تناقض تازه شرکت برق، برق صنایع قطع شد؟

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، قطع برق، دوباره گریبان گیر صنایع شده است. شرکت سهامی برق منطقه ای تهران، 12 دی، گفت برق برخی از شرکت های فولادی سهمیه بندی می شود.

تناقض تازه شرکت برق، برق صنایع قطع شد؟

بعد از آن، وحید یعقوبی، دبیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد به خبرنگاران گفت که مجموع قطعی برق از ابتدای سال 1400، تولید فولاد را حدود 8 میلیون تن کاهش داده و 6 میلیارد دلار خسارت به فولادی ها زده است.

دبیر انجمن فولاد همچنین گفته بود که شرکت برق و وزارت نیرو، پیش از شروع زمستان به آنان هشدار داده که به دلیل کمبود گاز در زمستان، گاز این صنایع نوبت بندی می شود.

تکذیب قطع برق صنایع واقعی بود؟

با وجود این، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق این خبر را تکذیب کرد. رجبی مشهدی اظهاراتی متفاوت داشت و مدعی بود که برق هیچ کدام از صنایع از ابتدای پاییز در کشور قطع نشده است.

رجبی مشهدی در حالی نوبت بندی برق صنایع را تکذیب کرده که نامه شرکت سهامی برق منطقه ای تهران در شبکه های مجازی دست به دست می شود و اتحادیه سیمان به خبرنگاران گفته بود که هر 15 روز یک بار مازوت در اختیار آنان قرار می گیرد.

او همچنین به ایسنا گفته بود: هیچ برنامه ای برای اعمال خاموشی یا محدودیت برای مشترکان خانگی وجود ندارد. برق همه مشترکان به صورت پایدار تامین می شود و تدابیر لازم نیز برای این مساله اندیشیده شده است اما به دلیل شرایط فعلی از همه مشترکان تقاضای همکاری و مدیریت مصرف داریم.

تابستان امسال، زمانی که وزارت نیرو از تامین برق مشترکان خانگی درمانده شد، شبکه برق خانگی را با خاموشی برق صنایع روشن نگاه داشت و حالا که زمزمه هایی از افزایش قیمت حامل های انرژی و نوبت بندی برق صنایع گسترده تر شده، نگرانی از ناتوانی در تامین بر شبکه هم افزایش یافته است.

یکی دیگر از سنایورهای احتمالی برای جبران کسری برق شبکه، گرانی برق است. دولت نو تغییراتی در نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان داشته است. به گفته دولت سیزدهم، قرار است مدیریتی عدالت محور در بخش انرژی پیاده شود تا مشترکان مجبور شوند مصارف خود را کنترل و به عنوان مشترک کم مصرف شناخته شوند.

توانیر هم رسما اعلام کرده که قرار است از ابتدای بهمن ماه، برق مشترکان پر مصرف گران شود.

آخرین اخبار مروبط به برق صنایع را در صفحه اختصاصی صنعت و معدن بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9220

به "تناقض تازه شرکت برق، برق صنایع قطع شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تناقض تازه شرکت برق، برق صنایع قطع شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید