خبرنگاران عرضه مرغ با نرخ مصوب در خراسان شمالی منوط به کاهش قیمت مرغ زنده است

به گزارش آریا بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: قیمت گوشت مرغ کشتار روز در این استان هر کیلوگرم 155 هزار ریال مصوب شده، اما عرضه آن با این نرخ منوط به کاهش قیمت مرغ زنده است.

خبرنگاران عرضه مرغ با نرخ مصوب در خراسان شمالی منوط به کاهش قیمت مرغ زنده است

رضا فیروزه، آدینه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: قرار بر این است که گوشت مرغ از روز شنبه - فردا - با قیمت مصوب در بازار عرضه گردد اما این به شرطی قابل تحقق است که مرغ زنده نیز با قیمت مصوب هر کیلوگرم 101 هزار و 500 ریال به کشتارگاه عرضه گردد.

وی اضافه نمود: در این زمینه احتیاج است جهاد کشاورزی و مرغداران همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: کنترل بازار مرغ باید از مبدا یعنی از مرحله فراوری انجام گردد، مشخص کننده قیمت مرغ زنده، مرغدار است که از مبدا یعنی در سالن ها، آن را مشخص می نماید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اضافه نمود: در صورتی که مرغ زنده به قیمت مصوب عرضه گردد، این سازمان هم می تواند با فروش گوشت مرغ به بیش از قیمت مصوب آن یعنی بیش از 155 هزار ریال، برخورد کند.

وی اعلام کرد: بازار گوشت مرغ در بیش از یک سال گذشته، به خوبی مدیریت شده است و در این مدت، در قریب به اتفاق روزها، این محصول در استان به کمتر از قیمت مصوب 129 هزار ریال عرضه شده است.

وی اضافه نمود: قیمت گوشت مرغ در یک سال گذشته، کیلویی 110 و یا 115 هزار ریال و حتی گاه 90 هزار ریال بوده است اما اکنون در شرایط کاهش میزان فراوری و افزایش میزان تقاضا، افزایش یافته است.

فیروزه توضیح داد: در شرایط کنونی که هزینه های فراوری در سالن مرغداری افزایش یافته، مرغدار اعلام نموده است که نمی تواند مرغ زنده را با قیمت مصوب عرضه کند و این قیمت برایش مقرون به صرفه نیست.

وی اعلام کرد: بعضا گفته شده است که گرانفروشی در شبکه توزیع توزیع اتفاق افتاده و فروشنده به حق خود قانع نیست، این در حالی است که مشخص کننده قیمت برای ارائه نرخ مصوب، فراوری کننده مرغ است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: درخواست ما از جهاد کشاورزی ارائه لیست مرغ زنده تحویل شده به کشتارگاه ها است که البته محقق شده است و کوشش داریم تا قیمت گوشت مرغ در بازار، سامان یابد.

سالانه حدود 22 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3835

به "خبرنگاران عرضه مرغ با نرخ مصوب در خراسان شمالی منوط به کاهش قیمت مرغ زنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عرضه مرغ با نرخ مصوب در خراسان شمالی منوط به کاهش قیمت مرغ زنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید