خبرنگاران عمارت ملک بوشهر استحکام بخشی اضطراری شد

به گزارش آریا بلاگ، بوشهر- خبرنگاران- معاون اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عمارت ملک واقع در محله بهمنی بوشهر که مربوط به ملک التجار بوشهری است و قدمت آن به دوره قاجار برمی شود استحکام بخشی اضطراری شد.

خبرنگاران عمارت ملک بوشهر استحکام بخشی اضطراری شد

به گزارش خبرنگاران، نصرالله ابراهیمی روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: کار بازسازی و احیای عمارت ملک بوشهر با واگذاری به وسیله صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی به بخش خصوصی آغاز شد که در مرحله اول استحکام بخشی اثر شامل برطرف خطر، مقاومت پی و مقاوم سازی دیوارها بود و به انتها رسید.

معاون اداره کل میراث فرهنگی بوشهر افزود: با مقاوم سازی دیوارها عملیات سبک سازی و بازسازی سقف آغاز شده است که تعویض تیرهای فرسوده را هم شامل می گردد.

ابراهیمی به کاربری این بنا با عنوان پذیرایی و اقامتی اشاره نمود و گفت: مراحل بعد کار اندود برداری و گچ کاری است که با اتمام کار سبک سازی انجام می گردد.

وی اعلام کرد: اعتبار این پروژه 40 میلیارد ریال است که از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده و امید می رود با توجه به فرایند کار تا انتها سال 1400 به بهره برداری برسد.

معاون میراث فرهنگی بوشهر در مورد ساماندهی فاز دوم گذر رفیعی رشیدی بافت بوشهر گفت: با انتها فاز نخست بازسازی و ساماندهی این گذر ارزشمند فاز دوم این عملیات انجام می گردد.

وی اعلام کرد: بازسازی و ساماندهی گذر رفیعی رشیدی شامل جداره سازی، کف سازی، مبلمان شهری، بازسازی بناها و نورپردازی جهت در فاز دوم انجام می گردد.

معاون میراث فرهنگی بوشهر افزود: عمارت جان ثار، ملک درخشانیان، پلاک محسنی و برهه کازرونی از جمله عمارت هایی هستند که در فاز دوم ساماندهی فاز دوم گذر رفیعی رشیدی مورد بازسازی و استحکام بخشی سازه ای و جداره ای قرار می گیرند.

ابراهیمی گفت: اعتبار در نظر گرفته برای فاز دوم بازسازی گذر رفیعی رشیدی 50 میلیارد ریال است که امید می رود با تامین و تخصیص اعتبار تا انتها سال به انتها برسد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4484

به "خبرنگاران عمارت ملک بوشهر استحکام بخشی اضطراری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عمارت ملک بوشهر استحکام بخشی اضطراری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید