بایدن در 4 ایالت آمریکا از ترامپ سبقت گرفت

به گزارش آریا بلاگ، نتایج جدیدترین نظرسنجی ها حاکی از پیشتازی بایدن در چهار ایالت مهم آمریکا و پیشی دریافت از ترامپ در این مناطق است.

بایدن در 4 ایالت آمریکا از ترامپ سبقت گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از سی ان ان، نظرسنجی جدید ایپسوس-رویترز نشان می دهد جو بایدن معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا از دونالد ترامپ پیشی گرفته و آرای او 45 در برابر 39 درصد است.

بایدن در حال حاضر در ایالت های مهم و کلیدی مانند فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین پیشتاز است.

این ایالت ها در سال 2016 بیشترین حمایت را از جمهوری خواهان و ترامپ داشته اند.

بر اساس این گزارش، اما نکته مهم این نظرسنجی ها، پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ است که در مقایسه با هیلاری کلینتون در آستانه انتخابات سال 2016 با فاصله بیشتری از ترامپ واقع شده است. شاید فکر کنید این (نظرسنجی) سبب شود مردم یقین حاصل کنند که بایدن پیروز انتخابات 2020 است. اما شواهد نشان می دهد پیروزی شگفت انگیز ترامپ در سال 2016، مردم را به این باور رسانده که ترامپ درنهایت توانست جادویی از آستین خود بیرون آورد و به همین دلیل این بار آن ها باور ندارند بایدن برنده نهایی انتخابات باشد.

به طور متوسط نظرسنجی های اخیر نشان می دهد، بیشتر رأی دهندگان (حدود 55 درصد) معتقدند که ترامپ در انتخابات بایدن را شکست می دهد و این به دلیل باقی ماندن نتیجه انتخابات 2016 در ذهن مردم است.

پیش ازاین نیز نظرسنجی فاکس نیوز و کالج ماریست (کالج هنرهای آزاد در نیویورک) در سپتامبر (شهریور) 2019، نشان داد که بیشتر رأی دهندگان معتقدند ترامپ بار دیگر در انتخابات 2020 پیروز می شود. این در حالی است که در هیچ یک از نظرسنجی ها ترامپ پیشتاز نبود. در واقع آمریکایی ها فکر می کنند در نظرسنجی ها، جمهوری خواهان دست کم گرفته می شوند.

این را می توان نه فقط به وسیله نظرسنجی های سال 2020، بلکه به وسیله نظرسنجی های سال 2018، به خوبی مشاهده کرد. نظرسنجی گالوپ (از معتبرترین موسسه های نظرسنجی در جهان) درست پیش از انتخابات میان دوره ای، از آمریکایی ها در مورد امکان برنده شدن دموکرات ها و یا جمهوری خواهان سؤال کرده بود. درحالی که دموکرات ها محبوبیت بیشتری در میان مردم داشتند اما اکثریت رأی دهندگان معتقد به پیروزی جمهوری خواهان بودند.

حال برای سال 2020 نیز به نظر می رسد آمریکایی ها همچنان فکر می کنند که نظرسنجی ها جمهوری خواهان را دست کم می گیرد.

ایالات کلیدی آمریکا درنتیجه انتخابات نقشی معین کننده دارند. درحالی که اکنون آرا فلوریدا به نفع معاون رئیس جمهوری پیشین است، برخی نظرسنجی ها در سال 2016 در ایالاتی مانند فلوریدا و کارولینای شمالی به نفع ترامپ بود و درنهایت هم نتیجه انتخابات به نفع او تمام شد.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3197

به "بایدن در 4 ایالت آمریکا از ترامپ سبقت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در 4 ایالت آمریکا از ترامپ سبقت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید