تند و شیرین های چابهار را کجا بخوریم؟

به گزارش آریا بلاگ، سفره خوراک ایرانی به فراخور اقلیم و جغرافیای هر منطقه هفت رنگ است و مملو از طعم های خاص و بکر.اگر مسافر جنوب شرق ایران هستید خودتان را آماده کنید برای خوراکی هایی که تا دلتان بخواهد تند است و پر ادویه شبیه غذاهای هندی اما بی نهاینت لذیذ. با ما باشید با تند و شیرین های چابهار.

تند و شیرین های چابهار را کجا بخوریم؟

خبرنگاران: سفره خوراک ایرانی به فراخور اقلیم و جغرافیای هر منطقه هفت رنگ است و مملو از طعم های خاص و بکر.اگر مسافر جنوب شرق ایران هستید خودتان را آماده کنید برای رستوران های چابهار که خوراکی هایشان تا دلتان بخواهد تند است و پر ادویه شبیه غذاهای هندی اما بی نهاینت لذیذ. با ما باشید با تند و شیرین های چابهار.

کراهی میگو

هنگامی که به شهر بندری چابهار می روید خوب است تجربه یک غذای دریایی لذیذ را داشته باشید. از غذاهای محلی چابهار، کراهی میگو است. صاحبان رستوران در فصل های پر مسافر معمولا میگوهای تازه را از بازار سفارش می دهند و معمولا کراهی میگو چابهاری را در منوی خود دارند.

بت ماش

یکی از غذاهای محلی چابهار که بین گردشگرها هم معروف است بت ماش است. اگر گیاه خوار هستید انتخاب این غذا برای شما گزینه بسیار مناسبی است زیرا در پخت آن، چابهاری ها از گوشت استفاده نمی نمایند. طرز تهیه پخت این غذا شبیه دمپختک است.

تخلان

یکی دیگر از غذاهای محلی چابهار، تخلان است. این غذا کلسترول بسیار بالایی دارد و چرب هم است. یادتان باشد اگر از بیماری های قبلی رنج می برید از خوردن تخلان پرهیز کنید. تخلان با گندم و دنبه گوسفند و بره پخته می شود.

تباهگ

یکی از غذاهای محلی چابهار، تباهگ است. این غذا مورد علاقه افرادی است که از خوردن گوشت لذت می برند. باید به شما بگوییم اگر یک چابهاری بخواهد در مهمان نوازی برای شما سنگ تمام بگذارد حتما برای شما تباهگ را درست می نماید. در چابهار معمولا گوشتی را که با نمک خشک نموده اند را برای پخت تباهگ انتخاب می نمایند.

تنورچه

تنورچه غذای کبابی بسیار خوشمزه ای در چابهار است. همان طور که از نام این غذا پیدا است برای پخت آن چابهاری ها نیازمند تنور هستند و معمولا رستوران های محلی چابهار آن را می پزنند.

پلو زعفرانی

پلو زعفرانی از دیگر غذاهای محلی چابهار به شمار می رود. البته اصل این غذا برای پاکستان است و از پاکستان وارد شهر چابهار شده است. سر آشپزها روی این غذا معمولا را با سبزی معطر تزیین می نمایند. مواد تشکیل دهنده پلو زعفرانی چابهار از گوشت مرغ، برنج، زعفران، سیب زمینی، زیره، میخک، فلفل دلمه ای، پیاز و سیر است.

دوغ پا

از دیگر غذاهای محلی چابهار هم می توان دوغ پا را نام برد. دوغ پا بسیار شبیه قیمه است. در خورشت قیمه معمولا رب و آب می ریزند اما در دوغ پا به جای رب و آب دوغ استفاده می نمایند و به همین دلیل به این غذا دوغ پا گفته می شود..

خوراک خرما

از دیگر غذاهای گیاهی چابهار خوراک خرما است. در این غذا هم چابهاری ها از گوشت استفاده نمی نمایند و اگر گیاه خوار هستید یکی از گزینه های مناسب برای شما محسوب می شود. این خوراک با خرما، برنج و حبوبات پخته می شود. کنک نام دیگر غذای چابهاری است که آن هم با خرما پخته می شود و از دیگر مواد این غذا کنجد، بادام سبزی پونه است.

املت سوزی

املت سوزی هم نام یکی دیگر از غذاهای محلی چابهار است. به خاطر بسپارید که املت سوزی به معنای املت سوخته نیست. سوزی نام یک سبزی خاص در منطقه چابهار است. در این املت از سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز، سیر، فلفل، نمک و روغن استفاده می نمایند و حتما سبزی سوزی در آن می ریزند.

نان تموش و دوتینی

در چابهار شما انواع نان خوشمزه را می بینید. یکی از این نان های محلی نان تموش است و چابهاری ها در کنار غذاهایی چون آبگوشت و شیرداغ می خورند. این نان بسیار نازک پخته می شود و از آرد و آب و نمک و روغن برای پخته آن استفاده می نمایند.

شیرینی چگال

شیرینی چگال یک میان وعده خوشمزه در چابهار است. این شیرینی بیشتر در ماه رمضان پخته می شود و بسیار هم مقوی است. در دیگر ماه های سال هم می توانید شیرینی چگال را به عنوان یکی از غذاهای محلی چابهار پیدا کنید.

رستوران بلوچ چابهار

ماهی ها در رستوران بلوچ با سبزی های خاص و ادویه های مخصوص تهیه می شوند. انواع ماهی کبابی و غذاهای چرب و چیلی را می توانید با طعم های اصیل و فوق العاده خوشمزه محلی در همین جا تجربه کنید. شاید نداشتن دیزاین و دور چین قدری شما را متعجب کند و حتی از ورود خود به رستوران بلوچ پشیمان شوید اما کافی است مدتی صبر کنید تا از طعم فوق العاده خوب غذاهای این رستوران شگفت زده شوید. قلیه، ماهی کبابی، میگو بندری، کراهی گوشت و خوراک ماهی این رستوران را از دست ندهید.

مکران

اگر طراحی و منظره رستورانی که در چابهار می روید برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است رستوران مکران را انتخاب کنید. کرایی گوشت یکی از مهم ترین غذاهای محلی که بیشترین امتیاز ممکن را در این رستوران به دست آورده است است که در مسافرت به شهر ساحلی چابهار باید حتما یک بار آن را امتحان کنید. از نکات منفی هم می توان به بالا بودن قیمت غذاها اشاره نمود که البته با توجه به کیفیت غذا و بنای رستوران قابل توجیه است. این رستوران هم مانند برترین رستوران های چابهار انواع مختلفی از غذاهای محلی، سنتی، دریایی، ایرانی و فست فود را ارائه می نماید.

رستوران سنتی خلیج فارس چابهار

یکی دیگر از برترین و البته گران ترین رستوران های چابهار رستوران سنتی خلیج فارس است. پیشنهاد میدهیم اگر می خواهید به جای غذاهای ساده و محلی چابهار، غذاهای مجلسی این شهر را امتحان کنید به رستوران خلیج فارس بروید. البته قبل از هر چیز باید از قیمت بالای منوی این رستوران اطلاع داشته باشید تا غافلگیر نشوید. کرائی میگو یکی از مجلسی ترین و گران ترین غذاهای محلی چابهار است که پیشنهاد می دهیم حتما در رستوران خلیج فارس آن را سفارش دهید.

شاید با شنیدن نام این رستوران تصور کنید که خبری از غذاهای محلی منطقه بلوچ و منطقه ساحلی چابهار نیست اما این گونه نیست و در اینجا نیز می توانید غذاهای خوشمزه محلی چابهار را امتحان کنید. از جمله این غذاها می توان به میگو کبابی رستوران تهرانی چابهار اشاره نمود.

این رستوران بیش از آنکه به تهیه خوراک، خورش و قلیه محلی بپردازد با کباب هایی که درست می نماید معروف شده است. اگر علاقه زیادی به کباب دارید و می خواهید طعم کباب های مختلف را با ادویه ها و سس های جنوبی تجربه کنید به رستوران تهرانی چابهار بروید.

مارال

شعبه دوم رستوران مارال به عنوان یکی از برترین رستوران های چابهار شناخته می شود. اگر به سرو صبحانه گرم و باکیفیت در خارج از فضای هتل علاقه مند هستید می توانید به این رستوران خوش نام مراجعه کنید. همه روزه از ساعت 6 صبح الی یازده صبح از مهمانان این شهر ساحلی با صبحانه های خوشمزه پذیرایی می نماید. این رستوران بعلاوه یک فضای بازی خوب و مناسب برای بچه ها دارد. به نظر می رسد این رستوران صرفا در زمینه سرو صبحانه فعالیت می نماید و شامل ناهار و شام نیست.

بام

رستوران بام یکی از شلوغ ترین رستوران های شهر ساحلی چابهار است که در ساحل ساخته شده و منوی متنوعی دارد به نحوی که انواع غذاهای محلی، سنتی، ایرانی، فرنگی، فست فود و … را سرو می نماید.

براسان

یکی از برترین و خاطره انگیزترین رستوران هایی که می توانید در شهر چابهار بروید همین رستوران براسان است. طراحی بسیار زیبا و باغ مانند این مجموعه که در یک محله کاملا آرام و بدور از هیاهوی شهر ساخته شده است در کنار کیفیت بسیار بالای غذاهای این رستوران باعث شده است تا در شمار برترین رستوران های چابهار معرفی شود.

انواع کرائی را در این رستوران سرو کنید و از طعم بی نظیر این غذای محلی لذت ببرید. در این رستوران بعلاوه با چای محلی از شما پذیرایی می شود که نوشیدنی ولکام خوانده می شود و همان ترکیب چای و شیر است که با طعم محلی خود بسیاری از مهمانان این شهر ساحلی را خوشنود می سازد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 آذر 1402 بروزرسانی: 22 آذر 1402 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 13410

به "تند و شیرین های چابهار را کجا بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تند و شیرین های چابهار را کجا بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید