خبرنگاران روسیه و ترکیه بر هماهنگی اقدام ها در سوریه درچارچوب فرایند آستانه تاکید کردند

به گزارش آریا بلاگ، مسکو - خبرنگاران- میخاییل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه با محمد سمسار سفیر ترکیه در مسکو ملاقات و دو طرف بر هماهنگی اقدامات در مساله سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه تاکید کردند.

خبرنگاران روسیه و ترکیه بر هماهنگی اقدام ها در سوریه درچارچوب فرایند آستانه تاکید کردند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، بوگدانف روز دوشنبه با سمسار ملاقات کرد و دو طرف در آنالیز اوضاع سوریه، بر اهمیت هماهنگی اقدامات روسیه و ترکیه ازجمله در چارچوب مذاکرات آستانه برای دستیابی به راه حلی سیاسی بر مبنای قطعنامه 2254 شورای امنیت تاکید نمودند.

مذاکرات آستانه از بهمن سال 1395 و با ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و روسیه و همراهی ترکیه، به منظور حل و فصل منازعات سوریه و انتها بخشیدن به شش سال کشتار و آوارگی و ویرانی در این کشور شروع شد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز امروز ، فعالیت الگوی آستانه با مشارکت این کشور و ایران و ترکیه را برای حل مسائل سوریه، موثر خواند.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز دوشنبه در ملاقات وبیناری با بشار اسد رییس جمهوری سوریه گفت: در این رابطه نباید به کارهای موثر انجام گرفته در چارچوب فرمت آستانه با مشارکت شرکای ایرانی و ترک اشاره ای نکرد.

وی با بیان اینکه با کوشش های مشترک اقدامات زیادی صورت گرفت، اضافه نمود: کانون تروریسم بین المللی در سوریه از بین رفته است، سطح خشونت ها بطور قابل توجهی کاهش یافته و کشور به حالت عادی برمی گردد و فرایند حل و فصل سیاسی سوریه تحت نظارت سازمان ملل جریان دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز به تازگی سطح همکاری های سه کشور روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن مذاکرات آستانه را عالی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ایجاد موج جدید شیوع کرونا، تاریخ برگزاری پانزدهمین دور مذاکرات در قالب آستانه به زمان دیگری موکول می گردد.

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه سطح همکاری های سه کشور روسیه، ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن مذاکرات آستانه را عالی ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ایجاد موج جدید شیوع کرونا، تاریخ برگزاری پانزدهمین دور مذاکرات در قالب آستانه به زمان دیگری موکول می گردد.

وی توضیح داد: روسیه با شرکای خود در قالب مذاکرات آستانه شامل ایران و ترکیه به این موضوع فکر می نماید که در شرایط وقفه اجباری که در این مذاکرات برای حل مسائل سوریه ایجاد شده است، چگونه به این فرایند تحرک تازه بخشد.

وزارت خارجه روسیه در گزارش دیگری گفت: بوگدانف روز دوشنبه با ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو نیز ملاقات کرد و دو طرف درخصوص اوضاع سوریه و پیرامون آن ازجمله با توجه به لزوم انسجام کوشش های بین المللی برای یاری به بازسازی اجتماعی و مالی زیرساخت های سوریه و بازگشت پناهندگان سوری به کشور خود گفت و گو و گفتگو کردند.

طرف روسی بر حمایت مسکو از حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و آمادگی برای ادامه یاری به ملت سوریه در مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5078

به "خبرنگاران روسیه و ترکیه بر هماهنگی اقدام ها در سوریه درچارچوب فرایند آستانه تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه و ترکیه بر هماهنگی اقدام ها در سوریه درچارچوب فرایند آستانه تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید