تردد دو ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی

به گزارش آریا بلاگ، همزمان با اوج دریافت تنش ها میان چین و آمریکا، دو ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه در دریای چین جنوبی به تردد پرداختند.

تردد دو ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی

در اقدامی که موجب ناراحتی چین خواهد شد، دو ناو آمریکایی امروز دوشنبه در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی به گشت زنی پرداختند.

این اقدام ناوهای آمریکایی در حالی انجام می گردد که روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اعمال تعرفه های جدید بر کالاهای وارداتی از چین خبر داده بود.

در همین رابطه منابع مطلع از احتمال لغو مذاکرات تجاری پکن-واشنگتن به دنبال اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر افزایش مجدد تعرفه های گمرکی کالاهای چینی خبر می دهند.

ظاهراً لیو هی معاون نخست وزیر چین که قرار بود روز چهارشنبه در رأس هیأتی 100 نفره به واشنگتن برود، سفر خود را لغو خواهد نمود.

دریای چین جنوبی، که خطوط حمل و نقل حیاتی از آن می گذرند، در سال های اخیر تبدیل نقطه ای تنش زا بین چین و چندین کشور منطقه شده است که هر کدام جزایر و صخره های آن را متعلق به خود می داند.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

تایوان، فیلیپین، برونئی، مالزی و ویتنام همه مدعی بخش هایی از این دریا هستند.

چین ادعا می نماید منطقه بزرگی از این دریا متعلق به آن است و به طور معمول نیروی دریایی آمریکا را متهم به اقدامات تحریک آمیز و دخالت در امور منطقه می نماید.، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 87

به "تردد دو ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد دو ناو آمریکایی در نزدیکی جزایر مورد مناقشه دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید