برای سفر به مریخ چه بپوشیم؟

به گزارش آریا بلاگ، یک طراح مد و لباس پس از مدت ها تحقیق، توانسته لباسی مناسب و سبک برای مسافران احتمالی سیاره سرخ طراحی کند.

برای سفر به مریخ چه بپوشیم؟

در میان همه برآورد ها، ایلان ماسک که بشریت را به مرحله بعدی اکتشاف فضایی و احتمالا حتی به مریخ راهنمایی می نماید، به این مورد نیز فکر می نماید که جدا از لباس های پیشرفته به عنوان بخشی از برنامه معمول خود که فضانورد چه چیزی می پوشد. آیا شما نیز در تعقیب اخبار مربوط به فضا به این موضوع فکر نموده اید؟

آنوریتا چاندولا مستقر در لاکنو، یک طراح پارچه و مد، در حال توسعه پارچه هایی است که می توانند در مریخ استفاده شوند. به گفته او جنبه های کلیدی که باید در هنگام طراحی لباس برای سیاره همسایه در نظر داشت، پایداری، گرانش و قابلیت استفاده مجدد است.

او می گوید: از آنجایی که سفر یک طرفه به این سیاره حدود هفت ماه طول می کشد، مهم است که اطمینان حاصل گردد که محصولات استفاده شده در لباس ها قابل استفاده مجدد و سبک هستند.

لباس فضایی طراحی شده به وسیله چاندولا به عنوان یک کیسه خواب نیز کاربرد داشته و حتی آثار چاپی هندی را که میراث او را به نمایش می گذارد، به نمایش می گذارد. در طراحی داخلی این لباس بالشتکی تعبیه شده تا فضانورد در این سفر ناپایدار و تند آسایش لازم را داشته باشد، بعلاوه جنس این لباس از پارچه های تنفس پذیر است؛ با این حال، اما نمی توان آن را بیرون از فضاپیما پوشید.

پس از 9 سال فعالیت در صنعت مد، چاندولا تصمیم گرفت که به تحقیق در خصوص منسوجات بادوام فضایی بپردازد؛ او می گوید: من همیشه در این مورد کنجکاو بودم که لباس های دوست داشتنی ما در جاذبه صفر چه واکنشی نشان می دهند؟

او بعلاوه لباسی طراحی نموده است که می تواند شکل خود را در مریخ با وجود گرانش که یک سوم زمین است، حفظ کند، بعلاوه می تواند شکل خود را به علت قابلیت استفاده مجدد، تغییر دهد تا شبیه یک لباس متفاوت باشد.

چاندولا بخشی از پروژه ساختن یک خانه مریخی در بریستول انگلیس برای تحقیق و ایجاد محصولات پایدار در مریخ شد. این تیم روی رنگ های طبیعی پوست های گیاهی به جای فرمالدئید، تحقیق نموده و ازمایش هایی را انجام داده که نشان داده هیچ گیاهی در آن محیط رشد نمی نماید. چاندولا می گوید این بالش از بالش های دانه خردل استفاده نموده است که باعث گردش بهتر هوا می گردد.

علاوه بر این، تیم بعلاوه کشف کرد که طناب های چارپایی (تخت های ساخته شده از قاب بامبو و طناب بافته شده) در مریخ مفیدتر از یک تشک بادی معمولی هستند.

به گفته چاندولا، هر زمان که سفر فضایی شروع گردد، این پوشاک فضایی محبوب شده و مورد اقبال کاربران قرار خواهد گرفت. افرادی که میلیون ها دلار برای انجام این سفر هزینه می نمایند بدون شک در پی یک لباس مناسب نیز خواهند بود.

بیشتر بخوانید

منبع:هندوستان تایمز

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1401 بروزرسانی: 4 آبان 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11087

به "برای سفر به مریخ چه بپوشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر به مریخ چه بپوشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید