جعل اسم و شغل در قرارداد ها چه مجازاتی دارد؟

به گزارش آریا بلاگ، یک وکیل پایه یک دادگستری درباره حکم جاعلانی که با استفاده از نام و عنوان شغلی جعلی اقدام به کلاهبرداری می نمایند، توضیحاتی داد.

جعل اسم و شغل در قرارداد ها چه مجازاتی دارد؟

به گزارش خبرنگار، جعل عنوان یا نام یکی از پرتکرارترین روش های کلاهبرداری در قراردادهای ملکی و تجاری است؛ در این کار هر یک از جاعلان و کلاهبرداران با استفاده از نام و عنوان جعلی اقدام به کلاهبرداری می نمایند، اما انجام این کار به وسیله قانونی قابل پیگیری است.

پرداخت ضرر و زیان زندان توسط کلاهبردار ضروری است

محمدامین حسین آبادی وکیل پایه یک دادگستری در گفت وگو با خبرنگار، در این باره اظهار کرد: اگر شخصی در قراردادهای تجاری و ملکی نام خود را جعل نموده باشد، به وسیله قانونی قابل پیگیری است.

: سوء پیشینه کیفری بعد از چه مدتی پاک می گردد؟

او ادامه داد: جعل نام و عنوان به دو صورت انجام می گردد، برای مثال اگر فردی از عنوان شخص دیگری استفاده کند و برای مثال خود را معاون وزیر معرفی کند، هم از باب جعل عنوان و هم از باب کلاهبردرای می توان از او شکایت کرد.

این وکیل پایه یک دادگستری درباره جعل نام، اعلام کرد: اگر شخص عادی باشد و هیچ عنوانی را جعل نکند و تنها با یک نام جعلی قراردادی را به امضا برساند، از باب کلاهبرداری می توان با او برخورد کرد.

حسین آبادی توضیح داد: در این پرونده ها کلاهبردار و شخص جاعل به دو طریق محاکمه می شوند؛ یکی آن که باید هم ضرر و زیان وارده را پرداخت نمایند و دیگر آن که به وسیله کیفری محاکمه می شوند و باید به زندان روند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 593

به "جعل اسم و شغل در قرارداد ها چه مجازاتی دارد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "جعل اسم و شغل در قرارداد ها چه مجازاتی دارد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعل اسم و شغل در قرارداد ها چه مجازاتی دارد؟"

1 دیدگاه

امید.س 8 آبان 1398

باسلام شخصی با اسم جعلی ماشینی ازبنده خرید ولی نتوانست تسویه حساب کند واین ماشین را به شخص دیگری با اسم واقعی خودش فروخته..بنده شکایت کردم وبه کلاهبرداری محکوم شد.حال ایا قولنامه بنده با طرف که اسم جعلی داده باطل میشود و بنده میتوانم ماشینم را از نفر سوم پس بگیرم؟

پاسخ به امید.س
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید