژگی است که به شما امکان می دهد آیفون خود را با کامپیوتر و مکی که به همان شبکه وای فای متصل است؛ سینک کنید. سال ها است این ویژگی وجود دارد اما از آن جا که دیگر iTunes در macOS نیست؛ بسیاری از کاربران برای دسترسی به آن مشکل دارند.

برای انتقال بی سیم اپلیکیشن ها، آهنگ های موسیقی، فیلم ها، مخاطبین و تصاویر یا هر چیز دیگری می توانید از ویژگی همگام سازی وای فای بهره ببرید. به علاوه، می توانید با این ویژگی از داده های ذخیره شده روی آیفون خود یک نسخه پشتیان گیری محلی تهیه کنید.

چگونه Wi-Fi Sync را در مک فعال کنیم؟

پیش از هر چیز، مطمئن شوید گوشی آیفون و دستگاه مک شما به یک وای فای متصل هستند. مثلا، هر دو باید به وای فای خانگی شما متصل باشند. اگر دارای دو وای فای با فرکانس های 2.4 و 5 گیگاهرتز در خانه هستید؛ باید هر دو دستگاه آیفون و مک به یک وای فای مثلا 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز وصل باشند و نمی گردد یکی به فرکانس 5 گیگاهرتز و دیگری به فرکانس 2.4 گیگاهرتز متصل باشد.

اگر هر دو دستگاه به یک وای فای وصل نباشند؛ گوشی آیفون در مک نمایش داده نمی گردد. برای بار نخست، به کابل احتیاج داریم تا این ویژگی را فعال کنیم. برای فعال کردن و شروع ویژگی همگام سازی وای فای مراحل زیر را دنبال کنید:

1- با کابل USB یا لایتنینگ، گوشی آیفون خود را به دستگاه مک وصل کنید و از بخش Dock ابزار Finder را فعال کنید.

2- اکنون، شما باید گوشی آیفون خود را در نوار کناری مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید تا کار شروع گردد.

3- صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخش General برسید و بعد گزینه Show this iPhone when on Wi-Fi را تیک بزنید که فعال گردد.

4- روی دکمه Apply بزنید تا همه تغییرات ذخیره شوند.

وقتی که کابل USB یا لایتنینگ را جدا می کنید؛ هنوز باید گوشی آیفون خود را در نوار کناری Finder مشاهده کنید. اگر این طور نیست؛ چند دقیقه صبر کنید و دوباره این شرایط را آنالیز کنید.

همگام سازی وای فای نمی تواند همه کاری انجام دهد

سینک وای فای آیفون با مک می تواند به راحتی برای پشتیبان گیری اطلاعات یا همگام سازی محتواها مورد استفاده قرار بگیرد. اما این ویژگی محدودیت هایی خاص هم دارد.

به اسم مثال، نمی توانید سیستم عامل های iOS یا iPadOS را به وسیله وای فای به روز یا بازیابی کنید. برای انجام این کار هنوز باید کابل خود را وصل نموده باشید.

همگام سازی وای فای یک ویژگی مختص مک نیست. کاربران ویندوزی هم می توانند به وسیله تنظیمات iTunes، گوشی آیفون خود را با کامپیوتر سینک نمایند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7782

به "چگونه با وای فای، گوشی آیفون و دستگاه مک را همگام سازی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با وای فای، گوشی آیفون و دستگاه مک را همگام سازی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید