توصیه های رئیس فدراسیون کوهنوردی، با جی پی اس و غذای کافی صعودکنید

به گزارش آریا بلاگ، رضا زارعی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به بارش برف و بوران که طی روزهای گذشته در بسیاری از منطقه ها کشور شروع شده است، گفت: سال 1400 سال خشکی بود اما پیش بینی هواشناسی این بود که زمستان پربارشی خواهیم داشت. این بارش ها از هفته گذشته شروع شده است.

توصیه های رئیس فدراسیون کوهنوردی، با جی پی اس و غذای کافی صعودکنید

وی با تاکید بر حوادثی که در زمان بارش برف و بوران گریبانگیر کوهنوردان می گردد، اظهار داشت: البته بیشتر افراد کم تجربه که سابقه زیادی از صعود ندارند دچار حوادثی مانند مفقودی مسائل کوهستان می شوند. همه باید در فصل بارش محتاط تر از همواره برای صعود به ارتفاعات اقدام نمایند اما این احتیاط باید در افراد کم تجربه بیشتر باشد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تاکید بر اینکه به خاطر بالا رفتن حجم بارش احتمال وقوع حوادث و مسائلی مانند سقوط بهمن، سرمازدگی و هایپرترمی (کاهش عمومی دمای بدن) بیشتر می گردد، توصیه کرد که افراد برای صعود به ارتفاعات این موارد را مد نظر داشته باشند وحتی المقدور از صعود بپرهیزند یا توصیه های لازم برای آن را جدی بگیرند.

زارعی با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر با مواردی از مفقودی در کوهستان و دامنه ها (قزوین و تبریز) روبرو بودیم، توضیح داد: توصیه اکیدی که به افراد برای صعود به ارتفاعات در این ایام سال داریم این است که جهتهای پرتردد را انتخاب نمایند و حتما تجهیزاتی مانند قطب نما و جی پی اس را همراه داشته باشند تا در برگشت دچار مشکل نشوند و جهت آن را راحت تر پیدا نمایند.

وی بر لزوم اطلاع رسانی جهت و مقصد به خانواده و آشنایان هم تاکید نمود و اضافه نمود: هماهنگی با قرارگاه های کوهستانی هیات های استانی و فدراسیون هم بر کاهش احتمال حوادث یاری می نماید.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در عین حال تاکید نمود: با همه اینها توصیه می کنیم افراد برای صعود به ارتفاعات در این ایام سال، راهنما و مربی در کنار خود داشته باشند یا اینکه در قالب فعالیت باشگاهی برنامه خود را دنبال نمایند. در هر صورت باید از کوهنوردی انفرادی اجتناب گردد.

زارعی بر لزوم همراه داشتن مواد غذایی هم تاکید نمود و گفت: در شرایط طبیعی افراد برای صعود به ارتفاعات باید مواد غذایی همراه داشته باشند اما توصیه می کنیم اگر در فصل سرما و این ایام که با بارش های سنگین روبرو هستیم، قصد صعود دارند بیشتر از نیازشان مواد غذایی به همراه داشته باشند تا اگر هم دچار حادثه شدند حداقل از این این حیث دچار کمبود نشوند.

وی بعلاوه در پاسخ به این پرسش که در صورت بروز حادثه مسئولیت با فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی است؟ گفت: فدراسیون در حوزه کوهستان مسئولیت اجرایی ندارد و بیشتر در حوزه سازماندهی حوادث، ریشه یابی آنها و پیشگیری آنها فعالیت دارد. مسئولیت اجرایی در حوزه کوهستان با باشگاه ها است.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تاکید نمود: باشگاه ها بر اساس آیین نامه و شیوه نامه های مصوب و با نظارت هیات های کوهنوردی فعالیت می نمایند. این آیین نامه هم به وسیله فدراسیون بر اساس دستورالعمل های معین و قانونی تدوین می گردد و به تصویب وزارت ورزش می رسد؛ سپس در اختیار هیات ها و باشگاه ها قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9607

به "توصیه های رئیس فدراسیون کوهنوردی، با جی پی اس و غذای کافی صعودکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های رئیس فدراسیون کوهنوردی، با جی پی اس و غذای کافی صعودکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید