خبرنگاران اهمیت رویکرد یکپارچه در قبال برجام محور نشست تروئیکای اروپا و آمریکا

به گزارش آریا بلاگ، لندن - خبرنگاران - وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا شامگاه آدینه درباره اهمیت اتخاذ رویکرد یکپارچه در قبال توافق هسته ای ایران گفت و گو کردند.

خبرنگاران اهمیت رویکرد یکپارچه در قبال برجام محور نشست تروئیکای اروپا و آمریکا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس شامگاه آدینه در توئیتی نوشت: تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره این که چگونه رویکرد یکپارچه می تواند به نگرانی ها درباره ایران بپردازد، بحث و گفتگو کردند.

وی اضافه کرد که در این نشست شرکت کنندگان موضوع روابط فرا آتلانتیک را در قبال حل چالش های مشترک جهان، از جمله مسائل امنیتی، آب و هوایی و بهداشتی مورد تاکید قرار دادند.

در همین حال ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز مذاکرات اعضا درباره برجام را عمیق و مهم ارزیابی و بر اهمیت اتخاذ رویکرد مشترک در حل چالش های هسته ای و امنیت خاورمیانه تاکید نمود. وی اضافه کرد که در نشست یادشده پیرامون بعضی دیگر از مسایل مهم روز جهان بحث و گفتگو شد.

تحریکات برجامی اروپا و آمریکا در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است. کارشناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی این تحولات را با نزدیک شدن به انتها ضرب الاجل قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت مرتبط می دانند.

مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه گذشته با تصویب این قانون دولت را مکلف کرد که در صورت ادامه تحریم های آمریکا، همکاری با آژانس را محدود نموده و گام های بیشتری را در مورد کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

دولت همچنین موظف است پس از 3 ماه از تصویب این قانون، گزارش دقیق اقدامات صورت گرفته از جانب طرف های برجامی در زمینه بازگشت به اجرای تعهداتشان وفق برجام و برطرف کلیه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

ایالات متحده آمریکا با وعده بازگشت به برجام، شروطی را برای الحاق دوباره به این توافق مطرح نموده و گفته که راهبرد این کشور در قبال برجام از جهت رایزنی با کنگره، شرکا و متحدان واشنگتن می گذرد.

این در حالیست که ایران با از سرگیری فراوری اورانیوم با غنای 20 درصد وفق قانون لغو تحریم ها، نسبت به تغییر سطح همکاری با آژانس هشدار داده و گفته که ممکن است همکاری فوق العاده کنونی به سطح عادی باز شود.

ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت و همیشه گفت که در صورت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، گام های برداشته شده در جهت کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6324

به "خبرنگاران اهمیت رویکرد یکپارچه در قبال برجام محور نشست تروئیکای اروپا و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اهمیت رویکرد یکپارچه در قبال برجام محور نشست تروئیکای اروپا و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید