ترکیه از ژست های همیشگی تا مخفی کاری درباره کرونا

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران - گروه بین الملل: در آغاز بحران کرونا، گفته می شد که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه وجود ندارد. برخی رسانه های این کشور نیز این موضوع را به زیرساخت ها و آمادگی کامل ترکیه مرتبط کردند و برخی نیز اعلام کردند که مقامهای ترکی در این باره مخفی کاری می کنند.

ترکیه از ژست های همیشگی تا مخفی کاری درباره کرونا

این در حالی است که ترکیه به ویژه استانبول به عنوان یک مقصد مهم گردشگری و نیز مبدا پروازهای ترانزیت سالانه 51 میلیون دنیاگرد را به خود (براساس آمار 2019) اختصاص داد و حجم بسیار بالایی از دنیاگردی دنیا را با درآمد 34 میلیارد دلاری نیز از آن خود کرده است.

اما دیری نپایید که نگاه سیاسی ترکیه به ویروس کرونا فاش شد و نخستین ابتلا به این ویروس در 10 ماه مارس موجی از نگرانی را برای شهروندان ترکیه ایجاد کرد. اکنون بیش از 47 هزار شهروند ترک به این ویروس مبتلا شده اند که متاسفانه 1006 تن از آنها فوت کردند.

پیش بینی می شود که با توجه به مخفی کاری دولت ترکیه، این آمار مربوط به همان روزهای نخستین باشد و با این حساب آمار همچنان روبه افزایش خواهد رفت. این در حالی است که ترکیه با عربستان هم درباره اعلام نکردن آمار واقعی ویروس کرونا درگیر و معتقد است که سعودی ها آمار واقعی را اعلام نمی کنند. همین اتهام را نیز سعودی ها به تُرک ها داشتند.

چنین به نظر می رسد که این دو رقیب منطقه ای که همواره برای اثبات تاثیر گذاری و تغییر قواعد بازی در منطقه و برای احیای توانمندی دیپلماتیک خود از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و از هر رویداد منطقه ای برای امتیازگیری سیاسی و بهبود مسائل داخلی بهره برداری کرده اند این بار نیز ویروس کرونا را یک فرصت سیاسی برای ادامه این رقابت می دانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2922

به "ترکیه از ژست های همیشگی تا مخفی کاری درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه از ژست های همیشگی تا مخفی کاری درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید