خبرنگاران استاندار گلستان: منتقدان در نقد خدمات و عملکرد دولت منصف باشند

به گزارش آریا بلاگ، گنبدکاووس - خبرنگاران - استاندار گلستان با مثبت دانستن خدمات و عملکرد دولت طی هفت سال و نیم گذشته باوجود تحریم ظالمانه آمریکا و تنگناهای اقتصادی و اقتصادی از منتقدان و صاحبان تریبون خواست در نقدهای خود منصف باشند.

خبرنگاران استاندار گلستان: منتقدان در نقد خدمات و عملکرد دولت منصف باشند

هادی حق شناس عصر یکشنبه در مراسم متمرکز افتتاح و شروع عملیات اجرایی 453 پروژه عمرانی، فراوریی و مالی گنبدکاووس گفت: دولت تدبیر و امید در 2 سال ابتدایی شروع فعالیت و نیز سه سال اخیر با مشکل تحریم ظالمانه روبرو بود و به طور میانگین هر ماه 10 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی و صادرات غیرنفتی خود را از دست می داد.

وی گفت: با این وجود خدمات دولت و اجرای پروژه های عمرانی و مالی کشور و نیز استان گلستان نه تنها متوقف نشد بلکه بر تعداد پروژه ها در بخش های مختلف نسبت به عملکرد دولت قبل افزوده شد.

وی توضیح داد: تا قبل از سال 92 فقط سه هزار هکتار زهکشی اراضی در گلستان اجرا شده بود اما اکنون این رقم به 80 هزار هکتار افزایش یافته و 90 هزار هکتار دیگر نیز در دست اجرا است و فراوری گندم در 35 هزار هکتار اراضی زهکشی شده شهرستان گمیشان از 700 کیلوگرم در هکتار به 2.5 تن افزایش یافته است.

استاندار گلستان، افزایش اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری از 330 هزار هکتار قبل از سال 92 به حدود 700 هزار هکتار، افزایش تعداد دستگاه های سی تی اسکن مراکز درمانی استان از سه دستگاه به 11 دستگاه و اضافه شدن هزار و 800 کلاس درس جدید به کلاس های درس را از دیگر اقدامات دولت در این استان شمالی برشمرد.

حق شناس گفت: همه این اقدامات درحالی اجرا شده که درآمدهای نفتی و صادرات غیرنفتی دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت قبل حداقل به یک سوم کاهش یافته است بنابراین منتقدان باید با نگاه منصفانه و در نظر دریافت شرایط مالی کشور، عملکرد و خدمات دولت را نقد کنند.

وی افزود: درحادثه سیل روزهای نخستین سال 98 حدود 48 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف گلستان خسارت وارد شد که با حمایت دولت و فقط در حوزه مسکن، 22 هزار واحد مسکونی ساخته یا تعمیر شد.

وی همچنین با قدردانی از یاری های خیرین گنبدکاووس در انجام امور عام المنفعه بویژه خرید و اهدای تجهیزات پزشکی، افزود: در این شهرستان نیکوکاران با هم در انجام کارهای خیرخواهانه رقابت سالم دارند و این قابل تقدیر است.

حق شناس افزود: گنبدکاووس ظرفیت خوبی در بخش های مختلف کشاورزی، بازرگانی، صنعت و گردشگری برای توسعه دارد که امیدواریم با بازگشایی دوباره مرز زمینی اینچه برون و نیز اجرایی شدن راه آهن این شهرستان فرایند توسعه شتاب بیشتری گیرد.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور در این مراسم از شروع عملیات اجرایی دهمین سامانه رادار هواشناسی کشور در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان اطلاع داد و گفت: با راه اندازی این سامانه که خرید تجهیزات آن درحال انجام است، بارش های شدید کوتاه مدت حداقل 6 تا 12 ساعت قبل از وقوع، به مردم و مسوولان برای مدیریت بحران اطلاع رسانی می گردد.

سحر تاج بخش افزود: امروز شبکه دیده بان ملی کشور (هواشناسی) نیازمند توسعه است و همه استان ها بویژه در نیمه شرقی کشور باید در این خصوص به این سازمان خدماتی یاری کنند تا با نصب تجهیزات نوین، پایش های اقلیمی بهتر انجام گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6144

به "خبرنگاران استاندار گلستان: منتقدان در نقد خدمات و عملکرد دولت منصف باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار گلستان: منتقدان در نقد خدمات و عملکرد دولت منصف باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید