خبرنگاران تصادف رانندگی میان هشت خودرو در سنندج و چند خبر کوتاه

به گزارش آریا بلاگ، سنندج - خبرنگاران - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان از وقوع تصادف رانندگی میان هشت دستگاه خودرو در شهر سنندج خبر داد و گفت: این حادثه 2 مصدوم داشت.

خبرنگاران تصادف رانندگی میان هشت خودرو در سنندج و چند خبر کوتاه

سرهنگ برزو مرادی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: حوالی ساعت 19 امشب در پل قشلاق بلوار دکتر حسینی 2 خودرو با هم برخورد کردند.

وی افزود: چند دقیقه پس از آن، تصادفی دیگر میان 6 دستگاه خودرو در این مکان روی می دهد که در نتیجه آن 2 نفر مصدوم می شوند.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه این افراد به صورت سرپایی توسط نیروهای امدادی مداوا شدند، افزود: در این تصادف خسارتی به هشت خودرو سواری وارد شد.

وی یادآور شد: علت تصادف و تعیین شدن مقصران این حادثه از سوی کارشناس پلیس راهور در دست بررسی است.

روز پرستار، تجلیل از زحمت کشان عرصه سلامت است

فرماندار دیواندره با گرامیداشت روز پرستار گفت: در این روز باید از زحمت کشان بی ادعای عرصه سلامت جامعه بویژه در ایام شیوع ویروس کرونا تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگاران، جمال ارشدی عصر یکشنبه در مراسم تقدیر از پرستاران بیمارستان امام (ره) گفت: پرستاران، ایثارگران و دلسوزان حوزه سلامت هستند که با تلاش خالصانه خود و با عطوفت و مهربانی جلوه های رحمت الهی را به نمایش می گذارند.

وی افزود: روز پرستار، ادای احترام به کسانی است که مهربانی شان مرهمی برای بیماران و تلاش شان وسیله ای برای بازگشت مجدد سلامتی به آنان است.

فرماندار دیواندره افزود: جایگاه والای پرستاران در مراقبت از بیماران بخصوص در ایام کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است و آنها از بدو ورود بیمار به بیمارستان تا زمان مداوا و معالجه، همه تلاش خود را برای بهبودی شأن بکار می گیرند.

ارشدی با اشاره به اهمیت نقش پرستاران در تامین سلامت جسمی، روحی و معنوی جامعه یادآور شد: فلسفه نامگذاری روز پرستار در سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) این پیام را می رساند که پرستاران و جامعه پرستاری، مرهم و تسکین دهنده حال بیماران هستند.

وی گفت: با تمام هجمه ها، محدودیت ها و تحریم هایی که در کشور وجود دارد، به مدد الهی و تلاش و ایثار کادر پزشکی و درمانی، همراهی مردم و اعتماد به مسوولان، در مقابله با شیوع ویروس کرونا عملکرد خوبی داشته ایم.

شهرستان دیواندره با جمعیت 80 هزار نفری در 85 کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان واقع شده است.

دو جوان سقزی بر اثر درگیری مصدوم شدند

رییس اورژانس و فوریت های پزشکی سقز گفت: 2 جوان که بخاطر درگیری در نزاع با سلاح سرد مصدوم شده بودند به بیمارستان منتقل شدند.

سیروان فتاحی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: ظهر امروز گزارش نزاع در خیابان بلوار کردستان (محله سیلو) بین 2 جوان که با سلاح سرد همدیگر را زخمی کرده بودند، به این مرکز اعلام شد.

وی افزود: نیروهای اورژانس این شهرستان به محل حادثه اعزام و هر دو مجروح را به بیمارستان امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی انتقال دادند.

فتاحی افزود: طبق اظهار نظر شاهدان عینی، یکی از این دو نفر با استفاده از چاقو به سمت دیگری حمله کرده و آن هم با استفاده از اسلحه به سمت دیگری تیراندازی کرده که این امر باعث زخمی شدن هر دو جوان شد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان واقع شده است.

هشت هزار جلد کتاب به منابع کتابخانه ای کردستان اضافه شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از اهدای هشت هزار جلد کتاب از سوی تبلیغات اسلامی این استان به کتابخانه های عمومی خبر داد.

محمد مخدومی روز یکشنبه گفت:کتاب های اهدایی در موضوعات متنوع علمی، آموزشی، ادبی، ادبیات مقاومت، فرهنگی، دینی و اجتماعی است.

وی افرود: این اقدام بسیار ارزنده و قابل تقدیر است و می تواند علاوه بر غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ اهدای کتاب در جامعه نیز اثرگذار باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان یادآور شد: کتاب های اهدایی پس از تایید توسط کارشناس مربوطه بر اساس نیاز به کتابخانه های شهرستان ارسال می شود تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، گفت: این طرح به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه ها و معرفی کتابخانه های عمومی اجرا می شود.

مخدومی تاکید کرد: بر اساس این طرح مردم و خیرین کتاب می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی افزود: هم اکنون 800 هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع و گوناگون در کتابخانه های عمومی استان کردستان وجود دارد.

استان کردستان دارای 82 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی با 50 هزار عضو فعال است.

اختتامیه دومین جشنواره تئاتر ماه کردستان در بیجار برگزار گشت

آیین اختتامیه دومین جشنواره تئاتر ماه استان کردستان با حضور جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی و هنرمندان در سینما آزادی بیجار برگزار گشت.

به گزارش خبرنگاران، دومین جشنواره استانی تئاتر ماه در حالی بکار خود خاتمه داد که شرایط ویژه کرونایی بر جامعه حاکم است و با این وجود، 29 اثر از هنرمندان کردستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد هشت اثر برای بازبینی به هیأت داوری رسید.

از هشت اثر بازبینی باز هم به علت شیوع ویروس کرونا، یک اثر از ادامه کار انصراف داد و اختتامیه با هفت اثر برگزیده هیات پنج نفره داوران و با حضور جمعی از مسوولین استانی و شهرستانی و بازیگران منتخب در سینما آزادی با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار گشت.

اثرات برگزیده این جشنواره که پیروز به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی شدند به ترتیب یک زندگی بهتر از سقز، حال همه ما خوب است از بیجار، به عطر سبز از قروه، 1988 از قروه، رویدن از سنندج، سمفونی حیوانات از سنندج، درد از سنندج بود که در عناوین مختلف نقش آفرینی پیروز به کسب رتبه شدند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در این آیین گفت: عرصه فرهنگ و هنر نباید امر حاشیه در نظر گرفته شود، هنر آمیختگی با روان انسانی دارد و فرهنگ و هنر موجب تعالی، رشد و سعادت روح انسانی خواهد شد که در کنار حفظ سلامت جسمی مهم و کارگشا است.

بهرام نصرالهی زاده تاکید کرد: در کنار پروژه های عمرانی و آبادانی، مساله هنر هم به لحاظ آسیب پذیری باید به آن با جدّیت رفتار کرد، آسیب های اجتماعی خسارت های سنگین و گاه جبران ناپذیری در پی خواهد داشت و در این میان، هنر پروری و تکریم هنرمندان موجب کاهش این موارد خواهد شد.

وی افزود: برگزاری چنین آیینی با این شرایط کرونایی، متأسفانه در شأن و منزلت هنر و هنرمندان نیست و این وعده را خواهیم داد که با همکاری اعضای جشنواره و حوزه هنری، پس از ریشه کنی کامل ویروس منحوس کرونا در کشور، برنامه تجلیل از هنرمندان در بیجار برگزار شود.

در ادامه این آیین، بیانیه جشنواره استانی توسط هنرمندان قرائت و جمعی از هنرمندان تجلیل شدند.

شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 142 کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5488

به "خبرنگاران تصادف رانندگی میان هشت خودرو در سنندج و چند خبر کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تصادف رانندگی میان هشت خودرو در سنندج و چند خبر کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید