با خواص مرغ آشنا شوید خبرنگاران

به گزارش آریا بلاگ، مرغ یکی از شایع ترین پروتئین های مصرفی در جهان است. این پرنده برای هزاران سال است که در سراسر جهان به عنوان غذا مصرف می گردد. خواص مرغ به خاطر میزان پروتئین بالای آن در جهان شناخته می گردد.

با خواص مرغ آشنا شوید خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مرغ یکی از شایع ترین پروتئین های مصرفی در جهان است. این پرنده برای هزاران سال است که در سراسر جهان به عنوان غذا مصرف می گردد. خواص مرغ به خاطر میزان پروتئین بالای آن در جهان شناخته می گردد. تفاوت مرغ ها هم بر اساس نوع پرورش آنهاست مانند مرغ های ارگانیک که پرورش آزاد دارند و مرغ هایی که با تزریق هورمون رشد می نمایند و به شکلی غیر طبیعی عظیم می شوند. این نوع مرغ معمولا در شرایط غیر بهداشتی و ناسالم نگهداری می گردد.

از انواع مرغ ها طبیعتا مرغ ارگانیک قیمت بیشتری دارد و دارای استاندارد بالاتریست، زیرا در شرایط سالم تر و بدون هیچ دارویی برای بر هم زدن چرخه هورمون رشد می نماید. جوجه های ارگانیک نیز واکسینه شده اند و از این رو برای خوردن مطمئن هستند.

گوشت مرغ در سراسر جهان و در تمام گروه های سنی محبوب و در دسترس است و خوراکی بسیار مغذی و سالم به شمار می رود. این گوشت به خاطر کم چرب بودنش برای کسانی که دارای رژیم غذایی هستند نیز بسیار مفید است. در ادامه با بعضی از مزایای خوردن مرغ آشنا خواهید شد.

خواص مرغ

ارزش غذایی مرغ

آب 63.79 گرم

انرژی 190 کیلو کالری

پروتئین 28.93 گرم

کل چربی 7.41 گرم

کربوهیدرات 0 گرم

فیبر 0 گرم

شکر 0 گرم

کلسیم 15 میلی گرم

آهن 1.21 میلی گرم

منیزیم 25 میلی گرم

فسفر 195 میلی گرم

پتاسیم 243 میلی گرم

سدیم و نیکل 86 میلی گرم

روی 2.1 میلی گرم

ریبوفلاوین 0.18 میلی گرم

نیاسین 9.17 میلی گرم

و همچنین حاوی ویتامین B6، ویتامین B12، تیامین، فولات، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین D، ویتامین K و ... است.

سینه مرغ با 31 گرم پروتئین در هر 100 گرم، یکی از بهترین منابع پروتئین به شمار می رود. پروتئین در رژیم غذایی نقش مهمی دارد و به ساخت عضلات بدن یاری می نماید. به طور کلی مقدار توصیه شده پروتئین روزانه 1 گرم در هر کیلو گرم وزن بدن است. برای ورزشکاران این مقدار اندکی بیشتر می گردد.

غنی از ویتامین ها و مواد معدنی

از خواص مرغ غیر از پروتئین بالای آن می تواد به ویتامین ها و مواد معدنی اش هم اشاره نمود. به عنوان مثال ویتامین B موجود در آن به جلوگیری از آب مروارید و اختلالات پوست یاری می نماید و همچنین برای تقویت ایمنی بدن، از بین بردن ضعف، تنظیم هضم و بهبود سیستم عصبی مفید است. همچنین در جلوگیری از میگرن، بیماری قلبی، سفید شدن مو، کلسترول بالا و دیابت یاری می نماید.

ویتامین D مرغ به جذب کلسیم و تقویت استخوان یاری می نماید. ویتامین A در تقویت بینایی موثر است و مواد معدنی مانند آهن در تشکیل هموگلوبین، فعالیت عضلانی و از بین بردن کم خونی موثر عمل می نماید. پتاسیم و سدیم، الکتولیت هستند. فسفر برای مقابله با ضعف، سلامت استخوان، عملکرد مغز، مراقبت از دندان و مسائل متابولیک مفید است.

رژیم های غذایی با سطوح بالای پروتئین باعث کاهش وزن می شوند و یکی از خواص مرغ از نظر محققان همین خاصیت کاهش وزن است. مطالعات نشان داده اند افرادی که به طور منظم سینه مرغ مصرف می نمایند، کنترل وزن قابل توجهی دارند. این به خاطر مقدار بالای پروتئین و میزان کالری کم است. پروتئین همچنین معده شما را سیر نگه می دارد و اجازه نمی دهد تنقلات چاق نماینده میل کنید. خوردن مرغ دو تا سه بار در هفته ایده خوبیست، اما سعی کنید آن را خوب طبخ کنید.

بدن عضلانی

اگر شما می خواهید بدنی عضلانی داشته باشید، مرغ راهکار خوبی برای شماست. محتوای پروتئین بالا به شما انرژی لازم برای عملکرد خوب ورزشی را می دهد. با این حال اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی خود را غنی از مواد مغذی نگه می دارید. میزان سلنیوم مرغ موجب افزایش متابولیسم بدن نیز می گردد.

کنترل فشار خون

کنترل فشار خون می تواند یکی از خواص مرغ محسوب گردد. این مساله در افراد مبتلا به فشار خون بالا آزمایش شده است که البته این رژیم غذایی مرغ باید در کنار مصرف آجیل، میوه، سبزیجات و غذا های کم چرب باشد.

خواص ضد سرطان

مطالعات نشان داده اند که مصرف گوشت قرمز، گوشت خوک و ژامبون ممکن است خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش دهد درحالیکه گوشت هایی مثل گوشت مرغ و ماهی خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می دهد. همچنین گفته شده که گوشت مرغ می تواند خطر ابتلا به سرطان روده عظیم را نیز کاهش دهد که البته نتیجه این تحقیق هنوز قطعی اعلام نشده است. نیاسین که نوع خاصی از ویتامین B است موجب جلوگیری از سرطان و بعضی از بیماری های ژنتیکی می گردد.

میزان چربی اشباع شده و کلسترول موجود در گوشت قرمز مانند گوشت گاو، گوشت خوک و گوشت گوسفند بسیار بالاتر از میزان کلسترول موجود در ماهی، مرغ و سبزیجات است بنابراین انجمن قلب آمریکا توصیه می نماید مصرف مرغ یا ماهی را به جای مصرف گوشت قرمز برای کاهش خطر ابتلا به کلسترول بالا افزایش دهید. همچنین توصیه می گردد که مصرف مرغ و ماهی باید محدود و به اندازه باشد، زیرا مصرف بیش از حد آن ها هم می تواند منجر به بیماری های قلبی گردد.

درمان سرماخوردگی

سوپ مرغ سال ها به عنوان یکی از راه های درمان سرماخوردگی محسوب می گردد و می تواند تسکین دهنده علائمی همچون آبریزش بینی و گلودرد باشد. هنگامی که در تهیه آن از سبزیجات مفید هم استفاده می کنید در واقع یک وعده مفید و بسیار مغذی دارید که می تواند سرعت درمان بیماری را افزایش دهد.

استخوان های قوی و دندان های سالم

از خواص مرغ به غیر از میزان پروتئین می توان به کلسیم و فسفر هم اشاره نمود. این دو ماده معدنی برای حفظ سلامت استخوان ها موثر عمل می نمایند. خوردن مرغ به طور مرتب خطر ابتلا به آرتریت را نیز کاهش می دهد. پروتئین بالا به کاهش تخریب استخوان یاری می نماید. از دست دادن استخوان یک نگرانی عظیم برای زنان بالای 30 سال و سالمندان است. مصرف 100 گرم سینه مرغ نیمی از احتیاج روزانه پروتئین شما را تامین می نماید. فسفر موجود در مرغ در حفظ و سلامت دندان ها نیز موثر است.

آیا می دانید که مواد تشکیل دهنده مرغ به کاهش استرس یاری می نمایند و این یکی از خواص مرغ محسوب می گردد؟ این مساله به خاطر وجود تریپتوفان و ویتامین B5 است و مرغ دوز خوبی از هر دو دارد. مرغ همچنین سرشار از منیزیم است که برای از بین بردن علائم بعضی از بیماری ها مفید است؛ بنابراین در کل خوردن مرغ می تواند استرس شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

تقویت سیستم ایمنی

دلیل اینکه پزشکان خوردن سوپ مرغ را به افرادی که سرما خورده اند و یا دچار آنفولانزا شده اند توصیه می نمایند، این است که مرغ به تقویت سلول های ایمنی بدن یاری می نماید. خوردن مرغ به شکل سوپ بهترین راه برای بهبود بیشتر عفونت هاست.

مرغ دارای میزان زیادی اسید آمینه تریپتوفان است که به طور طبیعی احساس خوبی به شما می بخشد. خوردن مرغ همچنین سطح سروتونین مغز را نیز افزایش می دهد و احساس خوبی در بدن فراوری می نماید. این هورمون می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشیده و خوابی آرام برایتان به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

شرایط بازار مرغ در تهران عادی شد/ فعلا صف نیست

محتوای بالای فسفر در مرغ به تقویت عملکرد کلیه، کبد و سیستم عصبی یاری می نماید. سینه مرغ سطح هوموسیستئین را کنترل نموده و در نتیجه مانع بروز بیماری های قلبی می گردد.

با مصرف مرغ با لب های خشک و پوست خشک خداحافظی کنید. محتوای ریبوفلاوین در مرغ یاری می نماید تا پوست آسیب دیده بازسازی گردد.

به خاطر همه این مزایا هم که شده حتما مرغ را در رژیم غذایی خود جای دهید، اما به یاد داشته باشید که انواع سرخ شده آن شاید همه خواص مرغ که گفته شد را در بر نداشته باشد پس در طبخ آن همت کنید و کوشش کنید از نوع پخت آب پز، بخارپز، گریل و کبابی بیشتر از نوع سرخ شده بهره ببرید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6653

به "با خواص مرغ آشنا شوید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خواص مرغ آشنا شوید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید