تفاوت دمای 70 درجه ای جاذبه منحصر به فرد در استان سمنان

به گزارش آریا بلاگ، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین منابع پایدار آب برای این استان به کاهش بیکاری در استان های همجوار هم یاری می نماید.

تفاوت دمای 70 درجه ای جاذبه منحصر به فرد در استان سمنان

به گزارش خبرنگاران-دکتر همتی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور دکتر واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از تامین منابع پایدار آب به عنوان اولویت اصلی این استان در راستا توسعه نام برد و اظهار کرد: متاسفانه بعضی پروژه های استان با وجود اینکه دارای مصوبات، ردیف بودجه ای و همه مجوزهای لازمند اما، اجرایی نمی شوند.

وی با بیان اینکه استان سمنان هم از نظر وسعت و هم از نظر معادن، ششمین استان کشور است و موقعیت جغرافیایی ویژه ای دارد، اضافه نمود: استان سمنان دارای موقعیتی ممتاز بوده و با استان های تاثیرگذار و بزرگ کشور و از جمله پایتخت مجاورت دارد.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه استان سمنان با این وسعت سرزمینی، معادن غنی و نیروی انسانی مطلوب، می تواند نقطه ثقل بسیار مطلوب برای کشور باشد گفت: استانی با این ویژگی ها، باید جزو اولویت های توسعه ای کشور باشد.

وی بر ضرورت توجه به کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب تاکید و اظهار کرد: این پروژه ها دارای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان نیز هستند.

همتی از راستا ریلی غرب به شرق، به عنوان پر ترددترین کریدور ریلی کشور نام برد و اضافه نمود: این خط بالغ بر 100 رام قطار دارد.در بحث هوایی نیز خوشبختانه دو فرودگاه در استان وجود دارد و از این رو سمنان می تواند نقطه ثقل کشور بوده و در راستای توسعه و تقویت مالی کشور نیز نقش ایفا نمایند.

وی ادامه داد: استان سمنان هم در زمینه فراوری نیرو از انرژی های نو و تجدید پذیر و خصوصا باد و خورشید و هم در زمینه دانشگاه ها و آموزش عالی، استان مستعدی است.

همتی با بیان اینکه استان سمنان زمین های کشاورزی بسیار حاصلخیزی دارد؛ گفت: متاسفانه علی رغم اقدامات بسیار مطلوبی که جهاد کشاورزی و دستگاه های متولی انجام دادند، اما همچنان احتیاج به توجه و حمایت بیشتری دارد.

وی اضافه نمود: استان سمنان با تفاوت دمای 70 درجه ای و برخورداری از اقلیم های متفاوت و دیدنی های تاریخی، طبیعی و ...، فرصت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 997

به "تفاوت دمای 70 درجه ای جاذبه منحصر به فرد در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت دمای 70 درجه ای جاذبه منحصر به فرد در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید