جان بولتون خود را برای وزارت خارجه آمریکا آماده می نماید

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، اختلافات میان وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید بالا گرفته و همین تنش ها سبب ایجاد نارضایتی عمیق بین کارکنان شورای امنیت ملی کاخ سفید شده است.

جان بولتون خود را برای وزارت خارجه آمریکا آماده می نماید

در همین ارتباط گفته شده اختلافات میان مشاور امنیت ملی و وزیرخارجه دولت ترامپ تا بدان جا بالا گرفته که دو طرف به ندرت در خارج از جلسات با هم مصاحبه می نمایند.

در عین حال دیپلمات ها و مقامات کاخ سفید گفته اند که این اختلافات داخلی باعث افزایش سردرگمی در ارتباط با اولویت های سیاسی خارجی دولت آمریکا شده است و تعیین نیست که راهنمایی امور سیاست خارجی ترامپ بر عهده چه کسی است؟

در این گزارش گفته شده در حالی که روینمودهای بولتون و پمپئو در ارتباط با ایران و کره شمالی به هم نزدیک است، اما آن ها بر سر مسائلی از جمله چگونگی مدیریت رئیس جمهور که اغلب با مشاوره های آن ها مخالف است، با یکدیگر اختلاف نظر دارند و اگرچه پمپئو تمایل دارد توازنی بین خواسته های رئیس جمهور و آنچه که جامعه امنیت ملی احساس می نماید، ایجاد کند، اما بولتون روحیه ای مبارزه طلبانه تر دارد که این رویکرد چندان با روحیات ترامپ سازگار نیست و ترامپ نیز به صراحت اعلام نموده است که روینمودهای مداخله جویانه بولتون از جمله در ارتباط با خاورمیانه، دردسر ساز است.

از سوی دیگر با آنکه پمپئو شرکت در انتخابات سنا را رد نموده، اما افراد نزدیک به او گفته اند همچنان استعفای وزیر خارجه برای شرکت در انتخابات سنا روی میز واقع شده است و چندین فرد در مصاحبه با سی ان ان اعلام نموده اند که پمپئو در انتخابات سنا شرکت خواهد نمود، هرچند پمپئو تا ژوئن سال آینده فرصت دارد تا در این باره تصمیم گیری کند.

در عین حال منابعی در کاخ سفید گفته اند اگرچه بولتون از موضع در حال تضعیف خودش در تیم ترامپ با خبر است، اما او خود را برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا پس از شرکت پمپئو در انتخابات سنا آماده می نماید.

به گفته مارک گرومبریج مشاور سابق بولتون، او سمت وزارت امور خارجه را دوست دارد و قبلاً بارها به این سمت فکر نموده است.

مشاور سابق بولتون همچنین گفته است که او تا این حد باهوش است تا بداند این کاری سخت است نه فقط به این دلیل که از ترامپ فاصله گرفته است بلکه به این دلیل که او به تأیید سنا هم احتیاج دارد و در این شرایط باید با واقعیت های سیاسی و مخالفت های احتمالی کنار بیاید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 590

به "جان بولتون خود را برای وزارت خارجه آمریکا آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان بولتون خود را برای وزارت خارجه آمریکا آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید