بررسی ابعاد پرونده ویلموتس؛ هر کسی چقدر برداشت؟!

به گزارش آریا بلاگ، اکنون مهم ترین سوال این روزهای فوتبال ایران این است: آیا مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران می تواند 120 میلیارد تومان از فدراسیون فوتبال ایران بابت غرامت فسخ قرارداد بگیرد؟ آیا دادگاه حکمیت ورزشی به نفع او رای می دهد؟

بررسی ابعاد پرونده ویلموتس؛ هر کسی چقدر برداشت؟!

به گزارش خبرنگاران ، بررسی ابعاد پرونده مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی فوتبال ایران در دادگاه حکمیت ورزشی (CAS) در حال بررسی است اما برخی اخبار دیگر حاکی از آن است که پرونده ویلموتس مرحله پایانی را هم پشت سر گذاشته و رای مربوط به آن هم صادر شده و اکنون فقط یک اعلام رسمی باقی مانده است. آنطور که خبر می رسد متاسفانه این رای به هیچ عنوان به سود فدراسیون فوتبال ایران نیست و حالا باید غرامتی در حدود شش میلیون یورو و به عبارتی بیش از 120 میلیارد تومان به ویلموتس پرداخت شود، مربی ناکارآمدی که با دو شکست پیاپی باعث شد تیم ملی فوتبال ایران در خطر از دست دادن جام جهانی آینده قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران ، نوع انعقاد قرارداد با این مربی بلژیکی هم اکنون تحت تفحص و بررسی قرار گرفته است و جنجال های متعددی را در برگرفت. با وجود بازتاب عظیم رسانه ای درباره نوع قرارداد عجیب و حیرت انگیز ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران هنوز ابهامات و گره های فراوانی در پرونده قرارداد این مربی دیده می شود.

مهم ترین جنجال بر سر این است که چه فرد و یا افرادی بابت این قرارداد که از ترکمنچای هم بدتر توصیف می شود نفع برده اند. و سوال دیگر این است که سهم هر یک از آنها بابت قرارداد عجیب و غیرعقلانی ویلموتس چقدر بوده است.

بر اساس آخرین اخبار بررسی جزئیات مالی قرارداد ویلموتس ادامه دارد و در اینباره قرار است چند نفر مورد بازپرسی قرار بگیرند تا مشخص شود بالاخره این نوع قرارداد چه کسانی را منتفع کرده.

بر اساس آنچه که از قرارداد ویلموتس فاش شده او به ازای هر سال دو میلیون و 250 هزار یورو درآمد داشته است و بابت هر پیروزی قرار شش هزار یورو پاداش گرفته.

برای هر مساوی نیز بند عجیبی در قرارداد او گنجانده شده به این ترتیب که سه هزار یورو پاداش مساوی برای او در نظر گرفته شد.

از کل پاداش های فیفا برای صعود به مرحله بعد ویلموتس 10 درصد سهم داشته و مالیاتش را هم گردن فدراسیون فوتبال انداخته.

نکته حیرت انگیزتر و غیرمنطقی تر در پرونده این مربی این است که اگر چه از طرف فدراسیون و چه از طرف خودش قرارداد فسخ می شد او حق غرامت داشت و اکنون به همین دلیل است که او برای دریافت بیش از شش میلیون یورو شکایت فوتبال ما را به دادگاه حکمیت بین المللی ورزشی برده است.

قراردادهای او بندهای محرمانه دیگری هم داشته که فعلا فاش نشده است.

اکنون مسئله مهمی که در قرارداد عجیب ویلموتس مورد بررسی قرار گرفته شناسایی افرادی است که به هر کدام بابت این قرارداد عجیب سهم رسیده است.

قرارداد ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران کلی سوال به جای گذاشته اما اکنون یکی از مهم ترین سوالات این است؛ هر کسی چقدر سهم برده؟!

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3596

به "بررسی ابعاد پرونده ویلموتس؛ هر کسی چقدر برداشت؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی ابعاد پرونده ویلموتس؛ هر کسی چقدر برداشت؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید