تعمیر موشک آرتمیس یک با موفقیت انجام شد

به گزارش آریا بلاگ، ناسا از تکمیل تعمیر موشک نسل بعدی سیستم پرتاب فضایی (SLS) خود اطلاع داد.

تعمیر موشک آرتمیس یک با موفقیت انجام شد

به گزارش خبرنگاران، مهندسان مهر و موم محل نشتی هیدروژن این موشک که باعث تعویق در پرتاب آزمایشی ماموریت آرتمیس یک شده بود را جایگزین کردند. به گزارش اسپیس، در تاریخ 12 شهریور، اتصالات روی یکی از خطوط سوخت SLS آغاز به نشت هیدروژن کرد و مهندسان در مرکز فضایی کندی 3 بار سعی کردند مشکل را حل نمایند، اما نشت همچنان ادامه داشت و ناسا را مجبور کرد که پرتاب را متوقف کند.

اما در نهایت این هفته، مهندسان توانستند مهر و موم خط تخلیه هیدروژنی 4 اینچی که مسئول یک نشت کوچک تر در نخستین کوشش برای این پرتاب آزمایشی در تاریخ 7 شهریور بود را جایگزین نمایند.

با قرار گرفتن واشرهای تازه، ناسا میخواهد آزمایش سوخت رسانی را انجام دهد تا تأیید نهایی را برای پرواز بی نقص دریافت نمایند. برای این کار، مهندسان کوشش خواهند کرد تا SLS را با تمام 736000 گالن هیدروژن مایع و اکسیژنی که در طول یک پرواز عادی به آن احتیاج دارد، حرکت بدهند.

بیشتر بخوانید:

  • تاریخ تازه برای آرتمیس 1 | سومین کوشش برای پرواز به سمت ماه

ناسا امیدوار است این آزمایش را تا چهارشنبه این هفته با موفقیت انجام دهد. سخنگوی ناسا گفت: این نمایش به مهندسان این امکان را می دهد که مهر و موم های تازه را در شرایط برودتی یا فوق سرد، همانطور که در روز پرتاب و قبل از اقدام بعدی برای پرتاب انتظار می رود، آنالیز نمایند.

پیش از این ناسا اعلام نموده بود که 23سپتامبر (اول مهر) را برای یک اقدام دیگر برای فرستادن آرتمیس یک به فضا و تاریخ 4 مهر را برای تأخیر احتمالی، هدف قرار داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10755

به "تعمیر موشک آرتمیس یک با موفقیت انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر موشک آرتمیس یک با موفقیت انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید