ایده های تغییر فضای آشپزخانه

به گزارش آریا بلاگ، تغییر دکوراسیون آشپزخانه کار آسانی نیست و همیشه توسط طراحان داخلی مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد. تغییر ظاهر آشپزخانه علاوه بر صرف هزینه زیاد نیازمند زمان کافی نیز می باشد. اکثر افراد به دلیل کمبود بودجه و یا وقت از تغییر دکوراسیون صرف نظر نموده و سالیان سال با یک دکور تکراری و یکنواخت در آشپزخانه سپری می نمایند. اما اگر خواستار تغییر و تحول هستید سعی کنید یک نمای متفاوت در آشپزخانه خود ایجاد کنید. راهکارهایی که در این نوشته از ما ارائه شده اند روش هایی اصولی و کارآمد محسوب می شوند که با استفاده از آنها می توانید فضای آشپزخانه خود را دگرکون ساخته و از فعالیت در آن لذت ببرید. پیشنهادات و راهکارهایی که در ادامه ارائه می شوند با مشورت طراحان و متخصصین دکوراسیون داخلی جمع آوری شده اند, بنابراین با خیالی آسوده می توان از آنها ایده گرفت و اقدام به خلق یک دکوراسیون ایده آل برای آشپزخانه نمود.

ایده های تغییر فضای آشپزخانه

اولین گام در تغییر دکوراسیون آشپزخانه این است که بدانید چه چیزی برای شما در حین آشپزی بسیار حائز اهمیت است. آیا داشتن جدیدترین و شیک ترین لوازم آشپزخانه برای شما مهم است؟ استفاده از انرژی برق برای شما در اولویت است یا گاز؟ آیا در آشپزی از ادویه جات زیاد استفاده می کنید و نیازمند نصب هود برای تهویه هوا هستید؟ آیا تمایل دارید چاقوهای مورد نیازتان در هنگام آماده سازی غذا در سمت راست قرار گیرند یا چپ؟ آیا نان و شیرینی به وفور درست می کنید و می خواهید وسایل مورد نیازتان در کنار اجاق گاز قرار گیرند؟ با یافتن پاسخ این سوالات یک طرح ایده آل در ذهن خود ایجاد کنید و مطمعن شوید که آشپزخانه جدید تمام نیازهای شما را برآورده می سازد. از تمام جزئیات مورد علاقه و یا محدودیت های موجود در فضای آشپزخانه که نیازمند تغییر اساسی می باشند, یادداشت تهیه کنید.

مکان قرارگیری وسایل برقی و محل لوله کشی را تغییر ندهید. ایده های خود را برای سایر قسمت های آشپزخانه اعمال کنید. برای تغییر دکوراسیون ابتدا بودجه خود را در نظر بگیرید, سپس با طراحان داخلی صحبت کرده و راهکارهای آنها را آنالیز نمائید. شما می توانید با کمترین هزینه اقدام به تغییر دکوراسیون کنید اما لازمه این امر مشورت با متخصصین و طراحان است. آنها با توجه به تجربه و ایده های مختلف خود یک طرح مناسب برای آشپزخانه شما ارائه می دهند.

از رنگ های متضاد برای دیوارها, کانتر آشپزخانه و کفپوش بهره ببرید زیرا این رنگ ها عمق آشپزخانه را بیشتر نشان می دهند و یک زاویه دید عالی در محدوده فعالیت در آشپزخانه برای چشم فراهم می نمایند. اگر به دنبال ایجاد فضایی مونوکروماتیک نیستید, رنگ های متضاد را برای آشپزخانه انتخاب کنید. رنگ هایی که کنتراست ایجاد می نمایند فضای آشپزخانه را زیباتر و جذاب تر نشان می دهند. وقتی رنگ های پالت رنگی را در کنار هم قرار می دهید توجه کنید یک رنگ خنثی در کنار یک رنگ پر رنگ قرار گیرد. علاوه بر آن می توانید کنتراست را نه تنها در یک شی مثلاً جزیره آشپزخانه اعمال نمائید بلکه می توانید آن را در فضای کلی نیز به نمایش بگذارید.

از دیوارپوش بین کابینتی بهره ببرید. استفاده از این دیوارپوش ها از نظر بصری دیوار را بلندتر نشان می دهند, خصوصاً اگر لاک خورده باشند. کاشی هایی که برای پوشش دیوار بین کابینت ها به کار می فرایند هزینه زیادی در بر نخواهند داشت و زیبایی و جلای آنها باعث می گردد یک نقطه کانونی در فضای آشپزخانه ایجاد گردد.

گاهی اوقات نیازی نیست تغییر دکوراسیون را در کل آشپزخانه اعمال کنید. می توان با تعویض چراغ های آویز, جایگاه های بدون پشتی و جایگزینی کابینت ها با قفسه های باز تغییر اساسی ایجاد نمود. اگر می خواهید یک تغییر دکوراسیون کلی و یا تنها یک تغییر سریع و جزئی ایجاد نمائید این سوال را از خود بپرسید که آیا زیبایی برای شما حائز اهمیت است یا عملکرد! اگر عملکرد و کارایی مد نظر شما است می توانید با تغییری اندک فضا را دگرگون کنید اما اگر به دنبال تغییری چشمگیر هستید با استفاده از اثاثیه جدید, نصب آثار هنری و افزودن بافت به دکوراسیون سبک طراحی دکوراسیون را عوض کنید. این عناصر تاثیر بصری قدرتمند اما کم هزینه در پی خواهند داشت.

هواداران طراحی داخلی ارزش یک خانه زیبا و کاربردی را بهتر می دانند. طراحی دکوراسیون آشپزخانه همواره امری چالش برانگیز است به همین دلیل مشورت و ایده دریافت از طراحان امری ضروری می باشد. شما می توانید با توجه به فضای آشپزخانه و بودجه خود طرح مورد نظر را اجرا نمائید. اگر می خواهید تغییری کلی و یا جزئی در آشپزخانه ایجاد کنید از پیشنهاداتی که در این نوشته ارائه شدند یاری بگیرید تا سریع تر به تغییر دکوراسیون دست یابید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1640

به "ایده های تغییر فضای آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های تغییر فضای آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید