با نصب این برنامه ها، استرستان را در پرواز کاهش دهید

به گزارش آریا بلاگ، اپلیکیشن های کاهش استرس در پرواز

پرواز کردن برای همه ساده نیست و خیلی از افراد هستند که در سفر و مخصوصا سفرهای که با هواپیما انجام می شود، دچار استرس و حال خرابی بدی می شوند. اگر در طول پرواز هم حساسیت خاصی برایشان پیش نیاید نیز همین استرسی که دارند باعث می شود که برایشان تلقین پیش بیاید و واقعا حالی منقلب بر آنان مستولی شود. و امام منشا این استرس چه یزهایی می تواند باشد؟ یکی از عواملی که باعث می شود که مسافران در طول پرواز دچار استرس شوند این است که از وضعیتی که در آن هستند، اطلاعات خاصی ندارند. امروز می خواهیم در این مطلب آخرین اپلیکیشن هایی را به شما معرفی نماییم که در طول پرواز می توانند شما را از بند استرسی که به آن دچار شده اید نجات دهند و پرواز را برای شما تا حد الامکان ساده تر نمایند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با اپلیکیشن های کاهش استرس در پرواز آشنا شویم.

با نصب این برنامه ها، استرستان را در پرواز کاهش دهید

اولین اپلیکیشنی که می خواهیم به شما معرفی نماییم، پرواز با کلاستروفوبیا (Flying with Claustrophobia) یا تنگنا هراسی است. این برنامه به صورت خصوصی برای افرادی تهیه شده است که از محیط های بسته و تنگ می ترسند و با قرار گرفتن در چنین محیط هایی درجه استرشان بالا می رود و سلامت عمومیشان در معرض مخاطره قرار می گیرد.

این اپلیکیشن به این صورت کار می کند که با بیان حقیقت ها و توضیحات مرتبط به پرواز به مسافرانی که هنگام پرواز دچار چنین ترس هایی می شوند، یاری کند تا هم بتوانند آرامششان را حفظ نمایند و هم استرس خود را کاهش دهند. این برنامه قابلیت نصب هم بر روی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و سیستم عامل های آی او اس را دارد.

اپلیکیشن بعدی که می خواهیم به شما معرفی کنیم تا باب استفاده از آن به جنگ استرس های خود در حین پرواز بروید، والک (Valk) نام دارد. باید این نکته را به شما بگوییم که اپلیکیشن والک مانند یک پزشک مجازی همراه در سفر همراه شما خواهد بود و لحظه ای را شما را تنها نخواهد گذاشت. این برنامه کاربردی، ترس و وحشت شما را از قبل یا حتی هنگام پرواز کنترل خواهد نمود.

قبل از سوار شدن در هواپیما با استفاده از این برنامه شما می توانید تمرین های آرامش بخش و بعضی از تکنیک های رهایی از استرس همانند برنامه های تنفسی متنوع را برای کاهش استرس شما معرفی کند و خود شما ان را انجام دهید.

بعلاوه در هنگام پرواز با استفاده از گزینه وحشت برنامه، درمانگری با شما ارتباط خواهد گرفت و با شما صحبت خواهد نمود تا بر ترس و اضطراب خود بتوانید غلبه کنید. اگر این برنامه و تمامی گزینه هایش برای شما کافی نیست، امیدتان را از دست ندهید زیرا برای شما هنوز هم راه دیگری به جای مانده است.

شما می توانید در کلاس های حضوری غلبه بر ترس از پرواز این اپلیکیشن نیز شرکت نمایید. این برنامه قابلیت نصب هم بر روی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و سیستم عامل های آی او اس را دارد.

گفتنی است که از حالت های خود در حین پرواز شوکه نشوید زیرا براساس آمار منتشر شده از سمت موسسه سلامت روان 6.5 درصد از مسافران هوایی آیروفوبیا دارند که به فارسی همان ترس از پرواز نام دارد. بعلاوه بسیاری از مسافران پروازها در هنگام پرواز دچار استرس شدید می شوند. پروازهای طولانی، تکان های هواپیما یا حتی اخبار مرتبط به حوادث هوایی احتمالا برای بعضی نگرانی ها و استرس های بسیاری ایجاد می کند که این برنامه ها یاری می نمایند تا فرد بتواند بهتر شرایط پیش آمده را تحمل نمایند.

به بحث اصلی باز می گردیم، اپلیکیشن بعدی که می خواهیم آن را به شما معرفی نماییم، برنامه اسکای گرو (SkyGuru) است. اپلیکیشن اسکای گورو به وسیله یک خلبان زبده طراحی شده است و به کاهش اضطراب مسافران و برطرف ترس های آنان که ناشی از تکانه های هواپیما است، یاری خواهد نمود.

این برنامه خدمات دیگری را نیز ارائه می دهد. از جمله آنان می توان به پیش بینی شرایط هوا و تکان های هواپیما در طول راستا پرواز می پردازد تا مسافران با آگاهی از آن، از لحاظ ذهنی خود را آماده نمایند و استرس کمتری داشته باشند.

کاربران این برنامه بدون اتصال به وای فای یا جی پی اس نیز می توانند به موقعیت یابی خود در آسمان نیز بپردازند و از هشدارهای هوایی و هر آن چه که در نهایت برای پرواز احتیاج دارند، آگاه شوند. این برنامه قابلیت نصب هم بر روی گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و سیستم عامل های آی او اس را دارد.

اپلیکیشن بعدی ما، اپلیکیشن توربکست (Turbcast) است که به پیش بینی تکانه های هوایی می پردازد و به شما روش هایی برای حفظ آرامش خود در برابر این تکانه های هوایی نیز معرفی می کند.

این برنامه در مناطقی همانند آمریکا، مکزیک، کانادا، انگلستان، اروپای غربی و بعضی نقاط از کارائیب را پوشش می دهد. در این برنامه می توانید زمان، مبدا و مقصد پرواز خود را مشخص کنید تا تکانه های هوایی را برای شما پیش بینی می کند و با استفاده از گزینه وحشت برنامه می توانید دستورالعمل هایی برای غلبه بر ترس خود دریافت نمایید.

با این که هر چه جلوتر می رویمف برنامه های کاربردی تری را دریافت می کنیم اما هنوز هم برنامه های بسیاری برای شماییی که در پرواز دچار استرس می شوید، وجود دارد.

اپلیکیشن بعدی که می خواهمی معرفی نماییم، برنامه اوج پرواز (Soar) است که آن به وسیله یک خلبان طراحی شده و اطلاعات جامع و کاملی از هر آ نچه که مسافران در سفر با هواپیما احتیاج است بدانند، ارائه می نماید. دانستن جزئیات کامل پرواز، هواپیما و تکانه های هوایی به مسافران یاری خواهد نمود تا آمادگی ذهنی بیشتری نسبت به شرایط خود داشته باشند (منشا استرس، بی اطلاعی از شرایطی است که پیش آمده یا به وقوع می انجامد) و بر ترس خود غلبه نمایند.

بعلاوه دوره های آموزشی ویدیویی و صوتی بیشتری نیز در برنامه برای فروش تهیه شده است که با استفاده از آن ها می توانید بر ترس از پرواز، اضطراب و استرس ناشی از تکانه های هواپیما غلبه کنید. گزینه اطلاعات اساسی اپلیکیشن، شما را از تجربیات مسافران با خبر می کند و اطلاعاتی درباره نیروی گرانشی و جت بریج را نیز به شما ارائه می کند.

و در انتها آخرین اپلیکیشنی که به شما در این مطلب معرفی می نماییم، برنامه آرامش (Calm) است که به صورت مستقیم با پرواز کاری ندارد.

شما می توانید با استفاده از آن در هنگام پرواز با انجام تمرین های مدیتیشن آرامش خود را بازیابید و بر ترس و استرس خود غلبه کنید. در این برنامه تمرین های مدیتیشن از 3 دقیقه تا 25 دقیقه وجود دارد که برای مسافران آرامش، شادی و تنظیم ریتم تنفس را به ارمغان می آورد. بعلاوه موسیقی های آرامش بخشی نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که به آرامش و خواب مسافران یاری خواهد نمود.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9259

به "با نصب این برنامه ها، استرستان را در پرواز کاهش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با نصب این برنامه ها، استرستان را در پرواز کاهش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید