طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر جادویی

به گزارش آریا بلاگ، اشترودل در واقع ابتدا قرار بود یک نوع شیرینی باشد. اما بعدها اتریشی ها به عنوان کاشفان اشترودل به این نتیجه رسیدند که خمیر شیرینی اشترودل جان می دهد برای انواع لقمه گوشتی و اسنک و فینگرفود از اشترودل مرغ گرفته تا اشترودل گوشت با قارچ یا بدون قارچ، اشترودل سوسیس یا ژامبون، اشترودل تن ماهی و البته اشترودل سبزیجات. طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ به علاوه طرز تهیه خمیر اشترودل که همان خمیر جادویی است را در بخوانید. با همراه باشید.

طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر جادویی

طرز تهیه خمیر جادویی برای اشترودل

برای درست کردن اشترودل مرغ و قارچ به خمیر جادویی احتیاج داریم. برای آموزش طرز تهیه خمیر جادویی که یک خمیر عالی و واقعا جادویی برای انواع پیتزا، پیراشکی، اسنک و اشترودل است مقاله طرز تهیه خمیر جادویی به همراه نکات کامل آن را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر

مدت زمان آماده سازی: 60 دقیقه

مدت زمان پخت اشترودل مرغ و قارچ: 40 دقیقه

کالری در هر 100 گرم اشترودل مرغ و قارچ: 233 کالری

مواد لازم برای تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده

  • سینه مرغ: یک عدد میانه مکعبی خرد شده به میزان حبه قند
  • پیاز: 1 عدد درشت
  • فلفل دلمه ای: 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری (اختیاری)
  • قارچ: 250 گرم (اختیاری)
  • جعفری ساطوری خرد شده: به میزان دلخواه
  • ادویه شامل: زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و آویشن: به میزان دلخواه
  • زرده تخم مرغ:1 عدد برای رومال

مراحل طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ

برای درست کردن اشترودل مرغ و قارچ ساده چه برای 8 نفر و چه چهار نفر یا تعداد نفرات کمتر و بیشتر ابتدا باید خمیر جادویی را آماده کنید. سپس مواد داخل اشترودل را تفت دهید و با هم ترکیب کنید و داخل خمیر بگذارید. طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ بسیار ساده است و برای پذیرایی از مهمان نیز ایده مناسبی است. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ در فر آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن مرغ و پیاز اشترودل مرغ در ماهیتابه

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم و روشن کنید تا گرم گردد. برای درست کردن اشترودل مرغ و قارچ (اگر قارچ دوست ندارید، قارچ را هم می توانید حذف کنید) ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و تفت دهید.

وقتی پیازها سبک شدند سینه مرغ را که به میزان حبه قند و مکعبی خرد نموده اید اضافه کنید و تفت دهید. رنگ مرغ که عوض شد ادویه جات را اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه ها گرفته گردد. سپس درب ماهیتابه را بگذارید تا مرغ با آب خودش بپزد و نرم گردد.

مرحله دوم؛ اضافه کردن سایر مواد به مرغ و پیاز

در این مرحله از طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده و خوشمزه وقتی تکه های مرغ نرم شدند قارچ و فلفل دلمه ای را هم اضافه کنید و تفت دهید. صبر کنید تا آب قارچ خوب گرفته گردد. اضافه کردن در این مرحله اختیاری است. می توانید اضافه کنید و با سایر مواد تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته گردد یا اصلا رب را حذف کنید.

مرحله سوم؛ قرار دادن مواد اشترودل مرغ و قارچ داخل خمیر

در سومین مرحله از طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ باید مواد اشترودل را داخل خمیر بریزید. برای این کار خمیر جادویی را که آماده نموده اید به میزان دلخواه چانه بگیرید. خمیر را به شکل مستطیل در بیاورید و مایه اشترودل مرغ و قارچ را همراه با در وسط خمیر بریزید و دو طرف خمیر را مثل عکس برش بزنید و طرف برش خورده خمیر را روی مواد می گذاریم تا کاملا خمیر روی مواد را بپوشاند. (دقیقا مثل عکس)

یک روش دیگر هم برای درست کردن اشترودل این است:

دقیقا مثل درست کردن نان شیرینی کروسان، تکه های خمیر را با وردنه به شکل دایره پهن کنید و با چاقو روی هر تکه خمیر کمی کره نرم شده در دمای اتاق را بمالید. سپس هر لایه خمیر را یکی بعد از دیگری روی هم بگذارید و روی هم بچینید.

حالا روی سطح کارتان میزانی آرد بپاشید و تمام لایه های خمیر را یکی کنید و با وردنه یک دایره بزرگ و نازک از خمیر درست کنید. این دایره بزرگ خمیر با کاتر یا چاقو به صورت مثلثی برش بزنید. لای هر مثلت مایه اشترودل مرغ و قارچ و پنیر پیتزا و جعفری ساطوری خرد شده بریزید و مثلث را از قسمت پهن به قسمت باریک رول کنید. در این حالت خمیر خود به خود شبیه حلزون رول می گردد.

مرحله چهارم؛ قرار دادن اشترودل مرغ و قارچ در فر

در آخرین مرحله از طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ خانگی باید زرده تخم مرغ را در یک کاسه خوب هم بزنید. سپس با برس کمی تخم مرغ روی اشترودل ها بمالید. اگر دوست دارید کمی هم کنجد بپاشید. کف سینی فر را چرب کنید و اشترودل ها را در سینی فر بچینید. سینی فر را به مدت 20 دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید. 5 دقیقه هم سینی را در طبقه اول بگذارید و گریل فر را روشن کنید تا روی آنها طلایی گردد.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ

*اشترودل مرغ و قارچ را می توانید در ماهیتابه رژیمی یا معمولی هم به همین ترتیب درست کنید.

*اگر توستر یا فر برقی دارید دمای آن برای اشترودل مرغ و قارچ یا هر اشترودل دیگری باید 160 درجه سانتی گراد باشد.

*در طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ یا گوشت و قارچ می توانید از سوسیس خانگی و کالباس خانگی هم بهره ببرید.

*در طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ می توانید از سیب زمینی نگینی سرخ شده نیز در ترکیبات داخل اشترودل بهره ببرید.

*در صورت تمایل می توانید میزانی پنیر پیتزا به مواد داخل اشترودل مرغ و قارچ اضافه کنید.

سوالات متداول

برای خوشرنگ شدن نان اشترودل از چه روشی استفاده می گردد؟

برای این که نان اشترودل بعد از پخت خوشرنگ گردد، می توانید زرده تخم مرغ را جدا کنید و با کمی زعفران ترکیب کنید و خوب هم بزنید و قبل از قرار دادن اشترودل در فر، آن را با برس روی خمیر بمالید.

طرز تهیه اشترودل مرغ بدون فر چگونه است؟

در طرز تهیه اشترودل در ماهیتابه و بدون فر ابتدا باید کف ماهیتابه را چرب کنید. سپس اشترودل را داخل آن قرار دهید. سپس یک شعله پخش کن روی گاز قرار دهید و آن را روی حرارت ملایم تنظیم کنید. اجازه دهید اشترودل شما برای 30 تا 40 دقیقه روی گاز بپزد و طلایی گردد. بعد از این که زیر اشترودل طلایی شد، آن را برگردانید و 5 دقیقه دیگر صبر کنید تا طرف دیگر اشترودل هم طلایی گردد.

طرز تهیه اشترودل در توستر چگونه است؟

در صورتی که برای تهیه اشترودل از توستر استفاده می کنید، باید دمای آن را روی 160 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و اشترودل را برای حدود 20 دقیقه در آن بپزید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 21 آذر 1401 بروزرسانی: 21 آذر 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11370

به "طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر جادویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ ساده و خوشمزه با خمیر جادویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید