برگزاری مجازی نمایشگاه دسترسی به کتاب در محیط امن را ممکن می نماید

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سعید اقبال کتابچی، مدیر انتشارات اقبال درباره دومین دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: نمایشگاه مجازی کتاب همان طور که از نامش تعیین است، مجازی است. ناشرها و مخاطب ها به وسیله اینترنت و کامپیوتر وارد محیط می شوند، ناشر و کتاب مورد نظر را انتخاب می نمایند. این اقدام خوبی است که در دوره ای که با همه گیری بیماری کووید 19 روبرو هستیم، از ازدحام مردم جلوگیری می نماید. به همین علت بسیار خوب و مفید فایده است. البته امیدوارم بیماری کووید19 به زودی زود از ایران و همه کشورها رخت بر بندد.

برگزاری مجازی نمایشگاه دسترسی به کتاب در محیط امن را ممکن می نماید

به گفته مدیر انتشارات اقبال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در دوران همه گیری و عرضه کتاب به صورت آنلاین، از رفت و آمد و ترافیک شهری می کاهد. او ادامه داد: از این راه مسائلی که در دوره همه گیری کرونا باید آن ها را رعایت کرد، مورد توجه قرار می گیرد و از مسائل جلوگیری می نماید.

اطلاع رسانی درباره نمایشگاه مجازی بیشتر گردد

اقبال کتابچی با اشاره به اینکه بهتر است تبلیغ و اطلاع رسانی درباره نمایشگاه مجازی بیشتر گردد، اضافه نمود: اگر تبلیغات بیشتر گردد، مردم با اطلاعات بیشتر می توانند از این امکانات استفاده نمایند. این نمایشگاه امکاناتی در اختیار مردم و دوستداران علم و فرهنگ از جمله پژوهشگران، محقق ها، دانشجویان، معلم ها، دبیرها، استادهای دانشگاه و ... همه افرادی که به واسطه کار ییا فرهنگ به کتاب احتیاج دارند، قرار می دهد. کتاب فرهنگ مکتوب است، کل مردم باید بتوانند از این بافایده ترین و زیباترین نوع فرهنگ مکتوب استفاده نمایند.

به گفته این ناشر بارها بیان شده که کتاب غذای روح انسان است، امید است که این اقدامات به برترین نحو انجام گردد. او ادامه داد: شاید اگر شرایط به شکلی باشد که نمایشگاه فیزیکی یا همان نمایشگاه سنتی کتاب برگزار گردد، دلیلی وجود نداشته باشد که نمایشگاه مجازی هم برگزار گردد. زیرا با اینکه نمایشگاه مجازی بسیار خوب و مفید است، اما در نمایشگاه های حقیقی کنفرانس ها، نشست ها و برخورد اندیشه ها اتفاق می افتد. در نمایشگاه فیزیکی ناشرها و مولف ها حضور دارند. این ها منوط به این است که مشکل کرونا از کشور رخت بربندد.

او با تاکید بر اینکه نمایشگاه حضوری کتاب مرکز برخورد اندیشه های انسان های موثر در امر انتشار علم، دانش و دین است، گفت: چنانچه از نظر پزشکی امکان برگزاری فیزیکی نمایشگاه کتاب باشد، بهتر است نمایشگاه کتاب به صورت حضوری برگزار گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9130

به "برگزاری مجازی نمایشگاه دسترسی به کتاب در محیط امن را ممکن می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مجازی نمایشگاه دسترسی به کتاب در محیط امن را ممکن می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید